072-3300504

אוניברסיטה ביהודה ושומרון

המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון נתנה היתר למכללת יו"ש להיהפך למרכז אוניברסיטאי. המל"ג והות"ת: מדובר במחטף.

סיגל זוהר | 10-10-2006 10:05:00

מכללת יהודה ושומרון שבאריאל תהפוך ל"מרכז אוניברסיטאי". השינוי יתאפשר בעקבות החלטה שקיבלה המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון. גוף זה הינו אחראי על פיקוח ומתן היתרים לתוכניות לימוד במוסדות אקדמיים בשטחים. לפי ההחלטה, המכללה תקבל הכרה זמנית כאוניברסיטה למשך חמש שנים, שבמהלכה היא תיקרא מרכז אוניברסיטאי.

מל"ג-יו"ש העמידה תנאי אחד להענקת המעמד של "מרכז אוניברסיטאי" - פתיחת לימודים לתואר שני בארבע מחלקות. כיום מתקיימים במכללה לימודים לתואר שני רק בעבודה סוציאלית.

לפי ההחלטה, ההכרה הזמנית תהפוך לקבועה כעבור חמש שנים, בתנאי שהמכללה תעמוד בשורה של תנאים, בכללן: הגדלת מספר הפרסומים בכ 50 אחוזים; הגדלת מספר חברי הסגל האקדמי בעלי תואר דוקטור בכ-30 אחוזים; הגדלת מספר תלמידי המחקר; העמדת תשתית פיזית למחקר לחברי הסגל בתחומים הניסויים; והגדלת תקציב הרכישות של הספרייה ב-30 אחוזים.

החלטה זו אשר עקפה את סמכותן של המל"ג ושל הוועדה לתכנון ולתקצוב, הביאה את חברי המל"ג להפסיק פעילותה של מל"ג-יו"ש במתכונתה הנוכחית.

ב-30 במאי החליטו חברי המל"ג, שכל החברים במועצה יכהנו גם כחברי מל"ג-יו"ש, ובכך יהפכו את שני הגופים אשר פועלים במקביל לגוף אחד. ההחלטה להביא את שני הגופים לגוף אחד מתעכבת משום שחוק המועצה להשכלה גבוהה אינו חל על השטחים. לפי החוק, השטחים אינם מוגדרים חלק מישראל.

כאמור גם מספר מכללות בצפון ביקשו להתאחד ולקבל את הכרת המל"ג והות"ת כאוניברסיטת הגליל, אך גופים אלו דחו את בקשתן בנימוק שאין כיום צורך באוניברסיטה נוספת. ישנן גם מכללות פרטיות הדורשות להיקרא אוניברסיטאות, אך מל"ג משהה את התשובה.

מכללת יהודה ושומרון תהפוך למרכז אוניברסיטאי
מכללת יהודה ושומרון תהפוך למרכז אוניברסיטאי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד