072-3300504

אהבה חייתית

בחור פוגש בחורה, מעט נדלק ומתחיל תהליך החיזור. גם בעלי חיים מחזרים, כל אחד על פי סגנונו המיוחד

| 09-08-2006 15:20:00

בעלי החיים בחשכת מצולות הים, משתמשים בצבעים זרחניים או בזרמי חשמל כדי להעביר זה לזה מסרים, מכיוון שהם מעבירים את רוב זמנם בחשכה הם נהנים מחוש שמיעה מפותחים.

חסידות, עגורים, טווסים ובעלי חיים שונים כמו זבובים ותיקנים מבצעים תנועות ריקוד מרשימות, השובות את לב בנות זוגם ומפתות אותן להצטרף לריקוד ובעצם להיענות לבקשתם להזדווג אתן. הנקבה מתרשמת מתנועותיו, צבעיו וקולו של הזכר ומחליטה אם הוא ראוי לה או שכדאי לה לחכות לזכר חזק יותר.

בתקופת היווצרות הזוגות, בסביבות חודש אפריל, לקראת דגירה, מתרחשים במושבות העופות מעין טקסי אירוסין, במהלכם מבצעים הזכרים את "ריקוד הדג". במהלכו מרחפים הזכרים ממעל כשבמקורם דגיג והם מכריזים על נוכחותם באמצעות צרחות ממושכות. הנקבה המזהה זכר שמוצא חן בעיניה, מאותת לו באמצעות צרחות קולניות וממריאה אליו. בין השניים מתפתח מרדף אווירי ולאחר מספר דקות נוחת הזוג יחדיו על האדמה. הזכר פורש כנפיו לצדדים, מרים את זנבו מעלה ומותח את צווארו ומקורו. הוא מניע את ראשו מצד לצד ומתפאר בדגיג שבפיו, כמי שמנסה להרשים את זוגתו לעתיד בכישוריו כדייג מוצלח שיכול לפרנס את משפחתו העתידית. כל אותה עת הוא פוסע סביב הנקבה בצעדי מחול גנדרניים ואילו הנקבה פוערת לעברו את מקורה ונותנת לו קצב: משמיעה קריאות צרודות וקצביות, כאילו היא דורשת ממנו את דג האירוסין. לאחר ריקוד סוער שנמשך כשלוש דקות מעניק לה הזכר את הדגיג והיא נענית להצעתו הרומנטית.

אצל היתושים דווקא הנקבות הן אלו המאותתות לזכרים כי הן במצב רוח לאהבה באמצעות האטת קצב נפנוף כנפיהן. היתוש חש בשינויים אלו בעזרת שערות קטנות המצויות על מחושיו.

טקס החיזור של זוג חלזונות, מתנהל כאשר הזכר והנקבה מקיפים זה את זה במעין ריקוד ולאחר כשעה מתחילים לשלוח חצים דקיקים, אחד לעבר השני, באורך של כסנטימטר, המיוצרים בבלוטה מיוחדת, הנמצאת מאחורי עיניהם.

כשמשתחררים החצים משמיעים החלזונות קול נשיפה עדין והחלזון ששלח ראשון את החץ נהיה פחות פעיל עד שבן זוגו משלח גם הוא את חציו. מטרתם של החצים הללו קשורה, ככל הנראה, ברצון לתיאום מושלם בתהליך החיזור בין שני רקדנים.

החתולות הן אלה שמפזרות את ריחן והן מיללות בלילות הקיץ ולקרוא למאהבים, הנלחמים על הזכות לחזור ולהזדווגות.

הכלבות, למשל יכולות למשוך כלבים ממרחק עצום בעזרת ניחוח השתן שלהן. גם הפילות והנאקות מושכות את הזכרים בעזרת התזת שתן. הזכרים טועמים ממנו ויודעים אם הנקבה בשלה להזדווגות והבאת צאצאים.

אז יאללה, חזרו עכשיו

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד