072-3300504

מחלץ ללא גבולות

אל"מ גדעון בר-און מפקד יחידת החילוץ וההצלה של צה"ל מספר על הסיפוק העצום של הצלת חיים

מאיה קרני | 31-08-2006 16:29:00

תפקיד: מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית (יחצ"א).

באזרחות: בעלים של חברה שעוסקת בנדל"ן בארץ ובחו"ל.

גיל: 46

מגורים: כרמי יוסף

מצב משפחתי: נשוי פלוס שלושה.

על התפקיד: "יחידת החילוץ וההצלה הארצית היא יחידה בין-לאומית, שמבצעת חילוץ והצלה באירועים כמו פיגועים, רעידות אדמה ובכל מקום בו יש אנשים לכודים. כל חיילי היחידה הם מילואימניקים. היחידה מתקיימת באווירה אזרחית לחלוטין כיוון שעובדים עם מכבי האש, עם המשטרה, עם הרשויות המקומיות ועם מגן דוד אדום. אנחנו תמיד מגיעים לאירועים ולכן צריכים להיות כל הזמן מוכנים וממוקדים".

הכי אוהב בתפקיד: "להציל חיי אדם זה הדבר הכי מספק בעולם. פתאום אתה מגלה יד, ויש דופק ביד. אחרי זה, לאט-לאט, נגלים זרוע, הכתף, הפרצוף, ופתאום יש בן-אדם שאתה מוציא אותו והוא לא מת. זה דבר מדהים. זה כמו לידה".

הכי לא אוהב: "קשה לשמור על כוננות 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה. המתח מאוד גבוה. גם כשחילוץ נגמר, קשה להתנתק מזה. קשה לראות גופות, אנשים מתים".

מפחיד אותי: "שיקרה משהו למחלצים. זה לא קרה בעבר, ולא במקרה. אנחנו מאוד נשמרים ונזהרים".

חלום: "שהיחצ"א תהיה היחידה הטובה בעולם בתחומה. אנחנו כבר מובילים ברפואת החילוץ ומודיעין האוכלוסייה. לפני שנה הוצאנו ספר שנקרא 'תורת החילוץ', ובו כל טכניקות הרפואה והטיפול בלכודים שנמצאים מתחת להריסות. הספר נודע בכל העולם והיווה אבן דרך לכל יחידות החילוץ".

מפקד שהשפיע עליי: "אבא שלי, תא"ל אורי בר-און, שהיה רמ"ט פצ"ן במלחמת יום הכיפורים. הוא השפיע עליי כמפקד וכאבא, לקח אחריות, היה כריזמטי ונתן דוגמה אישית".

חוויה שהשפיעה עליי בשירות: "כמילואימניק השתתפתי בקרב בסולטן יעקב במלחמת שלום הגליל. זו הייתה טבילת אש לא פשוטה, ואני חושב שהצלחנו לעמוד בה יפה".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד