072-3300504

תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית

המכללה האקדמית ספיר

תנאי קבלה
** תנאי הקבלה תקפים למועד הפרסום.
המכללה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי הקבלה מעת לעת על פי שיקול דעתה.
מומלץ להתעדכן בפרסומים אודות תנאי הקבלה בסמוך למועד ההרשמה.

תלמידים יתקבלו למחלקה למינהל ומדיניות ציבורית על פי הכללים הבאים:

תעודת בגרות מלאה בציון ממוצע 80 ומעלה. מועמדים מעל גיל 30 חסרי תעודת בגרות חייבים במכינה שלושים פלוס (180 ש"ש)
4 יח"ל באנגלית בציון עובר * - מועמדים בעלי 3 יח"ל באנגלית ידונו בוועדת קבלה.
4 יח"ל במתמטיקה בציון עובר ** - מועמדים בעלי 3 יח"ל במתמטיקה ובוגרים מכינה 30+ יידרשו לעמוד בקורס "מבוא למתמטיקה" בציון 70.
ציון מבחן אמי"ר או ציון מבחן פסיכומטרי לסיווג רמת האנגלית עד תחילת שנת הלימודים
* המחלקה תכיר בלימודים קודמים שהתקיימו מחוץ למסגרת האקדמית וזאת בכפוף לכללים שפורסמו על ידי המל"ג. במסגרת זו סטודנטים שיסיימו בהצלחה את התכנית "מינהל השלטון המקומי" (בכפוף לאישור המכללה), יוכלו להגיש בקשה להכרה של עד 11 נק"ז. פרטים מלאים ניתן לקבל במחלקה.

*מועמד שאינו עומד בתנאי קבלה יוזמן לראיון.
כמה זמן לומדים
- שלוש שנים, יומיים בשבוע
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר ראשון B.A במינהל ומדיניות ציבורית של המכללה האקדמית ספיר
פרטים על תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית

המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר הוקמה ב-1996. המחלקה הינה ייחודית בנוף האקדמי הישראלי, בכך שהיא משלבת את לימודי מקצועות הניהול לצד הענקת ידע והבנה רחבה לגבי הסביבה החברתית, הכלכלית, הפולטית והמשפטית בישראל. כך היא מעניקה לבוגריה ובוגרותיה כלים וידע המסייעים בהשתלבות בעולם תעסוקה דינמי ומשתנה.

המחלקה  שואפת לעצב בוגרים ובוגרות בעלי חשיבה ביקורותית ורחבה, כלים ומיומניות להשתלבות בארגונים ציבוריים ופרטיים כמו גם מצפן פנימי העוזר להם להפוך את החברה

הישראלית לטובה יותר. מתוך שאיפה זו מעוצבת תכנית הלימדים שלנו: תכנית לימודים המשלבת בין היכרות מעמיקה עם המציאות החברתית,  הכלכלית והפוליטית לבין הקניית ידע ניהולי ומחקרי, תוך מתן דגש על ההיבט היישומי של כלים אלו.

על מנת להכין את בוגריי ובוגרות המחלקה להשתלבות מהירה במגוון תפקידיי ניהול ואחריות במגזר הציבורי, הפרטי והשלישי, תכנית הלימודים בנויה כך שהלומדים בה מקבלים ידע נרחב וכלים מעשיים במספר תחומים משיקים: שיטות ניהול מודרניות, הכרת הכלכלה, מדע המדינה, ידע רלוונטי במשפטים, הכרה מעמיקה של החברה הישראלית על מוסדותיה הפולטיים השונים, ומדיניות ציבורית.

מכל אחד מהתחומים הללו יוצאים בוגרי ובוגרות המחלקה עם תובנות לגבי סביבת העבודה שהם עשויים לפגוש. בין אם יפנו למגזר הציבורי (שירות המדינה, שלטון מקומי, חברות ממשלתיות וכדומה), למגזר הפרטי (בנקים, עסקים קטנים וגדולים) או למגזר השלישי (עמותות וארגוניי חברה אזרחית) בוגרי ובוגרות המחלקה מצויידים בכלים וידע, שמאפשר להם להשתלב במגוון רחב של תפקידים או להתקדם בקריירה.

אז אם את/ה מתעניינ/ת בלימודים המשלבים ידע מעשי בניהול אירגונים יחד עם הבנה עמוקה של הסביבה הפוליטית, החברתית והכלכלית, מקומך איתנו!

מידע נוסף
* שכר לימודי אוניברסיטאי.
* שנה ראשונה חינם ע"פ חוק לחיילים משוחררים
 
 
בוגרים שלנו בתפקידי מפתח
בין הבוגרים והבוגרות שלנו, ניתן למצוא מנהלים ובעלי תפקידים משמעותיים במשרדי הממשלה ובחברות ממשלתיות (משרד החינך, הפנים, משרד ראש הממשלה, רכבת, רשות המים, רשות מקרקעי ישראל ועוד). בוגרים ובוגרות רבים משלתבים בשלטון המקומי בתפקידי מפתח - כמנהלי אגפים, מחלקות וחברות עירוניות. גם במגזר השלישי והפרטי יש נוכחות גבוה של בוגריי ובוגרות המחלקה - מנהלי פרוייקטים בעמותות שונות, אנשי שיווק, דוברות, קשרי ממשל וניהול פרוייקטים. הבוגרים והבוגרות משולבים בתפקידי מפתח בעשרות משרדי ממשלה, שלטון מקומי, מגזר פרטי והמגזר השלישי.

ניתן לומר בבטחון ואחרי לא מעט שיחות עם בוגרים שהתואר במנהל ומדיניות ציבורית מעניק ידע וכלים גם לאלו הפונים לפולטיקה וגם לאלו העובדים במכירות ושיווק; גם לאלו הנותנים שירותים בבתי חולים או במשטרה וגם לאלו הפונים למכרזים להובלת שינוי חברתי בתוך ארגונים מהמגזר השלישי.

המשותף לכל הבוגרים והבוגרות הללו היא הבנה עמוקה של תהליכים חברתיים ופולטיים, הכרת הממשק של חברה-מדינה, רכישת מיומניות ניהול מודרניות תוך הבנה של הסביבה המשפטית, הכלכלית והחברתית. לא פעם אנו שומעים מבוגרות ובוגרים שהתואר עזר להם לבצע את תפקידיהם בצורה טובה יותר, התואר עזר להם להבין טוב יותר את הסביבה הארגונית בה הם פועלים.
למה ללמוד דווקא ב המכללה האקדמית ספיר?
שוק העבודה החדש מחפש אנשים המצוידים במיומנויות על לניהול מערכים ארגוניים מורכבים בסביבה מורכבת, בעלי יכולות אנליטיות, שמסוגלים להבין, לנתח ולנהל מצבים מורכבים מבחינה פוליטית, חברתית, כלכלית ומשפטית. זהו שוק דינמי ומשתנה, שאינו מחפש עובדים מומחים בתחום צר.

המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית מפענחת בהצלחה דרישות אלה ומתאימה את תכנית הלימודים בהתאם, לטובת פיתוח קריירה לבוגריה במגוון רחב של ארגונים: משדרי ממשלה, רשויות וחברות ציבוריות, פירמות עסקיות בשוק הפרטי, עמותות וארגונים חברתיים, זרועות הביטחון ושלטון מקומי, ומציידת את בוגריה בארגז הכלים הנחוץ להם על מנת להשתלב בצורה הטובה ביותר בשוק העבודה.

עוד מסלולי לימוד – המכללה האקדמית ספיר

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
, שדרות
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד