072-3300504

תגידו יפה שלום לקטנוע

מחירי הביטוח של כלי רכב דו-גלגלי עומדים כנראה לעלות בצורה משמעותית ולהפוך את הכלי הזול ליקר מאוד

רוי רגב | 04-10-2006 15:28:00

כל סטודנט באוניברסיטה או מכללה גדולה מכיר את המחזה, בפתח המוסד הלימודי יעמדו דרך קבע עשרות כלי רכב דו-גלגליים זעירים. אלו הם קטנועי ה-50 סמ"ק או הטוסטוסים אם תרצו. האם המחזה הנ"ל הולך להיעלם? האם כלי התחבורה הזול והיעיל ביותר לסטודנט העירוני העני הולך להפוך למוצג מוזיאוני? אם הדבר תלוי במפקח על הביטוח, אז התשובה היא כן.

מחירי הביטוח על כלי רכב דו גלגליים עומדים להתייקר (לפי טיוטה של המפקח על הביטוח) כבר מדצמבר השנה בשיעור מטורף של בין-10 ל-20 אחוזים. הנפגעים העיקריים למרבה האירוניה יהיו בעלי קטנועי 50 הסמ"ק הקטנים והאיטיים, רובם צעירים וסטודנטים שכרגע לא מרוויחים סכומים המאפשרים להם כלי תחבורה אחר. או שמדובר בתושבי אזור ת"א, ללא חנייה צמודה וללא זמן מיותר לבזבוז על פקקים. צעירים מתחת לגיל 25 יאלצו לשלם במקום סכום של-1700 שקלים כ-2500 שקלים שלנה. סכום זה יהיה לעיתים שווה ערך למחירו של הקטנוע אם לא יותר.

בחודש האחרון נעשים ניסיונות רבים של חברי פורומים של אופנועים שונים וחברי מועדון האופנועים הישראלי למזער את רוע הגזירה. הסיבה להעלאה העתידית במחירים לטענת אנשי הביטוח היא הוראה שקיבלו לטענתם קברניטי חברות הביטוח ממשרד האוצר. לטענתם, סכום ההכנסות מתשלומי הביטוח אינו מכסה את תביעות ביטוח החובה הרבות של רוכבי דו-הגלגלי הפגיעים במיוחד. לדבריהם, גם לאחר ההעלאה בסכום תשלומי הביטוח, סכום ההכנסות לא יכסה את סכומי התביעות הגבוהים.

האם זהו סוף עידן הקטנועים בת"א?
האם זהו סוף עידן הקטנועים בת"א?

"מכת מוות לענף"
נתיב נחמני (25), סטודנט באוניברסיטת ת"א, רוכב על דו גלגלי מספר שנים וטוען כי תמחור הביטוח החדש הוא מכת מוות לענף. "90% מרוכבי הדו-גלגלי בארץ הם אנשים שנמצאים בתחילת דרכם ושלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש מכונית", מספר נחמני. הוא מוסיף כי אלו שממליצים לסטודנטים להסתמך על תחבורה ציבורית בת"א אינם מבינים כמה זה מעצבן לחכות שעה וחצי (בלי הגזמה) לאוטובוס מדרומה של העיר לאוניברסיטה ולהחמיץ את השיעור.

הוא מספר כי הוא לוקח חלק בועד פעולה שנפגש עם יבואני כלי רכב דו-גלגליים ואף עוזר באירגון הפגנות בנושא. "המצב יהיה חמור מאוד אם יעלו את המחירים, חוץ מאלה שיעברו למכוניות ישנות ומזהמות, יהיו כאלה שפשוט ירכבו בלי ביטוח", מספר נחמני. כבר היום ישנם בארץ כ-20,000 רוכבים שנוסעים בארץ בלי ביטוח. דבר זה הוא חמור, במקרה של תאונה חמורה לא יהיה מי שיכסה את ההוצאות עבורם.

קובי סודאי (27), גם הוא סטודנט באוניברסיטת ת"א, טוען כי לא מדובר בפחות משערורייה. "גם ככה יקר מאוד להיות סטודנט בישראל ובטח שבת"א", מספר סודאי. "זה ממש לא פתרון להקשות את חייהם של הסטודנטים שגם ככה לא מלקקים דבש בישראל", הוא מוסיף.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד