072-3300504

זה היה בסוף הקיץ

אווירת סוף הקיץ הביאה את ענבל קליין לשוטט בנמל תל-אביב, ולהתלהב מ"פיר 23", שפתח הנצר לבית "מול-ים", בן מחרובסקי

ענבל קליין | 17-09-2006 08:36:00

נמל תל אביב הוא אולי ההמצאה היהודית הגדולה ביותר מאז התריסול. יש מקום להתגלגל או לדווש (זהירות, לא לדרוס את הילדים!), אפשר לשבת ולשתות משהו, לשטוף את העיניים, להתחכך בשועי עולם ולהרגיש לרגע כאילו אנחנו חיים במדינה נורמלית מהצד השני של הים התיכון.

בתחום הקולינרי הנמל מציע מגוון עצום של אפשרויות. חלקן הגדול יקרות, מיותרות ומאכזבות. כמו בכל מתחם פופולארי אנחנו משלמים קודם כל קנס על הנוף ומסייעים לבעל הבית לממן את השכירות הגבוהה. אבל יתרונו הגדול של הנמל הוא במגוון, בין הרבה מלכודות תיירים יש כמה מקומות נהדרים, ששווים את דמי החניה.

קחו למשל את מסעדת "מול-ים". היא נמצאת בנמל כבר יותר מעשור, עוד לפני שהנמל היה "הנמל". זוהי אולי המסעדה הכי יקרה (והכי טובה) בארץ, כאן תוכלו לאכול ארוחה זוגית ב-500 שקל (לפני היין) ולהרגיש לרגע כאילו אתם מחזיקים את אלוהים בביצים, או לפחות יכולים לשלם שכר דירה בלי לחשוב פעמיים. רוב האנשים שאני מכירה לא יכולים לאכול ב"מול ים" על בסיס קבוע, אפילו לא על בסיס חד-שנתי או חד-בחיים.

אבל משפחת מול-ים, כלומר משפחת מחרובסקי, החליטה לזרוק עצם גם לפשוטי העם. ממש בצמוד למסעדה היוקרתית פתח הבן, שקוראים לו בן (מחרובסקי) את "פיר 23" - ספק בר, ספק דוכן, ספק מסעדה לממכר מזון מהיר, אף אחת מההגדרות לא לגמרי קולעת.

אז מה הוא כן? "פיר 23" הוא מקום נעים, טעים, עם העיצוב והגרוב הנכון. המקום הכי טוב להעביר בו את הימים האחרונים של הקיץ, בלי לקרוע את הכיס. להבדיל ממסעדת האב היוקרתית והיקרה, בפיר תמצאו מנות רחוב טיפוסיות: טורטיות, צ'יפס, קלמרי מטוגן (בקרטונית חמודה עם מטבלים), שניצלונים ונקניקיות עסיסיות בלחמניה. אוכל שכיף לאכול בחוץ, עם אלכוהול, חברה טובה ושקיעה. את האוכל והשתייה אפשר גם לקחת ולהסתובב על הרציף. כמו פלאפל, רק יותר בסטייל.

ספק בר, ספק דוכן, ספק מסעדה לממכר מזון מהיר. פיר 23
ספק בר, ספק דוכן, ספק מסעדה לממכר מזון מהיר. פיר 23
מנות רחוב טיפוסיות, שכיף לאכול בחוץ
מנות רחוב טיפוסיות, שכיף לאכול בחוץ

ליין מסיבות שקיעה
לכבוד סוף הקיץ משיקים בפיר 23 ליין של מסיבות שקיעה "Cool Thursdays", שזאת דרך אחרת להגיד "בואו אלינו גם בשעות שאתם לא יוצאים לבלות". אווירת שלהי הקיץ הביאה את אנשי הפיר להתחבר עם עוד אושייה תל אביבית קרירה - גלידת אייסברג.

מדי יום חמישי בחודש ספטמבר החל מהשעה 18:00 יתקיים ליין השקיעה ברחבה שמול פיר 23. בתכנון: עמדת DJ עם מוזיקת צ'ילאאוט, אלכוהול וקוקטיילים קרירים, "פינוקים קפואים" (כלומר גלידה) של גלידריית אייסברג ואוכל טעים באוריינטציה ימית. הבריזה והשקיעה בחינם.

בתחום הקולינרי יש כמה חידושים: שרימפס-על-מקל בטמפורה, הרינג הולנדי בלחמניה, פיש אנד צ'יפס מדג קוד אמיתי. כל מה שכיף לאכול בחוץ מול הים (הדגים והשרימפים מרגישים כאן בבית). ברחבה תעמוד ניידת של גלידריית אייסברג שתמכור גלידות נפלאות. קברניטי הליין מבטיחים עוד פינוקים (יותר מפנק מפיש אנד צ'יפס? לא יכול להיות!): בועות סבון, קוביות קרח יבש שיפיצו אוויר קריר, ועוד. להשלמת החוויה תוכלו להתרווח לרבע שעה של מסאג' שיאצו מפנק ושקט, ממש מול הים.

האנגר 23, נמל תל אביב (מול מסעדת 'מול ים'), טל' 03-5469937

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד