072-3300504

השכלה גבוהה בכותרות

מנתוני יפעת עולה כי אוניברסיטת תל אביב מובילה במספר הכותרות בעיתונות מתחילת 2006 ושנייה רק למכללה למנהל בהוצאות הפרסום

ליאור ליוואק | 08-10-2006 14:52:00

יפעת- מחקרי מדיה מתקדמים מציגה לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית נתונים לגבי בולטות מוסדות ההשכלה הגבוהה בעיתונות ותקציבי הפרסום של המוסדות מתחילת 2006. החברה פרסמה את רשימת עשרת המוסדות בעלי מספר הכותרות הגדול ביותר בעיתונות היומית במהלך השנה ואת עשרת המוסדות בעלי תקציבי הפרסום הגדולים ביותר.

אחד הממצאים הבולטים הוא מיקומה השני ברשימת הכותרות של האקדמיה לאומנויות ועיצוב בצלאל. בצלאל זכתה ל-61 כותרות, רובן חיוביות, כתוצאה מפעילות יחסי ציבור נרחבת שליוותה את חגיגות מאה השנה להיווסדה של האקדמיה, השקת כתב עת מקוון, תחרות על עיצוב הקמפוס החדש ותערוכות.

ממצא בולט נוסף נוגע להוצאות הפרסום של המוסדות. חלק מהמכללות, אשר לא זוכות לחשיפה בולטת בעיתונות, מפנות תקציבים גדולים יותר לפרסום. כך, חציה השני של רשימת הבולטות בתקציבי הפרסום מורכב מחמש מכללות שאינן מופיעות בעשירייה הראשונה ברשימת האזכורים בכותרות.

מקום שני בכותרות. קמפוס הר הצופים של בצלאל.
מקום שני בכותרות. קמפוס הר הצופים של בצלאל.

אוני' תל אביב בראש, בצלאל והטכניון קצת אחרי
אוניברסיטת תל אביב מובילה במספר הכותרות עם 83 כותרות, 56 מהן חיוביות ועסקו באירועי תרבות, כנסים ומחקרים שפרסם סגל האוניברסיטה. הכותרות השליליות של האוניברסיטה עסקו, בין השאר, בבחירות האלימות לראשות אגודת הסטודנטים ובבעיות ביחסי עבודה עם הסגל. את המקום השני במספר הכותרות תופסת, כאמור, האקדמיה לאומנויות ועיצוב "בצלאל". ארבעת המקומות הבאים שייכים לאוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בר אילן במקום השביעי.

המסלול האקדמי המכללה למנהל ממוקמת במקום השמיני ברשימה, ומובילה באחוז הכותרות החיוביות- 14 כותרות מתוך 16 (87%). האוניברסיטה הפתוחה נמצאת במקום התשיעי ברשימה ולאחריה המכללה האקדמית יהודה ושומרון, המובילה באחוז הכותרות השליליות- 9 כותרות מתוך 12 (75%).

לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים "התחום המוביל בסיקור המוסדות להשכלה גבוהה בכותרות הוא שיווק ופרסום, דהיינו כנסים, הרצאות, תערוכות ואירועים. בתחום זה מצטיינת בכותרות בצלאל עם חגיגות ה- 100 להיווסדה ותערוכות אומנות רבות שקיימה."

יעקובי מוסיף כי במקום השני בתחומי הסיקור נמצאים תחום השירות לסטודנט: "מסלולי לימודים, קורסים וחוגים אטרקטיביים, תנאים במעונות והעדפות לסטודנטים מהפריפריה ועוד". תחום הסיקור השלישי הוא בכל הנוגע למידע מקצועי, מחקרים ופרסומים, ואותו מובילה בכותרות אוניברסיטת ת"א.

מבין העיתונים היומיים שנבדקו מוביל עיתון הארץ במספר האזכורים בכותרות של מוסדות השכלה גבוהה ואילו ידיעות אחרונות הוא העיתון הממעט להזכירן. הנתונים מבוססים על מספר הכותרות וכותרות המשנה בעיתונות היומית המובילה בין התאריכים 01/01/06- 30/09/06.

המכללה האקדמית יהודה ושומרון. 16 כותרות.
המכללה האקדמית יהודה ושומרון. 16 כותרות.

המובילים בפרסום: המכללה למנהל ואוני' ת"א
על פי נתוני הפרסום, מקום הראשון ממוקמת המכללה למנהל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כמיליון דולר מתחילת השנה, מרבית הסכום לקמפיין הבוגרים של יהושע TBWA. במקום השני בצמוד למכללה למנהל ממוקמת אוניברסיטת תל-אביב עם פעילות פרסומית עניפה לכנסים ולתוכנית ה- MBA מנהלים של רקאנטי.

שלושת המקומות הבאים שייכים לאוניברסיטת בר-אילן, האוניברסיטה הפתוחה והאוניברסיטה העברית. במקום השישי שלוחת אוניברסיטת דרבי ולאחריה המרכז הבינתחומי הרצליה והמכללה האקדמית אשקלון. סוגרים את העשירייה, המכון הטכנולוגי חולון והמכללה האקדמית תל-אביב יפו עם הוצאות פרסום של כ-600,000 דולר מתחילת השנה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד