072-3300504

מכללת אריאל ומכללות הגליל לא יהפכו לאוניברסיטאות

ועדה מיוחדת של המל"ג קבעה כי מכללת אריאל ומכללות הגליל לא יהפכו לאוניברסיטאות, זאת למרות החלטת הממשלה מלפני כשנה

רוי רגב | 12-07-2006 17:03:00

לכל אילו שקיוו כי באזור יהודה ושומרון והגליל יוקמו אוניברסיטאות בקרוב, נכונה אכזבה קשה. המועצה להשכלה גבוהה בישראל (המל"ג), דחתה אתמול את בקשתם של מכללות הגליל והמכללה באריאל להפוך לאוניברסיטאות. דבר שהיה מזרים כספים רבים למכללות אילו, ומושך תלמידים רבים מכל הארץ לאזור זה.

מכללת אריאל טוענת כי כבר כיום המכללה מתנהלת כאוניברסיטה לכל דבר, ועוסקת במחקר ברמה אוניברסיטאית. מכללות הגליל טוענות כי הקמת אוניברסיטה שתאחד את מכללות האזור, תעזור למשוך מוחות צעירים לגליל ותעזור לפתח את האזור בצורה משמעותית. בין יוזמי הרעיון היה שמעון פרס, שתמך בפיתוח הגליל בצורה נמרצת. עיתון הארץ מציין כי שני הצדדים טענו כי לא ייתכן שלא הוקמה אוניברסיטה חדשה ב-30 השנה האחרונות בישראל.

דחיית הקמת האוניברסיטאות בגליל מגיעה לאחר שבמאי 2005 בצעד שיתופי נדיר בין מפלגות העבודה והליכוד, קיבלה הממשלה החלטה לעודד את הקמת שתי האוניברסיטאות. בהחלטה נטען כי ישנה "חשיבות לאומית" בקמת אוניברסיטאות בשני אזורים אילו. בעקבות החלטת הממשלה, הקימה המל"ג ועדה לבדיקת הצורך בהקמת אוניברסיטאות נוספות בישראל. יו"ר הות"ת, הפרופ' גרוסמן, החל לבדוק את הנושא כבר לפני כשנה, דו"ח שהגיש טוען כי "בחמש השנים הקרובות אין צורך אקדמי-תכנוני בהקמת אוניברסיטה נוספת". לכן הוחלט כי לא תקום אוניברסיטה חדשה בישראל בשנים הקרובות.

שרת החינוך, יולי תמיר, קיבלה את החלטת המל"ג ולדבריה זהו הגוף שצריך לפסוק בעניין ולא הממשלה. "אלה לא שיקולים לפוליטיקאים, אלא שיקולים לאקדמאים", אמרה השרה תמיר. עם זאת ביקשה תמיר מהמל"ג להגיש לה עדכון מקיף של הצרכים האקדמיים בישראל, ולנהל דיון דחוף בנושא.

יו"ר ועדת מרצי המכללות בגליל, אורי זילברשייד, יצא נגד החלטת המל"ג וטען שמדובר בשחיתות, שכן הרכב וועדת המל"ג היה מבוסס על פרופסורים המלמדים באוניברסיטאות. אלו לטענתו, היו בעלי אינטרסים ברורים ולכן הם בחרו להגן על האוניברסיטאות הקיימות מפני תחרות. לטענתו, ארנון מילצ'ין, הבטיח תרומה גדולה לאוניברסיטה שתקום בגליל, כך שלא מדובר על השקעה כספית גדולה של המדינה.

מכללת אריאל. לא תהפוך לאוניברסיטה.
מכללת אריאל. לא תהפוך לאוניברסיטה.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד