072-3300504

עונשה של אורה שיינרמן: קנס ועבודות שירות

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על שיינרמן, לשעבר בעלת "מכון שחר", חצי שנה של עבודות שירות ו-50 אלף שקלים קנס

מירב שובל | 25-09-2006 17:02:00

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בסוף שבוע שעבר את אורה שיינרמן, לשעבר בעלת מכון שחר להכנה לבגרויות ופסיכומטרי בשורה של עבירות עפ"י פקודת פשיטת הרגל. זאת, במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הפרקליטות ובין בא כוחה של שיינרמן. בית המשפט גזר על שיינרמן עונש של חצי שנת מאסר בפועל, שיומר בעבודות שירות, וכן קנס כספי של 50 אלף שקל.

שיינרמן החלה את הקריירה שלה כמורה למתמטיקה בתיכון ברמת השרון, הפכה מהר לבעלת אימפריה משגשגת של רשת מכוני הכנה לבגרות ולפסיכומטרי בשם "מכון שחר". מאוחר יותר התפתחה לתחום אחר והקימה את רשת "גן וגם" שהציעה לילדי הגן מסגרת העשרה הכוללת לימודי אנגלית, מתמטיקה ומחשבים. בשיאה גלגלה האימפריה של שיינרמן כ-30 מיליון שקלים בשנה.

צפתה את קריסת העסק
בשנת 2002 חייה של שיינרמן התהפכו והחלה קריסה כלכלית שהביאה עימה חשדות הפליליים. שיינרמן, שצפתה את הנפילה, ביצעה פעולות בלתי חוקיות שנועדו להשאיר בידיה כספים לאחר נפילת העסק.

בין השאר מכרה שיינרמן את מניותיה בחברת "לולי ניהול מכללות", תמורת 394 אלף שקל בחודש מארס 2002, ועברה בכך עבירות שונות של העלמת נכסים לפני בקשה של פשיטת רגל, בכוונה להונות את נושיה.

לפי כתב האישום שהוגש נגד שיינרמן ביוני השנה, היא עברה שורת עבירות נוספות, חלקן על-פי פקודת פשיטת הרגל, במהלך התקופה בה היה צו כינוס נכסים נגדה בתוקף. בכתב האישום נטען, כי ביוני 2003 (כחצי שנה לאחר שהוכרזה כפושטת רגל) הוקם הקדש למען שיינרמן כאשר על-שמו נפתח חשבון בנק והופקדו בו 575 אלף שקל שמקורם בחברי שותפות שהוקמה בהשתתפותה. בנוסף שיינרמן קיבלה כספים שהעוברו לחשבון זה וזאת ללא דיווח לכונס הרשמי. בכספים אלו השתמשה שיינרמן לתשלום חובות, תשלומים לרשויות המס ושכר טירחה לעורכי דינה.

ההסדר בין שיינרמן לפרקליטות נקבע לאחר שהראשונה הודתה במיוחס לה וכאמור שבוע שעבר אישר בית המשפט את ההסדר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד