072-3300504

הסטודנט המצוי: רווק שעובד למחייתו

סקר שערכה המכללה האקדמית תל אביב יפו מנסה לאפיין את הסטודנט הממוצע.

עינת חורשי | 11-10-2006 11:09:00

מרבית הסטודנטים בארץ עובדים למחייתם. למסקנה זו הגיעה המכללה האקדמית תל אביב יפו, בסקר שנערך בקרב 1,100 מהסטודנטים הלומדים במכללה. פרמטרים נוספים שבחן הסקר היו חלוקה למקצועות הלימוד בהתאם למין הסטודנט, גיל ממוצע, מצב משפחתי ואופי המגורים.

סטודנט מחפש עבודה
סטודנט מחפש עבודה

עבודה
על פי תוצאות הסקר, כחמישית מהסטודנטים מועסקים במשרה מלאה, כאשר 16.6 אחוזים מהם מועסקים בעבודה קבועה המספקת להם היקף משרה מלא, ואילו 5.1 אחוזים מועסקים אמנם במשרה מלאה, אך בעבודות מזדמנות. רובם של הסטודנטים - 59.8 אחוז מהם - מועסקים במשרות בהיקף חלקי. עוד ניתח הסקר איזה מבין מקצועות הלימוד מנפק את האחוזים הגבוהים ביותר של סטודנטים עובדים. על פי המידע, 33.7 אחוזים מתלמידי בית הספר לחברה וממשל מועסקים במשרה מלאה - האחוז הגבוה ביותר מבין מסלולי הלימודים במכללה. גם הסטודנטים בבית הספר למדעי המחשב מספקים אחוזים נאים של מועסקים במשרה מלאה, אך נראה כי מה שמאפיין אותם היא גישת "הכל או כלום" - בקרב הסטודנטים למדעי המחשב נמצא גם האחוז הגבוה ביותר של לא מועסקים, 24.4 אחוזים, לעומת 18 אחוזים מבין כלל תלמידי המכללה.

חלוקה למקצועות ונתונים נוספים
ממצא נוספים שעלה מן הסקר הוא חלוקה מובחנת לג'נדר, בקרב הנרשמים למסלולי הלימוד השונים. כך, למשל, 74 אחוזים מבין הסטודנטים בבית הספר למדעי המחשב הם גברים, וגם בבית הספר לניהול וכלכלה שולט רוב גברי; לעומת זאת בבית הספר למדעי ההתנהגות המצב הפוך - 77 אחוזים מן הנרשמים הן נשים, והמצב דומה גם בבית הספר לחברה וממשל.

נתונים טריוויאליים יותר שנבדקו היו גיל, סטטוס משפחתי ומגורים בשכירות. כך נודע כי הסטודנטים הממוצע הוא בן 24-26 (כמחצית מהסטודנטים הם בני טווח גילאים זה), רווק (93.3 אחוזים מהסטודנטים) וגר בשכירות (כשליש מהמשיבים לשאלון).

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד