072-3300504

דיון חירום נערך אתמול בנושא הסטודנטים בצפון

הדיון נערך כדי למצוא פיתרון לבעיית הסטודנטים הצפוניים שאינם יכולים לגשת למבחנים, להגיש עבודות או לעבוד

רוי רגב | 20-07-2006 12:44:00

בעקבות המצב בצפון החליטה ועדת החינוך של הכנסת לבקש מהמועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) לכנס בקרוב ישיבת חירום כדי לפתור את בעיית הסטודנטים הלומדים בצפון. בדיון שנערך אתמול (יום ד') השתתפו נציגי 11 המוסדות להשכלה גבוהה הנמצאים בצפון, יחד ניסו הגופים למצוא פתרון לבעיית הסטודנטים הלומדים במוסדות אלו. דיון החירום נערך כדי לנסות ולמצוא דרכים להקל על אותם סטודנטים שצריכים להיבחן ולהגיש עבודות כאשר מוסדות אלו אינם מתפקדים בשל המצב.

המוסדות להשכלה גבוהה הנמצאים בצפון דוגמת הטכניון אוניברסיטת חיפה ומכללת עמק-יזרעאל סגרו את שעריהם לפני שבוע. הסטודנטים לא יכולים להגיע לספריות ובטח שלא להיבחן. הסטודנטים שהגיעו לישיבה סיפרו לועדה כי אינם יודעים מה לעשות, האם להתכונן לבחינות או לא, ואינם יודעים מתי יפתחו המוסדות את שעריהם עבור הסטודנטים שלהם. חששם הוא שהמבחנים שלא נערכים הים בגלל המצב יידחו לתחילת הסמסטר הבא, דבר שייצור לדבריהם עומס בלתי אפשרי. בנוסף, טוענים הסטודנטים כי חלקם זקוקים לציונים כבר כעת כדי להירשם למוסדות אחרים לקראת השנה הבאה.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין, סיפר כי מצוקה נוספת ממנה סובלים הסטודנטים היא מחסור בהכנסה עקב כך שכל בתי העסק בצפון סגורים. לדבריו מצב החירום החל בתקופת חופשת הקיץ, עת רוב הסטודנטים מנסים להרוויח קצת כסף. שונשיין פנה לועדה בבקשה להקמת קרן שתתמוך בסטודנטים בצפון.

יוזם הדיון, חבר הכנסת אלכס מילר מישראל ביתנו, טען כי צריך לתת לכל הסטודנטים הלומדים במוסדות הפון ציון עובר בקורסים בהם לא ניתן לקיים כעת את הבחינות. חבר הכנסת מילר הוסיף כי קורסים אלה לא יכללו בממוצע הציונים של הסטודנטים.

משה אהרוני, נציג המל"ג, טען כי הוא נגד הנחיה מחייבת לכל מוסדות הצפון, זאת בשל הפגיעה לטענתו "בחופש האקדמי" של המוסדות. למרות זאת, לטענתו צריך להחיל מחדש את האמנה להקלה על סטודנטים שאומצה על ידי האוניברסיטאות בתקופת מבצע "חומת מגן" ב-2002.

חברי הועדה סיכמו כי יש לדרוש מהמל"ג לכנס דיון חירום נוסף ובנוסף לאפשר בחינות במועדים מיוחדים, וכן להעניק ציון עובר שלא ייכלל בממוצע הכללי לכל הסטודנטים במוסדות הצפוניים. בתוך כך, מתכוונת הוועדה לפנות למשרד החינוך בבקשה להקמת קרן מיוחדת לתמיכה בסטודנטים החיים בצפון.

אוניברסיטת חיפה. הסטודנטים לא יכולים לגשת למבחנים.
אוניברסיטת חיפה. הסטודנטים לא יכולים לגשת למבחנים.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד