072-3300504

תואר שני M.A.A.T - טיפול באמצעות אמנויות - מוסיקה

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

תנאי קבלה
- תואר ראשון (ממוצע 85 ומעלה)
- אישור על לימוד 300 שעות במוסיקה
- על המועמדים להשלים בזמן הלימודים (על חשבונם ובזמנם הפנוי) עוד 300 שעות מוסיקה
- אישור על לימוד הקורסים הבאים ( בציון 80 ומעלה) מבוא לפסיכולוגיה 2 נ"ז, פסיכולוגיה התפתחותית 4 נ"ז, תורות אישיות 2 נ"ז, פסיכופתולוגיה 4 נ"ז, פסיכופיזיולוגיה 2 נ"ז, סטטיסטיקה 2 נ"ז ושיטות מחקר 2 נ"ז
- על המועמדים לעבור ועדת קבלה
כמה זמן לומדים
- שנתיים + שנת סטאז'
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר שני (M.A.A.T) ותעודת מטפל במוסיקה מטעם המכללה המעידה על התמחותם בטיפול במוסיקה
פרטים על תואר שני M.A.A.T - טיפול באמצעות אמנויות - מוסיקה
המכון לטיפול באמנויות מכשיר מטפלים באמנויות בהתמחות באחד מהתחומים הבאים: אמנות חזותית, מוסיקה, ביבליותרפיה ותנועה ומחול. הטיפול באמצעות אמנויות ייחודי בכך שהוא מחבר בין שפת ההבעה היצירתית לבין תיאוריות פסיכולוגיות ויוצר מפגש חדש, הנשען על ההנחה כי מחשבות ורגשות הנובעים מן הלא-מודע, יכולים לקבל ביטוי חזותי. המקצוע מסתייע באמנויות השונות ובקשר הטיפולי ליצירת מרחב שבו מתרחשים שני תהליכים, השזורים זה בזה.
 
התהליך הראשון מתמקד בהבעה וביצירה של המטופל, המאפשרת נגישות לרבדים לא מודעים בעולמו הפנימי. לצידו, התהליך השני, מתייחס לקשר הבין-אישי המתפתח ונרקם בין המטפל והמטופל. קשר זה כולל עיבוד של התנסויות העבר של המטופל והשלכתן למערכת היחסים שלו עם המטפל. הביטוי היצירתי, החושף את עושרה ועצמתה של החוויה הרגשית, יחד עם ההתבוננות המשותפת על היצירה והעיבוד המילולי, מניבים את השילוב הייחודי בין החלקים הקוגניטיביים והרגשיים של המטופל לצורך עשיית שינוי בחייו.
 
יחודו של המכון לטיפול באמנויות: הלימודים בתכנית מלווים בהדרכה בקבוצות קטנות במכללה ובהדרכה פרטנית במקומות העבודה המעשית. העבודה המעשית מתחילה בשנה הראשונה של הלימודים.
 
התכנית לטיפול במוסיקה: המוסיקה היא אמנות, המאפשרת הבעה, קשר ותקשורת בין אנשים. כוחה של המוסיקה להשפיע על הגוף והנפש ידוע ומוכר באופן אוניברסלי בחברות מפותחות ופשוטות כאחד. המחקר מגלה שמרכיבי המוסיקה אכן משפיעים על בני אדם באופנים ייחודיים ואוניברסליים, הדבר מאפשר לבסס מודלים תיאורטיים טיפוליים המגייסים את תכונות ומרכיבי המוסיקה ולהפעיל מודלים אלה על אוכלוסיות שונות ומגוונות. כמו כן, יסודות המוסיקה קשורים קשר מהותי להתפתחות האדם. מרכיבי הקצב, התנועה וההקשבה האינהרנטיים למוסיקה, הם מרכזיים בתקשורת האנושית בכלל ובפרט בתקשורת המילולית המתפתחת מאוחר יותר. 
 
תכני הלימודים: החומר הנלמד כולל שיעורים תאורטיים כלליים בתחום ידע האדם, שיעורים בתחום הטיפול במוסיקה ועבודת שדה מודרכת.
 
מידע נוסף
* בשנת 2013 קיבלה המכללה אישור פתיחה ופרסום של התוכנית לתואר שני מאת המועצה להשכלה גבוהה. הענקת התואר מותנית באישור המל"ג. 

עוד מסלולי לימוד – המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
מעגל בית המדרש 7, ירושלים
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד