072-3300504

בוגרים בארה"ב: איפה לעבוד

המגזין Business Week ערך מחקר שבחן באילו חברות הכי כדאי לבוגרי האוניברסיטאות לעבוד.

עינת חורשי | 17-09-2006 10:02:00

חברת וולט דיסני היא המעסיקה שנחשבת לטובה ביותר עבור בוגרי אוניברסיטאות בארצות הברית. המחקר נערך על ידי המגזין Business Week ונכללו בו החברות המובילות במשק האמריקאי.

במאמר שפרסם, דירג המגזין את 50 החברות שמציעות את התנאים הטובים ביותר לבוגרי האוניברסיטאות. הקריטריונים לדירוג כללו שקלול של נתוני שכר והטבות כפי שנמסרו על ידי החברות ועובדיהן, על ידי חברות כוח אדם המתמחות בהשמת בוגרי מכללות (למשל, מספר שאלות האם החברות המדוברות יצרו באזז בקמפוסים), וכן התבססו על סקר פופולריות שנערך בקרב 37 אלף בוגרי תואר ראשון.

דיסני מוכרת בעיקר בזכות סרטיה ובזכות פארק "דיסניוורלד" שהיא מפעילה (בעבר עורר הפארק סערה בשל התנאים המחפירים שהציע לעובדיו), וכן בזכות ערוץ הספורט ESPN. החברה לא נרתעת לגייס רבים מעובדיה בקמפוסי הקולג'ים בארצות הברית, ומציעה להם הטבות במקום העבודה. חברות אחרות שנמצאות בעשירייה הראשונה הן 'לוקהיד מרטין' (מקום שני), משרד החוץ האמריקאי (מקום שישי), ג'נרל אלקטריק (מקום שמיני). חברת גוגל, שידועה בהטבות המפליגות שהיא מעניקה לעובדיה, נמצאת במקום ה-13 ברשימה.

תנאים טובים במשרד
תנאים טובים במשרד

תחרות על הסטודנט
הסקר גם חשף ממצא נוסף: חברות המבקשות לגייס לשורותיהן את המוצלחים שבין בוגרי הקולג'ים אינן מתחרות רק בחברות מקבילות להן, אלא אף בחברות העוסקות בתחומי עניין שונים. לדברי עורכי "ביזנס וויק", הדבר נובע מהפתיחות של הסטודנטים, שמוכנים להתנסות בעבודה במספר תחומים ותעשיות, ואינם חשים מחויבים לעסוק רק בתחום אותו למדו בקולג'.

כדי לעמוד בתחרות על ליבם של הסטודנטים, החברות עורכות קבוצות מיקוד בטרם הן מתחילות לפרסם את עצמן בקמפוסים. הן לא רק דואגות למתג את עצמם כחברות מובילות מבחינת היחס שלהם לעובדים חדשים, אלא אף נוקטות בטקטיקות שיווק מקוריות כדי לפרסם את עצמן. יש להן סיבה טובה: הבוגרים הטריים של שנות ה-2,000 מרשים לעצמם להיות בררניים. בארץ, לדוגמה, היצע עורכי הדין עולה על הביקוש, אך למרות זאת בוגרים טריים מעדיפים להישאר מובטלים למעלה מחצי שנה, ולא לעבוד בחברות שמשלמות שכר מינימום ודורשות בתמורה שעות עבודה ארוכות. חברת המחקר האמריקאית WetFeet מדווחת כי 82 אחוזים מהבוגרים בטוחים שימצאו את משרת חלומותיהם.

נלהבים לעבוד
לגיוס בוגרי אוניברסיטאות טריים יש מספר יתרונות. החשוב שבהם הוא המוטיבציה הרבה המאפיינת את העובדים הטריים. אלו נלהבים מהזכות שנפלה בחלקם לעבוד במקומות עבודה נחשקים, ומנסים להוכיח את עצמם בעבודה ולהרשים את מעסיקיהם החדשים. למרות הרצון להרשים, מילות המפתח הן שיתוף פעולה ועבודת צוות.

המעסיקים, מצידם, נותנים אמון בעובדים ומאפשרים להם לעסוק בדברים שמעניקים להם סיפוק אישי, במקום ב"עבודות שחורות" שבדרך כלל מקצים לטירונים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד