072-3300504

ממוצ"ש: פסטיבל קולנוע דרום

פסטיבל הקולנוע של המכללה האקדמית ספיר ועיריית שדרות, יתקיים השנה בנתיבות

ליאור ליוואק | 30-05-2007 13:52:00

חגיגת קולנוע צפויה לבאי פסטיבל הסרטים קולנוע דרום של המכללה האקדמית ספיר, שייפתח במוצאי השבת הקרובים.

בעקבות המצב הביטחוני והסיכון הכרוך בקיום ארועים המוניים בשדרות, הוחלט על ידי המכללה האקדמית ספיר, עיריית שדרות והסינמטק בעיר להעביר את הפסטיבל לנתיבות. הפסטיבל יתקיים במתחם הקונסרבטוריון ומרכז התקשורת בנתיבות בין התאריכים 2-7 ליוני.

הפסטיבל, המתקיים זו השנה השישית, יתמקד בסרטים שיעסקו במלחמתו של הפרט נגד כוח האכיפה של המדינה, קונפליקטים פוליטיים וחברתיים, ומצבים המאיימים על חירותם וביטחונם של אזרחים. אורח הכבוד בפסטיבל הוא הבמאי זוכה האוסקר מרסל אופולס, שיזכה לרטרוספקטיבה לסרטיו. אופולס התפרסם בזכות פועלו התיעודי וטיפולו בסוגיות של דיכוי ושל דעות קדומות בסכסוכים אלימים ברחבי העולם.

עוד בפסטיבל: סרטים ישראלים, תיעודיים ועלילתיים, העוסקים בסוגיות חברתיות ובמגמות בחברה הישראלית. בין הסרטים: "חלוצים", סרטה של סיגלית בנאי שבו מספרים אנשי דור המייסדים של העיר שדרות על הובלתם לשדרות, בעיות הפרנסה והיחסים המורכבים עם קיבוצי הסביבה. הפרוייקט התיעודי "עוטף עזה" בהפקתו של בוריס מפציר ובליוויה של הבימאית לינה צ'פלין, העוסק בנקודת מבטם של יוצרים צעירים בוגרי המחלקה לקולנוע במכללה האקדמית ספיר, על החיים באזור לאחר ההתנתקות מעזה. בוגרי המחלקה יקחו חלק בתחרות סרטי בוגרים שתיערך במסגרת הפסטיבל.

בנוסף יוצגו בפסטיבל מבחר סרטים מכל רחבי העולם, העוסקים במאבק באלימות ודיכוי ממסדיים. במסגרת שיתוף פעולה של "קולנוע דרום" עם פסטיבל הסרטים הבינלאומי לזכויות אדם - Human Rights Watch בניו-יורק יוקרנו סרטים המתעדים את מאבקים חברתיים במקמות שונים בעולם.

את הפסטיבל תפתח הקרנת טרום בכורה של סרטו החדש של אבי נשר, "הסודות". במהלך ערבי הפסטיבל יתקיימו ארועי חוצות, תערוכות ומיצבים, מופעי מוזיקה, תיאטרון רחוב וסדנאות לילדים.

קולנוע דרום
קולנוע דרום
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד