072-3300504

איטליה: לפגוש את החבר'ה בפיאצה

דניאל קורי מסיים בימים אלה את לימודי הפסיכולוגיה באוניברסיטת פירנצה. הוא מספר שזוהי הבחירה הטובה שעשה בחייו

דניאל קורי, פירנצה | 08-10-2006 15:25:00

הצעיר הישראלי שמסיים את הצבא ואת הטיול המסורתי שאחריו נכנס מיד למעגל שיפור הבגרויות והפסיכומטרי. זאת כדי לענות לדרישות הקשוחות של מוסדות הלימוד בישראל. גם אני מצאתי את עצמי עומד מול אותה בעיה עם סיום השירות הצבאי שלי ובחרתי בפתרון שונה: האוניברסיטה האיטלקית.

רמת הלימודים באיטליה היא ממש לא נחותה מזו שבישראל (אם לא גבוהה יותר במקומות מסוימים) וההוצאה הכספית, למרות מה שמקובל לחשוב, אינה יקרה יותר. הדבר מתאפשר מפני שבאוניברסיטאות הממשלתיות באיטליה שכר הלימוד נמוך משמעותית מזה שבישראל או לא קיים כלל. בנוסף, האפשרות לזכות במלגת לימודים מלאה היא ממשית וריאלית.

עכשיו, כדי לצנן קצת את ההתלהבות, יש לקחת בחשבון שבמעבר מלירה לאירו, התייקרה איטליה מאד בשנים האחרונות. כיום נדרשים לסטודנט הממוצע כ-800 אירו לחודש כדי לקיים את עצמו. מחירי שכר הדירה שונים מעיר לעיר, כאשר מחיר שכר דירה לחדר לשני אנשים (דופייה) נע בסביבות ה-200-300 אירו לאדם, ומחיר החדר ליחיד (סטנצה, סינגולה) נע בסביבות ה-300-400 אירו ואף יותר.

המלצתי היא למצוא סידור מגורים לחודש הראשון דרך הארץ, ואז לחפש עצמאית או בעזרת אתר האינטרנט לסטודנטים, עיתון מקומי, או מודעות להשכרת דירות שמפוזרות ברחבי האוניברסיטה בכל ימות השנה. המודעות הן באיטלקית, אבל זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף. באופן כללי, צפון איטליה והערים כגון מילנו, ונציה וטורינו הן מהיקרות באיטליה. ככל שיורדים דרומה גם רמת המחירים יורדת. יוצאות מהכלל הן פירנצה (טוסקנה) ורומא (לציו) שגם הן מאד יקרות למרות שאינן בצפון, זאת עקב איכותם כמוקד תיירותי ובהיותן בעלות הון תרבותי רב.

דניאל קורי. ההחלטה הטובה בחייו
דניאל קורי. ההחלטה הטובה בחייו

ללמוד באיטלקית
הבחירה באיטליה כיעד ללימודים אקדמיים נעשתה במקרה שלי באופן שרירותי, היא נבעה בעיקר מהרצון שלי להמשיך לטייל ולהוסיף ערך מוסף ללימודים. לא משנה הסיבה, אני ממליץ לכל סטודנט שמתעתד ללמוד באיטליה, לעשות מחקר מקיף בנושא התוכניות לתואר הראשון והשני, היות ובאיטליה לא נהוג לעשות אך ורק-BA אלא מסלול מלא של חמש שנים: BA ו-MA יחד. יש גם לוודא היכן נמצאת האוניברסיטה, זאת מכיוון שקיים שוני בין המחוזות השונים באיטליה. הצפון באיטליה הוא העירוני והמפותח יותר והדרום הוא כפרי בעל נופים מרהיבים.

אין ספק שאחד הגורמים המרתיעים בלימודים באיטליה הוא הצורך להתחיל וללמוד באיטלקית כמעט בלי ידע מוקדם של השפה, אני לא אשקר לכם - ללמוד שפה חדשה תוך כדי הלימודים הוא תהליך ארוך וקשה שמלווה בהרבה סבל ותסכול. עם זאת, הדבר אפשרי וממלא בסיפוק. רכישת השפה היא תהליך איטי, ארוך ושדורש חשיפה יום יומיות ותמידית לשפה, הרבה רצון, אומץ, תושייה וסבלנות. היכולות האינטלקטואליות הם לא הפרמטרים הקובעים כאן, אלא הרצון והאמונה שהמשימה אפשרית ולא משנה איזה מקצוע תבחרו. איטלקית, לעניות דעתי, היא שפה קלה יחסית ללמידה, עצם היותה שפה לטינית פונטית עם קירבה גדולה לאנגלית, מקילה מאד על תהליך הלימוד העצמי. עם זאת מומלץ לעשות קורס הכנה בארץ. או בשגרירות האיטלקית בישראל או באחד המרכזים ללימוד שפות. הקורס יעניק לכם את הבסיס להבנת מבנה השפה והדקדוק.

החיים הטובים הם באיטליה
אחד האלמנטים המרכזיים בתרבות האיטלקית זה האוכל, בנושא זה האוניברסיטה האיטלקית לא מאכזבת. האוניברסיטאות באיטליה מספקות שירותי הסעדה (מנזה-mensa), ארוחת צהרים וערב לכל סטודנט, במחיר מנת פלאפל. המשפט - האיטלקי אינו אוכל כדי לחיות אלא חי כדי לאכול, הוא ממש נכון. ניתן למצוא מסעדות מצויינות וזולות בכל פינה בעיר.

חיי הלילה מתרכזים בעיקר סביב הכיכרות המרכזיות (פיאצה) בעיר. אמנם סצינת המועדונים היא לא הצד החזק של האיטלקים (חוץ ממילנו בירת האופנה) אבל כמות הפסטיבלים וההופעות של מגוון אמני תבל המגיעים לאיטליה, זה משהו שאנו הישראלים יכולים רק לחלום עליו. תחליף טוב למסיבות במועדונים הן מסיבות הסטודנטים בפקולטות, בהן לוקחים חלק מאות סטודנטים שיכורים ושמחים.

התרבות, האנשים החמים, 7000 הקילומטרים של חופים יפהפיים. גורמים לי להבין שזו הייתה ההחלטה הטובה ביותר שלקחתי בחיי. ללמוד בחו"ל זו חוויה שאין דומה לה ואני ממליץ לכל אחד. אני מסיים כיום תואר ראשון בפסיכולוגיה בפירנצה ומבחינתי אני לא רק לומד פסיכולוגיה, אלא חווה וחי את הפסיכולוגיה ביום יום. ירדתי לעמקי ונבכי הבדידות והעצמאות, למדתי שפה חדשה, תרבות חדשה ומרתקת וחשוב מכל, נפלה בחלקי הזדמנות נדירה להגדיר עצמי מחדש.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד