072-3300504

במל"ג החליטו: אין צורך באוניברסיטה נוספת

ההחלטה, שלא להקים אוניברסיטה חדשה בחמש השנים הקרובות, דוחה את מאבקן של מכללת אריאל והמכללות בגליל להפוך לאוניברסיטאות

ליאור ליוואק | 12-07-2006 12:27:00

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) החליטה אתמול שלא לאשר הקמת אוניברסיטה חדשה בישראל בחמש השנים הקרובות. על פי הדיווח ב"הארץ", הוחלט במל"ג כי "לא קיים צורך אקדמי תכנוני בהקמת אוניברסיטה נוספת, מהדגם הקיים היום בארץ. המל"ג קיבלה בהחלטתה את המלצות הועדה לתכנון ותקצוב של המל"ג שבחנה את הצורך בהקמת אוניברסיטאות נוספות. שרת החינוך יולי תמיר קבלה את ההחלטה.

במאי 2005 המליצה ממשלת ישראל על הקמת אוניברסיטה בגליל ועל הפיכת מכללת יהודה ושומרון באריאל לאוניברסיטה. הממשלה קבעה כי יש להקמת האוניברסיטאות באזורים אלו "חשיבות לאומית" והטילה על המל"ג לבחון את הנושא. שבועיים לאחר מכן הקימה המל"ג את הוועדה לבחינת הצורך באוניברסיטה נוספת בישראל, שהמלצותיה התקבלו אתמול.

מאבקם של ראשי מכללת אריאל להפיכתה לאוניברסיטה שם דגש על רמתה המחקרית של המכללה. שרת החינוך לשעבר לימור לבנת היתה מהתומכות הבולטות להפיכתה של המכללה לאוניברסיטה. במסגרת מאמציה אף הקימה ועדה עוקפת מל"ג לבחינת שינוי מעמדה של המכללה. פרסומי המכללה בשנה האחרונה מופיעים תחת הסיסמא "ממכללה לאוניברסיטה".

ראשי מכללות ומרצים מהגליל ניהלו בשנים האחרונות מאבק לאישור הקמת אוניברסיטה חדשה בגליל כגורם מסייע לפיתוח האזור. במרץ 2005 הודיעו השרים פרס, לבנת ונתניהו על הקמת אוניברסיטה חדשה בגליל. פרס, האחראי על פיתוח הנגב והגליל, הוביל תכנית לאיחוד המכללות באזור תחת אוניברסיטה אחת. איש העסקים הישראלי, ארנון מילצ'ן, אף הודיע על תרומה בסך 100 מיליון דולר לקידום הפרויקט.

לוגו מכללת אריאל. תישאר מכללה בזמן הקרוב.
לוגו מכללת אריאל. תישאר מכללה בזמן הקרוב.
פרס. תמך בהקמת אוניברסיטה בגליל.
פרס. תמך בהקמת אוניברסיטה בגליל.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד