072-3300504

הטובים לטיס

סגן א' מספר על הגיחה המבצעית הראשונה, חוויה מפחידה בשירות, חיים בכוננות ועל חלומות לעתיד.

ניר אריאלי | 26-07-2006 14:43:00

תפקיד: טייס קרב

גיל: 23

מצב משפחתי: רווק פלוס חברה (יעל, שנה).

על התפקיד: "בשגרה אנחנו בטייסת מדי יום, מתאמנים על כל המשימות שאנו קשורים אליהן, ובמקביל תופסים כוננות יירוט וכוננות תקיפה. עכשיו אנחנו במצב לחימה. כל הצוותים בטייסת עובדים לפי מעגל לחימה של טייסת קרב. במשך 24 שעות הכל מאויש, והזמן שלי מתחלק בין השתתפות בצוותי תכנון וניהול על הקרקע, לבין גיחות מבצעיות שבהן אני טס".

הגיחה המבצעית הראשונה: "זה קרה לאחרונה, במסגרת המבצע הנוכחי בלבנון. לצד ההתרגשות מגודל האחריות והפחד ממחירה הגדול של טעות, אם חס וחלילה תקרה, שמחתי שנותנים לי את ההזדמנות לעשות את מה שהוכשרתי לו, שסומכים עליי ושאני יכול לקחת חלק במבצע למען הגנתה של המדינה".

חוויה קשה בשירות: "אירוע בלתי צפוי של התקרבות יתרה למטוס במהלך אימון קרב אוויר. זה היה רק עניין של מזל אם תהיה התנגשות או לא".

חוויה טובה בשירות: "כל המראה ונחיתה פה זה מראה נדיר, התבוננות על הארץ שלנו מלמעלה: החורשות, מאגרי המים, הציפורים... הכל נראה קטן וכל-כך יפה. אני מרגיש שלא סתם אנחנו נאבקים על הארץ הזאת".

מפקד שהשפיע עליי: "רס"ן י', שפיקד עליי בקורס אימון מתקדם שלאחר סיום קורס טיס. לבד ממיומנויות טיסה, למדתי ממנו הרבה על מה שבין אדם לאדם, על ערכים ועל מוסר".

אם לא הייתי בצבא: "הייתי שופט כדורגל. בעבר הייתי שופט בליגה ב' בוגרים, וכשהתגייסתי לקורס טיס המשיכו להתקשר מדי שבת ולבקש שאגיע. אמא שלי הייתה צריכה להסביר שוב ושוב שאני בצבא".

תחביב: "כיסוח דשא על מכסחת טרקטור. אני חולה על זה, זה מרגיע אותי".

חלום: "משפחה מאושרת - בית במושב, שלושה בנים שישמרו על בת אחת ואישה שתהיה הבוס".

סגן א'
סגן א'
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד