072-3300504

מילים זולות

בתום 33 יום נחזור לישראל מושחתת, כובשת, חסרת תרבות. בבית יחכו לנו מיסים חדשים, תקציבי רווחה ובריאות מקוצצים.

גלעד נתן, מערכת "דורבן" | 28-09-2006 11:12:00

הרבה מילים שוטפות את מוחנו כבר חודש, מתחילת המלחמה המהוללת שבזכותה יש לי את הכבוד לכלות 33 יום במילואים בשומרון, נותן את חלקי להנצחת הכיבוש.

הילולת המלחמה ושכרון הזבנג וגמרנו פינו אמנם את מקומם להנגאובר של הפסקת האש והחיפוש אחר התשובה לשאלה, מה בדיוק קרה פה מאז המונדיאל. זידאן נגח ואנחנו נגחנו זה כל מה שאני מסוגל לזכור.

במבט מפוכח, לאחר ימים של ניתוק מהמציאות שלי אני מצליח לצאת מתוך מערבולת הקונספטים ולראות את התודעה הכוזבת המהווה את מה שהישראלי המצוי, תופס כמציאות.

קונספט I : צה"ל, צבא חזק חכם ומפחיד התרסק כזלזל ביום אביב, האויב הבין כי צבא ההגנה לישראל מופעל בידי ממשלת מריונטות כאשר האינטרס האמריקני קובע למדינת היהודים כמה זמן יש לה להלחם מלחמות צודקות יותר או פחות. חיילי המילואים נתקלו באותה המציאות המלווה אותי בכל שירות מילואים: ימ"חים ריקים, ציוד ירוד, מודיעין דפוק, ושירות לקוי של תומכי הלחימה. התקציב המתקן מושקע בדברים החשובים באמת: בנייני הייטק בקריה, מכוניות אמריקאיות לכל גנרל בעורף ועוד אולם קולנוע לבסיסי חיל האוויר. מה שנקרא "סדר עדיפויות".

קונספט II: ישראל חזקה וקשת עורף. בתפיסה שאומצה בחום על ידי עיתונאי ארצנו בניסיון לספק כותרות צעקניות, נשכחו שנים של קיצוצי תקציב שהותירו את מערכי ההפעלה של העורף במצב חירום ריקים כמו הימ"חים של הצבא. בעורף שנתגלה במלוא שבירותו נאלצו קשי היום להתמודד עם העובדה שכל מי שיכל ברח, זקנים סיעודיים נותרו לבד עם מטפלות מהפיליפינים, חקלאים צפו בפרי נושר מהעצים, ילדים רעבו במקלטים ומצב חירום? אין. מצב חירום בימינו עולה יותר מדי כסף (מכונית אמריקאית כבר אמרנו?).

וכך בעוד תפאורת התודעה הכוזבת של ישראל החזקה מתפרקת התעורר הזעם בקרב אזרחים מרומים, עיתונאי החצר של יום האתמול יצאו להציל את עורם, ודרשו את דם האחראים. במפתיע (או שלא) מנסות האליטות לבצע "מחטף מהפכה" ולבנות מסך חדש של תודעה כוזבת.

חיילים בפעילות מבצעית, לחיילים אין קשר לכתבה.
חיילים בפעילות מבצעית, לחיילים אין קשר לכתבה.

מוחים הולכים
שמעו את הסיפור הבא: "תנועת מחאה מבולבלת דורשת שראש הממשלה שר הביטחון והרמטכ"ל יודחו." הם לא היו שם כשהרמטכ"ל אמר שפצצה שהורגת ילדים לא מזיזה לו (מכה קטנה בכנף). הם לא היו שם כשאולמרט סידר לחברים את הזיכיונות של תוכנית ויסקונסין חסרת הלב. הם לא היו שם כשפרץ שכח את האג'נדה החברתית והתייצב לתפקידו החדש כראש ועד העובדים של משרד הביטחון. זה היה בסדר, כיבוש, שחיתות, מדינה שמתעמרת בעניים ובחלשים זה בסדר, אבל לא להצליח לנצח במלחמה? האליטות כמובן יוצאים לדרוש מנהיגות אחראית, בעלת ניסיון. למשל: נתניהו, שר האוצר שקיצץ בכל תחום חברתי בשביל שהעשירים יוכלו לצמוח או למה לא מופז שנתן במשך 4 שנות כהונתו לחיזבאללה לצמוח. תנועת המחאה ככל הנראה מוחה על ניהול המלחמה בלבד.

ומה התוצר המחאתי? הימין רוצה לעלות לשלטון ולהנציח את המלחמה ופולחן האדמה. השמאל, שמאל? יש עוד חיה כזאת? השמאל ישן כמו הקיסר אדום הזקן במעבה ההר ולך תדע מתי הוא יתעורר ויחלץ ממקסם השווא של ההתכנסות והמרכז הבורגני. העיתונות מסתירה עוני וקיצוצים וממשיכה לשרת ככלב השמירה של ההון ממשיכה להנציח את התפיסה התודעתית הכוזבת של סכנת המלחמה בהצגת איומי סרק מכיוון אירן, פקיסטן ואם צריך(ואין כותרת טובה מנינט טייב) גם שוויץ. הם ידאגו שלא נחשוב לרגע על המציאות. אותה המציאות, שנמצא אנחנו עוד מעט, אנחנו החיילים שיחזרו הביתה, אנחנו שלא נהנים מפירות הצמיחה במשק, כי אנחנו לא בעלי הון ולא משקיעים זרים. אבל אנחנו נתבעים להקריב את דמנו למען מדינה שלא מוכנה לתת להם אפילו סיכוי קטן לאושר.

איזה עתיד מחכה לחיילים הנושאים בנטל? מה הבשורה לנו? לאמהות שיצאו מהמקלטים? הידוק החגורה בכדי לממן את נזקי המלחמה אשר קוצר ראותם של פוליטיקאים גרם? עוד קיצוץ בבריאות ומיסוי על השכירים בשביל להגדיל את הפיתוי לבעלי הון להשקיע את כספם?

קבורת חמור
המלחמה קברה קבורת חמור את המהפכה החברתית אשר גם ככה לא הייתה יותר מאשר מס שפתיים. מעגל הדמים משתלם לתעשיות הנשק, לבעלי ההון שחרדים מהיום שבו ישתחררו אזרחי ישראל מעיוורונם ויתחילו לדאוג לחברה ולאדם. לגנרלים והפוליטיקאים המשחקים בחיינו וחרדים מהיום שבו ישימו האזרחים לב לעובדה שהם כבר עשרות שנים בממשלה ובכנסת ולבסוף מעגל הדמים משתלם גם למי שיוצאים למחאה כי נכשלנו במלחמה מתוך התעלמות מוחלטת מהעיוותים הקיימים כבר מאז אמצע שנות ה-80 בחברה הישראלית.

בתום 33 יום אני וחברי נחזור הביתה לישראל מסואבת, מזהמת, מושחתת, כובשת וריקנית,חסרת תרבות ובעלת מוסר הולך ונגוז. בבית יחכו לנו מיסים חדשים על השכירים ותקציבי רווחה, בריאות וחינוך מקוצצים. בכל מקום במדינה האבטלה והעוני מכים במעמד הבינוני השוקע ובעשירונים התחתונים. אולמרט נתניהו ודומיהם ידברו על הידוק החגורה ועל צמיחה אבל יתכוונו למתנות לעשירים וגזירות לאחרים. הסטודנטים יחזרו לספסלי האוניברסיטה ששולחת ללוחמים סמסים של ברכות בזמן הלחימה ומעלה במקביל את שכר הלימוד בצורת היטל רווחה. כולנו נחזור לחיות כרגיל, מסוממים מתודעה כוזבת, ממתינים למשיחי שקר חדשים בשמי הפוליטיקה ולכוכב הנולד הבא בדרכו למחזות הזמר של חנוכה. עד צו החירום הבא. כי בסופו של דבר, לאף אחד מכוכבי השעה של ערוץ שתיים והצהובונים אין מה להציע לנו מלבד מילים זולות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד