072-3300504

תואר שני במדעי התזונה

המכללה האקדמית תל חי

תנאי קבלה
- מסלול ללא תזה: למסלול זה יתקבלו בוגרי תכניות לימודים לתואר ראשון במדעי התזונה שסיימו את לימודיהם בציון ממוצע של 80 לפחות
- מסלול עם תזה: למסלול זה יתקבלו בוגרי תכניות לימודים לתואר ראשון במדעי החיים והטבע במוסד אקדמי מוכר, שסיימו את לימודיהם בציון ממוצע של 85 לפחות. מועמדים לתכנית שיחסרו קורסי יסוד במדעי התזונה יידרשו להשלים קורסים אלה
כמה זמן לומדים
- דרישות אקדמיות במסלול עם תזה: שנתיים מלאות, על כל תלמיד לצבור 30 נ"ז
- דרישות אקדמיות במסלול ללא תזה: שנתיים אקדמיות (ארבעה סמסטרים), על כל תלמיד לצבור סה"כ 42 נ"ז
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני במדעי התזונה
פרטים על תואר שני במדעי התזונה
בשנים האחרונות אנו עדים לעיסוק רב בתחום התזונה. הצהרות שהשמנה היא מגפה ומחקרים הבודקים את הקשר בין תזונה למחלות לב ולמחלות אחרות העלו את תחום התזונה לסדר היום והביאו להכרה בפוטנציאל הרב הגלום בו. בעקבות ההכרה בחשיבות התחום, תעלה הדרישה לתוספת של כוחות מיומנים בעלי השכלה רחבה וניסיון מעשי. כמו כן, מוסדות מחקר, מרכזי מו"פ, חברות בתעשיית המזון, מרכזי בריאות ויזמים במשק הישראלי ימשיכו לתור אחר בוגרים מצטיינים, ואין ספק שבעלי תואר שני מחקרי בתחום ייהנו מיתרון בולט.
 
לתכנית שני מסלולי לימוד לבחירה:
 
* מסלול עם תזה: 
המחקר התזונתי ויישומיו בענפי הרפואה, התעשייה, החקלאות והסביבה מתפתחים בקצב מהיר. התחום הופך מורכב ומתוחכם יותר, ודורש מן העוסקים בו מסד ידע מקיף ומעמיק במדעי החיים והטבע, הרפואה, הכימיה והביולוגיה המולקולרית. בנוסף, דורש התחום קשת רחבה של מיומנויות טיפוליות, יכולת לעבד ממצאים, לנתחם ולתארם בשפה מדעית תמציתית ובהירה . על דרישות אלה מבקשת לענות התכנית למסלול עם תזה. 
 
תכנית הלימודים תעניק כלים מחקריים בסיסיים, תעשיר את הידע ותכשיר דיאטנים לעבודה בתחומי התזונה הבאים: חינוך לבריאות, הפרעות אכילה, תזונה במאמץ ותזונה קלינית. התכנית תכשיר מועמדים ללימודי המשך לקראת תואר הדוקטור. 
 
ההיקף והתוכן של עבודת המחקר (התזה) הינם כמקובל במוסדות להשכלה הגבוהה בישראל. הקורסים שנבחרו לתכנית זו מכסים טווח רחב של נושאים מתקדמים בתזונת האדם, רפואה ובריאות, תוך שימת דגש על רלוונטיות לתמורות ולחידושים בענף. 
 
מסלול זה מתאים למועמדים אשר מעוניינים לעסוק במחקר או להמשיך ללימודי תואר שלישי (דוקטורט).
 
* מסלול ללא תזה:
הלימודים במסלול זה מיועדים לבעלי תואר ראשון במדעים או במדעי החיים, השואפים להרחיב ולהעמיק את השכלתם ולפתוח אפשרויות נוספות במסלול הקידום המקצועי שלהם.
 
התכנית חותרת לשילוב אופטימאלי בין הענקת תשתית עיונית מקיפה הנחוצה להבנה ולהתמצאות בתחום מדעי התזונה העכשווי על ענפיו השונים, לבין הכשרה מעשית הכוללת הכנת סקרים, ביצוע ניסויים, כתיבת דוחות מדעיים והתמודדות עם האתגרים האינטלקטואליים והמעשיים הכרוכים במחקר המדעי והצגתו. השילוב בין התשתית העיונית להכשרה המעשית יבוא לידי ביטוי באמצעות מערך קורסים מגוון והתנסות מעשית בפרויקט מחקר. 
 
 
מידע נוסף
* הענקת התואר מותנית באישור במל"ג.
 

עוד מסלולי לימוד – המכללה האקדמית תל חי

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
, קרית שמונה
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד