072-3300504

תואר שני M.A.A.T - טיפול באמצעות אמנויות - אמנות חזותית

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

תנאי קבלה
- תואר ראשון (ממוצע 85 ומעלה)
- אישור על לימוד 300 שעות באמנות פלסטית במוסד מוכר על ידי המל"ג או על ידי משרד החינוך
- על המועמדים להשלים בזמן הלימודים (על חשבונם ובזמנם הפנוי) עוד 200 שעות אמנות
- אישור על לימוד הקורסים הבאים (בציון 80 ומעלה): מבוא לפסיכולוגיה 2 נ"ז, פסיכולוגיה התפתחותית 4 נ"ז, תורות אישיות 2 נ"ז, פסיכופתולוגיה 4 נ"ז, פסיכופיזיולוגיה 2 נ"ז, סטטיסטיקה 2 נ"ז ושיטות מחקר 2 נ"ז
- על המועמדים לעבור ועדת קבלה
כמה זמן לומדים
- שנתיים + שנת סטאז'
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני (M.A.A.T) ותעודת מטפל באמנות מטעם המכללה המעידה על התמחותם בטיפול באמנות
פרטים על תואר שני M.A.A.T - טיפול באמצעות אמנויות - אמנות חזותית
המכון מכשיר מטפלים באמנויות בהתמחות באחד מהתחומים הבאים: אמנות חזותית, מוסיקה, ביבליותרפיה ותנועה ומחול.
 
הטיפול באמצעות אמנויות ייחודי בכך שהוא מחבר בין שפת ההבעה היצירתית לבין תיאוריות פסיכולוגיות ויוצר מפגש חדש, הנשען על ההנחה כי מחשבות ורגשות, הנובעים מן הלא-מודע, יכולים לקבל ביטוי חזותי.
 
המקצוע מסתייע באמנויות השונות ובקשר הטיפולי ליצירת מרחב שבו מתרחשים שני תהליכים, השזורים זה בזה. התהליך הראשון מתמקד בהבעה וביצירה של המטופל, המאפשרת נגישות לרבדים לא מודעים בעולמו הפנימי. לצידו, התהליך השני, מתייחס לקשר הבין-אישי המתפתח ונרקם בין המטפל והמטופל. קשר זה כולל עיבוד של התנסויות העבר של המטופל, והשלכתן למערכת היחסים שלו עם המטפל. הביטוי היצירתי, החושף את עושרה ועצמתה של החוויה הרגשית, יחד עם ההתבוננות המשותפת על היצירה והעיבוד המילולי, מניבים את השילוב הייחודי בין החלקים הקוגניטיביים והרגשיים של המטופל, לצורך עשיית שינוי בחייו. 
 
ייחודו של המכון  לטיפול באמנויות: הלימודים בתכנית מלווים בהדרכה בקבוצות קטנות במכללה ובהדרכה פרטנית בשדה. העבודה המעשית מתחילה כבר בשנה הראשונה של הלימודים.
 
התכנית לטיפול באמנות חזותית: העיסוק באמנות בתוך הטיפול, בשונה מן הטיפול המילולי המוכר, מציע גישה עקיפה ובלתי מאיימת לעולמו הפנימי של המטופל. תהליך זה מאפשר למטופל להתגבר על מחסומים ולהביע את הפחדים, המשאלות והפנטזיות שלו בשפה סימבולית של דימויים. הוא מסייע בהחצנת קונפליקטים פנימיים לתוך דימוי ויזואלי ומאפשר שחרור של חוויות מודחקות. כך, נוצרת אינטגרציה בין העולם הפנימי לבין העולם החיצוני ומתפתחת מודעות עצמית. הצמיחה האישית מואצת עם הרחבת ערוצי ההבעה וגילוי הכוחות החבויים. 
 
תכני הלימודים: החומר הנלמד כולל שיעורים תאורטיים כלליים בתחום ידע האדם, שיעורים בתחום הטיפול באמנות חזותית ועבודת שדה מודרכת.
 
מידע נוסף
* בשנת 2013 קיבלה המכללה אישור פתיחה ופרסום של התוכנית לתואר שני מאת המועצה להשכלה גבוהה.  הענקת התואר מותנית באישור המל"ג. 

עוד מסלולי לימוד – המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
מעגל בית המדרש 7, ירושלים
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד