072-3300504

תואר ראשון במדעי המחשב

המכללה האקדמית ספיר

תנאי קבלה
אפשרות א'
תעודת בגרות מלאה בציון ממוצע 80 ומעלה
4 יח"ל באנגלית בציון 56 ומעלה
4 יח"ל במתמטיקה בציון 80 ומעלה/ 5 יח"ל בציון 70 ומעלה / קורס "מבוא למתמטיקה" של מדעי המחשב/הנדסה בציון 70 ומעלה
ציון פסיכומטרי 550 ומעלה
אפשרות ב'
תעודת בגרות מלאה בציון ממוצע 95 ומעלה ללא פסיכומטרי
4 יח"ל באנגלית בציון 56 ומעלה
4 יח"ל במתמטיקה בציון 80 ומעלה / 5 יח"ל בציון 70 ומעלה / קורס "מבוא למתמטיקה" של מדעי המחשב/הנדסה בציון 70 ומעלה
כמה זמן לומדים
- 3 שנים, 3 ימים בשבוע
מה מקבלים בסיום הלימודים
.B.Sc במדעי המחשב
פרטים על תואר ראשון במדעי המחשב

המחלקה המתחדשת למדעי המחשב במכללה האקדמית ספיר היא מחלקה קטנה ומגובשת המציעה חווית לימודים מאתגרת במסגרת תומכת המעודדת קשר ישיר בין מרצים לסטודנטים.

לימודי התואר הראשון במדעי המחשב בספיר מקנים את יסודות הידע לסטודנטים המתכוונים להשתלב במגוון רחב של מקצועות הקשורים במחשוב ובתוכנה. הדגש בתכנית הוא על חיזוק היסודות של מתמטיקה ומדעי המחשב ושילוב קורסים בעלי אופי יישומי וקורסים מתחום מערכות המידע והנדסת תוכנה. כל אלה מהווים את סל הכלים הבסיסיים הנדרשים לבוגרים על מנת להשתלב, להתפתח ולהתקדם בתחום התוכנה המתחדש ללא הרף.

הסגל האקדמי של המחלקה משלב חוקרים בתחומים שונים של מדעי המחשב לצד מרצים המביאים איתם ניסיון מקיף והיכרות עם הנעשה בתחום המחשבים והתוכנה בארץ ובעולם.

המחלקה למדעי המחשב בספיר שמה לעצמה כמטרה לשמור על ערוצי תקשורת נגישים לסטודנטים וזאת על מנת לתת מענה לצרכים ולקשיים האישיים והקבוצתיים העולים מעת לעת ומשפיעים על איכות הלמידה.

המחלקה למדעי המחשב מציעה לכם אפשרות של לימוד במסלולי התמחות. שם המסלול מוזכר באישור הזכאות לתואר. ניתן לבחור אחד מהמסלולים או ללמוד לתואר ללא השתייכות למסלול מסוים.

 

מסלול ביואינפורמטיקה מתחיל בשנה א'. המסלולים האחרים ניתנים לבחירה בסוף שנה א'.

 

מסלול סייבר

בשנים האחרונות אנו נתקלים ביותר ויותר מתקפות סייבר על חברות בארץ ובעולם, כאלו שעשויות להשבית מערכות שלמות. במסגרת לימודי הסייבר במחלקה למדעי המחשב הסטודנטים ילמדו על התקפות, אבטחת תוכנה, הגנה על המרחב המקוון ועוד.

הקורסים הנלמדים במסלול: קודים מתקני שגיאות, מבוא לכריית מידע ולביג דאטה, סדנה לאבטחת המרחב המקוון, אבטחת מערכות תוכנה, מבוא לבינה מלאכותית, פיתוח אינטרנט ועוד.

 

מסלול מדעי הנתונים

כיום, עם ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, כמעט בכל מקצוע ובכל תחום ישנו צורך בידע בטיפול בנתונים. למשל כל פעולת חיפוש באינטרנט, או הפעלה של אפליקציה בטלפון החכם יוצרת מידע.

במסלול מדעי הנתונים במחלקה למדעי המחשב, הסטודנטים ילמדו כיצד לעבד את המידע המגוון שאנו יוצרים ולהפיק ממנו ידע, בו ניתן להשתמש למטרות שונות: ניבוי התנהגות של משתמשים ברשת ושל צרכנים, בניית אלגוריתמים עבור מכונות "חכמות" לזיהוי דיבור ועוד. לשם כך נלמד שלל טכניקות מצליחות בהן נעשה שימוש בתעשייה כיום - למידת מכונה, כריית מידע, עיבוד תמונה ועוד. הסטודנטים ירכשו גם הבנה של האלגוריתמים בתחום וגם ניסיון בשימוש בכלים מעשיים המאפשרים לפתור מגוון בעיות מהעולם האמיתי כגון זיהוי עצמים בתמונה, זיהוי אלימות בטקסט,  עיבוד וידאו ועוד.

הקורסים הנלמדים במסלול: מבוא ללמידה חישובית, דחיסת נתונים, עיבוד תמונה, מבוא לכריית מידע ולביג דאטה, מבוא לבינה מלאכותית ועוד.

 

מסלול ביואינפורמטיקה

ביואינפורמטיקה (Bioinformatics) הוא תחום מדע העוסק בפיתוח טכניקות במדעי המחשב ומימושן כדי לפתור בעיות במדעי-החיים.

הקורסים הנלמדים במסלול: כימיה וביולוגיה בשיתוף המחלקה למדעי החיים. במסלול ילמדו על צמח הקנאביס ועל הנדסה גנטית ויעשו פרויקט גמר בביואינפורמטיקה.

*הלימודים במסלול ביואינפורמטיקה מתחילים כבר בשנה א' ומתקיימים על פני 5 ימים בשבוע.

**מותנה במינימום הרשמה למסלול.

מידע נוסף
- שכר לימוד אוניברסיטאי
- שנה ראשונה חינם ע"פ חוק לחיילים משוחררים
בוגרים שלנו בתפקידי מפתח
בוגרי מדעי המחשב משתלבים בעבודה במגוון רחב של חברות בעלות אופי שונה שהמשותף לכולם הוא הצורך בהקמה ותחזוקה של מערכות מבוססות תוכנה. רבים מהבוגרים משתלבים בחברות תוכנה פרטיות בתפקיד מפתחים בטכנולוגיות רבות ומגוונות. אחרים משתלבים בחברות טכנולוגיות המידע (IT) הגדולות המספקות שירותי מערכות מידע ברמה הארגונית, הניהולית, הפיננסית והשיווקית, לארגונים, תאגידים וגופים שונים בכל תחומי המשק. מגוון התפקידים המוצעים לבוגרים כולל פיתוח תוכנה, תחזוקת מערכות, מחקר, פיתוח ועוד. לימודי מדעי המחשב מקנים לבוגרי התכנית את ההכשרה הנדרשת על מנת להשתלב בצוות תוכנה ובהמשך להוביל צוות מפתחים ולהתקדם לתפקידים ניהוליים.

הלימודים במחלקה נפרשים על שלושה ימים בשבוע, דבר המאפשר לסטודנטים להשתלב במקומות עבודה כבר בתקופת לימודיהם.

במהלך התואר נערכים מפגשים עם נציגי תעשיית התוכנה הישראלית המאפשרים יצירת קשר בלתי אמצעי של סטודנטים עם התעשייה, הכרות עם מגוון התפקידים והתחומים בהם משתלבים בוגרי התכנית וחשיפה למשרות סטודנטים שמוצעות מפעם לפעם. הקשרים שמטפחת המחלקה עם התעשייה, מאפשרים לסטודנטים במסגרת פרוייקט הסיום השנתי של התואר, לקחת חלק בפרוייקטים שמציעות החברות השונות ולהתנסות בסוגיות מן העולם האמיתי.

בוגרי המחלקה יכולים להמשיך ללימודי תואר שני בתחום מדעי המחשב, הנדסת מערכות מידע, תעשייה וניהול, ומנהל עסקים במוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובחו״ל. המסלול מאושר על ידי המנהל לכוח אדם של צה״ל ללימודים במסגרת העתודה האקדמית.
למה ללמוד דווקא ב המכללה האקדמית ספיר?
לימודי מדעי המחשב הם הבסיס לרכישת הכלים וההבנה הנדרשים לפתרון קשת רחבה של בעיות העוסקות במחשוב וחישוב בכל תחומי החיים. תכנית הלימודים משלבת תאוריה רחבה של נושאי הליבה במתמטיקה ומדעי המחשב לצד קורסים שימושיים וקשר לתעשיית התוכנה הישראלית.

תכנית הלימודים בתואר מתעדכנת בהתמדה כדי לעמוד בקדמת הטכנולוגיה המתפתחת, תוך שמירה קפדנית על איזון בין דרישות הבסיס המדעיות, הידע הטכנולוגי והמודעות למתחולל בעולם. התכנית מקנה לבוגריה הכשרה שמאפשרת להם להיקלט ולהתקדם בתעשיית התוכנה, או לחילופין להמשיך לתארים מתקדמים.

עוד מסלולי לימוד – המכללה האקדמית ספיר

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
, שדרות
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד