072-3300504

הנדסה שנה א' - אפיק מעבר

המכללה האקדמית ספיר

תנאי קבלה
דרישות חובה
זכאות לתעודת בגרות מלאה.
5 יח"ל מתמטיקה בציון מעל 70.
4 יח"ל באנגלית.
רמת אנגלית פסיכומטרי/אמי"ר: בסיסית.
ציון מבחן פסיכומטרי 550 ומעלה.
כל מי שעשה בחינה פסיכומטרית בשפה שאיננה עברית, חייב בבחינת יע"ל בציון של 84 לפחות.
מועמדים בעלי 4-5 יח' מתמטיקה ( 5 יח' בציון מתחת ל-70) נדרשים ללמוד את הקורס מבוא למתמטיקה ולעבור אותו בציון 80 לפחות. הקורס הינו קדם חובה ללימודים במחלקה, מועמד שלא עבר את הקורס בציון 80 ומעלה לא יוכל להתחיל את לימודיו במחלקה.
הקורס יתקיים בקיץ שלפני תחילת השנה ויתחיל בסביבות החודשים יוני-יולי.
זכאים לפטור מהקורס מבוא למתמטיקה:​​​​​​
הפטורים בכפוף לבדיקת הסילבוס על ידי המחלקה.
מועמדים בעלי ציון 70 ומעלה בבחינת הבגרות ב-5 יח"ל במתמטיקה.
תלמידים שסיימו בציון 70 לפחות קורס מתמטיקה ברמה של 5 יח”ל במסגרת מכינה קדם אקדמית מוכרת.
תלמידים שעברו בהצלחה קורס מתמטיקה ברמה אקדמית (לא מבוא או מכינה) יוכלו להיות זכאים לפטור.
* המחלקה תפרסם את רשימת הנושאים במתמטיקה, שבאחריות הסטודנט לדעת לפני פתיחת שנת הלימודים.
** ניתן ללמוד קורסי קדם במהלך הקיץ במטרה להשלים רקע במקצועות פיזיקה ותכנות, פתיחת הקורסים מותנה במספר הנרשמים.

שימו לב!
סטודנטים שלמדו באפיק המעבר באילת (אונ' בן גוריון), לא יכולים ללמוד באפיק המעבר בספיר.
סטודנט עם רקע אקדמי קודם מחויב להצהיר על לימודיו הקודמים. קבלתו לאפיק ותנאי המעבר ישקלו בהתאם. המחלקה תאשר את הקבלה למחלקה מול מדור רישום באונ' בן גוריון.

*** מספר המתקבלים החריגים לא יעלה על 10% מכלל המתקבלים בכל שנה על פי הנחיות מל"ג.
כמה זמן לומדים
- שנת לימוד במכללה האקדמית ספיר + שלוש שנים באוניברסיטה
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר ראשון .B.Sc בהנדסה של אוניברסיטת בן גוריון / הטכניון / אונ' ת"א
פרטים על הנדסה שנה א' - אפיק מעבר

הצעד הראשון לדיפלומת מהנדס ולעיסוק באחד המקצועות המבוקשים, המרתקים והמתגמלים מתחיל בשנה א׳ של לימודי ההנדסה בספיר.  סיום התכנית בהצלחה מאפשר לבוגר הנדסה שנה א' בספיר להשתלב במגוון רחב של תחומי הנדסה. דיפלומת מהנדס מהווה אסמכתה רשמית לעבוד כמהנדס. לכן, מהנדסים רבים מסיימים את לימודיהם הפורמאליים בתואר הראשון. מכאן ברור

שקיימת חשיבות גדולה לטיב ההכשרה שרוכש המהנדס בתואר הראשון ואין לחסוך בזמן ומאמץ בהכשרה זו.

הנדסה שנה א' הינו מסלול לימודים ייחודי המאפשר להשתלב לאחר שנת לימודים אחת בלימודי הנדסה באוניברסיטת בן-גוריון ובאוניברסיטאות מובילות נוספות. תכנית הלימודים מאפשרת למועמדים שאינם עומדים בנתוני הקבלה לפקולטות להנדסה, להתחיל את לימודיהם במכללת ספיר ולהמשיך את הלימודים בפקולטה להנדסה של אוניברסיטת בן-גוריון ובאוניברסיטאות נוספות. המעבר להמשך לימודים באוניברסיטת בן גוריון נסמך אך ורק על הישגים בתכנית להנדסה שנה א׳ וללא התחשבות בנתונים קודמים.

ביסוד התכנית עומדת האמונה כי לא ניתן לקבוע את יכולתו של תלמיד על סמך מבחנים צופי הצלחה כגון ציון הפסיכומטרי. לכן אנו שמחים לקלוט תלמידים שלא עמדו בדרישות הקבלה, לפתוח בפניהם אפשרות להגשים את שאיפתם ללמוד הנדסה במוסד מוביל. התוכנית פועלת מעל עשרים שנה והעמידה אלפי מהנדסים. תלמידי התכנית מציגים הישגים נאים ושיעורי הצלחה שלהם לסיום התואר בהנדסה גבוהים.

מידע נוסף
* שכר לימודי אוניברסיטאי.
* שנת לימודים ראשונה חינם למשוחררי/ות צה"ל ושירות לאומי משנת 2010 והלאה (בהתאם לחוק חיילים משוחררים).
 
מקצועות שניתן לעבוד בהם בסיום התואר
סטודנטים אשר יסיימו בהצלחה את לימודי ההנדסה ימצאו מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה בתחומי ההנדסה השונים. הצורך במהנדסים בתחומי התעשיה, המחקר והפיתוח הולך וגובר והוכיח כי בוגרי התוכנית משתלבים בקלות יחסית ובתנאי תעסוקה אטרקטיביים.
למה ללמוד דווקא ב המכללה האקדמית ספיר?
תלמיד שלומד בהנדסה שנה א' בספיר משיג שתי מטרות, ראשית, הוא לומד לימודים אקדמיים של ממש. התלמיד מכסה חלק משמעותי מתכנית הלימודים של שנה א' וצובר כרבע מנקודות הזכות לתואר מהנדס. דבר זה אינו מושג בלימודי מכינה או בשיפור בגרויות. שנית, התלמיד לומד במסגרת נוחה המאפשרת לו להוכיח כי הוא מוכשר ללימודי הנדסה ברמה הגבוה ביותר. ראוי לציין כי קבלה ישירה לפקולטה להנדסה לאחר שיפור בגרויות או הצלחה במכינה אינם מבטיחים הצלחה בלימודים משום שקיימת נשירה משמעותית בשנה א' בפקולטה להנדסה. לעומת זאת תלמידים שסיימו בהצלחה שנה א' בספיר מסיימים את התואר בשיעורים הקרובים ל 95%.

תלמיד שסיים את שנת הלימודים בהצלחה ימשיך את לימודיו בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בן גוריון מהנקודה אליה הגיע ויזכה להכרה בקורסים שנלמדו בספיר (בהתאם למפורט בחוברת אפיק המעבר הרשמית). מוסדות נוספים להשכלה גבוהה (הטכניון, תל אביב) קולטים תלמידים מהתכנית על בסיס בדיקה של הישגי התלמיד, כל מקרה לגופו. בנוסף, לתכנית הסכמים לקליטת תלמידים עם מכללות להנדסה. באופן זה ניתן להבטיח שכל תלמיד המסיים את השנה בספיר ימצא מקום ראוי להמשך לימודים וזאת מבלי להפסיד שנת לימודים.

הלימודים בהנדסה שנה א' ספיר מאפשרים לכוון גבוה ובו זמנית מספקים "רשת ביטחון" בדמות מרחב גדול של אפשרויות לימודים חלופיות.
מחלקות אליהן ניתן לעבור באוניברסיטת בן גוריון: הנדסת חשמל ומחשבים, הנדסת מחשבים, הנדסת מכונות, הנדסה כימית, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת חומרים, הנדסה ביו רפואית, הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסת מערכות תקשורת, הנדסת מערכות תוכנה ומידע,הנדסת נתונים, הנדסת תוכנה, הנדסת בניין.

עוד מסלולי לימוד – המכללה האקדמית ספיר

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
, שדרות
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד