072-3300504

תואר שני M.A.A.T - טיפול באמצעות אמנויות - ביבליותרפיה

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

תנאי קבלה
- תואר ראשון (ממוצע 85 ומעלה)
- אישור על לימוד 300 שעות בספרות
- על המועמדים להשלים בזמן הלימודים (על חשבונם ובזמנם הפנוי) עוד 300 שעות ספרות
- אישור על לימוד הקורסים הבאים ( בציון 80 ומעלה) מבוא לפסיכולוגיה 2 נ"ז, פסיכולוגיה התפתחותית 4 נ"ז, תורות אישיות 2 נ"ז, פסיכופתולוגיה 4 נ"ז, פסיכופיזיולוגיה 2 נ"ז, סטטיסטיקה 2 נ"ז ושיטות מחקר 2 נ"ז
- על המועמדים לעבור ועדת קבלה
כמה זמן לומדים
- שנתיים + שנת סטאז'
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני (M.A.A.T) ותעודת מטפל מטעם המכללה המעידה על התמחותם בביבליותרפיה
פרטים על תואר שני M.A.A.T - טיפול באמצעות אמנויות - ביבליותרפיה
המכון לטיפול באמנויות מכשיר מטפלים באמנויות בהתמחות באחד מהתחומים הבאים: אמנות חזותית, מוסיקה, ביבליותרפיה ותנועה ומחול. הטיפול באמצעות אמנויות ייחודי בכך שהוא מחבר בין שפת ההבעה היצירתית לבין תיאוריות פסיכולוגיות ויוצר מפגש חדש, הנשען על ההנחה כי מחשבות ורגשות, הנובעים מן הלא-מודע, יכולים לקבל ביטוי חזותי.
 
המקצוע מסתייע באמנויות השונות ובקשר הטיפולי ליצירת מרחב שבו מתרחשים שני תהליכים, השזורים זה בזה. התהליך הראשון מתמקד בהבעה וביצירה של המטופל, המאפשרת נגישות לרבדים לא מודעים בעולמו הפנימי. לצידו, התהליך השני, מתייחס לקשר הבין-אישי המתפתח נרקם בין המטפל והמטופל. קשר זה כולל עיבוד של התנסויות העבר של המטופל והשלכתן למערכת היחסים שלו עם המטפל. הביטוי היצירתי, החושף את עושרה ועצמתה של החוויה הרגשית, יחד עם ההתבוננות המשותפת על היצירה והעיבוד המילולי, מניבים את השילוב הייחודי בין החלקים הקוגניטיביים והרגשיים של המטופל, לצורך עשיית שינוי בחייו.
 
יחודו של המכון לטיפול באמנויות: הלימודים במכון מלווים בהדרכה בקבוצות קטנות במכללה ובהדרכה פרטנית במקומות העבודה המעשית. העבודה המעשית מתחילה בשנה הראשונה של הלימודים.
 
התכנית לביבליותרפיה: הטיפול הביבליותרפי עוסק בתהליכים של קריאה וכתיבה ורותם אותם לצרכים טיפוליים. בספרה 'הקול השלישי', מגדירה רחל צורן את הביבליותרפיה "כשיטת טיפול בתחום הטיפול באמנות המציעה להציב במרכז הדיאלוג הטיפולי תהליכי קריאה וכתיבה בטקסט ספרותי, ולראות בהם ערוץ מרכזי דרכו מתקיים הדיאלוג הטיפולי. תהליכי הקריאה והכתיבה בטקסט מתווכים על ידי הביבליותרפיסט, ופעולת התיווך מתועלת לתכליות תרפויטיות" (צורן, 2000, עמ' 53). ה"ריפוי" מבוסס על עקרונות הטיפול הפסיכודינמיים. בטיפול מושם דגש על היסוד האינטראקטיבי של תהליך הקריאה ועל מקומו המרכזי של המטפל המשמש כמתווך כשהקריאה מתרחשת בהקשר טיפולי. את הטקסט הספרותי ניתן לראות כקול שלישי אוטונומי המהווה שותף בדיאלוג הטיפולי כאשר התהליך מתנהל דרכו ובשפתו. בטיפול הביבליותרפי מנצלים את עוצמתה של הספרות כדי לעורר תגובה רגשית על ידי הכנסת טקסטים לחדר הטיפול וניהול דיאלוג טיפולי באמצעותם.
 
תכנית הלימודים וצוות התכנית לתואר שני בטיפול ביבליותרפי: תכנית הלימודים כוללת שיעורים תיאורטיים כלליים בפסיכולוגיה, שיעורים בתחום הביבליותרפיה והדרכה. אנו שמים דגש מיוחד על ההדרכה הקבוצתית לאורך השנים ומקפידים על קבוצות הדרכה קטנות יחסית. הליווי במסגרת זו ממשיך גם לאחר סיום חובות השמיעה הרשמיות, בשנה ג'. בתכנית צוות מרצות מגוון, העוסק בביבליותרפיה מכיוונים שונים ומתחומי עניין שונים. הצוות עוסק בטיפול כמו גם במחקר ובכתיבה אקדמית. תחומי העניין של המרצות באים לידי ביטוי גם בתכנית הלימודים ויוצרים תכנית לימודים עשירה ומגוונת. 
 
מידע נוסף
* בשנת 2013 קיבלה המכללה אישור פתיחה ופרסום של התוכנית לתואר שני מאת המועצה להשכלה גבוהה. הענקת התואר מותנית באישור המל"ג. 

עוד מסלולי לימוד – המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
מעגל בית המדרש 7, ירושלים
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד