072-3300504

ממוצע ציוני ה-SAT השנה הוא הנמוך מזה 31 שנים

שינוי שיטת מבחני ה-SAT בארה"ב גרם לירידה חדה בממוצע הציונים של כל נבחני 2006

רוי רגב | 31-08-2006 10:41:00

משרד החינוך האמריקני קיבל בימים אלה פניות רבות ממוסדות ללימודים גבוהים בכל רחבי ארה"ב, המדווחות כי השנה חלה ירידה משמעותית בציוני מבחן ה-SAT (המבחן האמריקני המקביל לפסיכומטרי אצלנו, אשר ברוב מוסדות החינוך האמריקני מחייבים לעבור כדי להתקבל ללימודים). הירידה הייתה כה חדה, עד כי בדיקת הציונים העלתה כי אלו הציונים הנמוכים ביותר ב-31 השנים האחרונות בארה"ב.

הסיבה לירידה הדרסטית בציוני השנה היא תצורה חדשה של מבחן ה-SAT שנוסה השנה לראשונה. הגרסה החדשה ארוכה ב-45 דקות מהגרסה הקודמת, גרסה שעמדה על שלוש שעות בחינה בלבד (ללא חישוב ההפסקות). בנוסף, במבחן החדש ירד היקף הפרק המילולי וגדל זה המתמטי.

ברור למדי כי הירידה בציונים אינה נובעת מחוסר האינטליגנציה של הנבחנים השנה, אלא בשינוי מתכונת המבחן. הוכחה לכך הוא מבחן ה-ACT הממוקד יותר שנערך השנה. זהו עוד מבחן קבלה למוסדות להשכלה גבוהה אמריקנים המיועד למקצועות כמו: מתמטיקה, רפואה ומדעים. במבחן זה לעומת ה-SAT התקבל השנה ממוצע הציונים הגבוה ביותר בשנים האחרונות.

אגב, הבנות סבלו הרבה פחות במבחן החדש מאשר הבנים: הבנות הפסידו בממוצע 3 נקודות בלבד בפרק המילולי ורק 2 נקודות בפרק המתמטי לעומת המבחן של השנה שעברה. לעומת זאת, הבנים הפסידו 8 נקודות בממוצע בפרק המתמטי ו-2 נקודות בחלק המילולי.

SAT. המבחן פשוט ארוך מדי.
SAT. המבחן פשוט ארוך מדי.

המבחן לא קשה אלא ארוך
לטענת אנשי חינוך בארה"ב, הסיבה המפתיעה לכך שממוצע הציונים במבחן ה-SAT היה נמוך יותר במתכונת הנוכחית, אינו קשור לקושי המבחן אלא לאורכו. אלו הסבירו כי בשנים הקודמות, גם סטודנטים שקיבלו ציונים טובים בפעם הראשונה שנבחנו, בוחרים לשפר את הציון שלהם ולגשת שוב למבחן. הם מציינים כי אורכו של המבחן החדש הרתיע רבים מלגשת שוב. אלה בחרו להסתפק בציון שקיבלו בפעם הראשונה, ציון שכנראה הספיק להם כדי להתקבל ללימודים.

במוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב מודעים לבעיה השנה והבטיחו שינסו למצוא פתרון כדי שסטודנטים אלו יעמדו בקריטריונים הקבועים של המוסד.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד