072-3300504

הטכניון: פתיחת שנת הלימודים בספק

180 מיליון דולר נתרמו בחודשים האחרונים לטכניון, אך לדברי הנשיא, כל עוד לא יוחזרו תקציבי הממשלה, לא תפתח שנת הלימודים הקרובה

ליאור ליוואק | 15-10-2006 14:08:00

נשיא הטכניון, פרופ' יצחק אפלויג מודיע כי אם לא יוחזרו התקציבים שקוצצו על ידי הממשלה, לא תפתח שנת הלימודים הקרובה. ראשי הטכניון ניצלו היטב את תקופת הקיץ: לפחות 180 מיליון דולר גויסו למוסד החיפאי במהלך שלושת החודשים האחרונים. למרות הזרמת הכספים האדירה, הדגיש אפלויג כי בעקבות הקיצוצים בהקצבות הממשלתיות למוסדות ההשכלה הגבוהה ולטכניון בפרט, פתיחת שנת הלימודים אינה מובטחת. "עם כל החשיבות הרבה שיש לתרומות אלה, הטכניון לא יוכל להמשיך ולתפקד אם ממשלת ישראל לא תחזיר לו את התקציבים שקוצצו", אמר. "התרומות נועדו למבנים, למעבדות מודרניות, למלגות לסטודנטים מצטיינים ולגיוס חברי סגל חדשים מעולים, אבל התקציב הממשלתי נועד לתפעול השוטף, ובהיקפו הנוכחי לא נוכל, לצערי, לפתוח את שנת הלימודים הקרובה". בעקבות הלחימה בצפון, נדחתה פתיחת שנת הלימודים בטכניון ל-5 בנובמבר, על מנת להקל על היערכות הסטודנטים ללימודים.

אפלויג. לא יפתח את השנה.
אפלויג. לא יפתח את השנה.

תרומות בסך של 180 מיליון דולר
במקביל לקיצוצים גויסו, כאמור, תרומות בסך כולל של כ-180 מיליון דולר לטכניון. לדברי פרופ' פרץ לביא, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים, התרומה הבולטת ביותר היא זו של אלפרד מאן האמריקאי- 100 מיליון דולר לקרן להקמת מכון מחקר רפואי-יישומי. לורי לוקי, תורם אמריקאי נוסף, תרם 25 מיליון דולר לתכנית חדשה שתשלב את מדעי החיים, ההנדסה והרפואה. שני תורמים בולטים נוספים באים מקנדה: סיימור שוליך תרם 20 מיליון דולר לחידוש פני הפקולטה לכימיה ופיטר מונק תרם 18 מיליון דולר להקמת מכון למחקר ופיתוח. 15 מיליון דולר נוספים הגיעו ממספר תורמים אנונימיים וייוחדו להקמת כפר משתלמים חדש.

פרופ' אפלויג הוסיף כי זו תרומתם הראשונה של מאן, לוקי ושוליך למוסד ישראלי וכי "שלושתם הרימו את תרומתם המשמעותית לאחר בדיקה יסודית שערכו באוניברסיטאות בארה"ב ובאירופה, שבעקבותיה הגיעו למסקנה כי בטכניון תישא תרומתם את הפירות הרבים והאיכותיים ביותר".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד