072-3300504

דרכי חיפוש עבודה

חיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה: יש להקדיש לו זמן ומאמץ, וצריך לדעת איך ואיפה לחפש. והכי חשוב לא להתייאש

| 01-01-2006 12:18:00

עיתונים
פעמיים בשבוע יוצאים לוחות המודעות של העיתונים הגדולים ובהם מדורי "דרושים". המודעות בלוחות אלה מקובצות פחות או יותר לפי תחומי העיסוק. מוספי הדרושים נחלקים לעמודי מודעות גדולות, ואחריהן מודעות מילים קטנות. אלה וגם אלה יכולות להתאים לכם. בדרך כלל, ארגונים גדולים יפרסמו מודעות גדולות וצבעוניות יותר, אבל אז התחרות על המשרה תהיה גדולה יותר.

חיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה
חיפוש עבודה הוא עבודה בפני עצמה

אינטרנט
הרשת מציעה מגוון דרכים לחיפוש הצעות עבודה. הדרך הראשונה והנפוצה יותר היא אתרי "דרושים" מקוונים המפרסמים מודעות במגוון תחומים, בדומה למוספי הדרושים המודפסים. את אלה ניתן בדרך כלל למצוא בפורטלים הגדולים. דרך שנייה היא באמצעות אתרים מקצועיים המפרסמים מודעות דרושים בתחום הספציפי שבו הם עוסקים. הדרך השלישית היא באמצעות אתרי האינטרנט של חברות ההשמה וכוח-האדם: אלה מציעות לגולשים באתריהן להעלות למאגר שלהן את קורות החיים, ומבטיחות לפנות בחזרה אם יצוצו הצעות רלוונטיות.

חברות השמה וכוח-אדם
נציגי חברות ההשמה וכוח-האדם ישמחו להיפגש איתכם כדי להכיר את קורות חייכם ולמצוא עבורכם עבודה. חברות רבות מסוג זה פועלות בישראל, ולרוב הן מתמחות בנושאים ספציפיים: היי-טק, שירות ומכירה, ועוד. אין מניעה להיפגש עם נציגים של יותר מחברה אחת - בעצם הפגישה אין כל התחייבות מצידכם לקבל כל עבודה שתוצע לכם. להפך: ככל שתיפגשו עם יותר נציגים, כך תיחשפו ליותר הזדמנויות תעסוקה.

קשרים אישיים
העולם, בסך הכל, קטן. תיאוריה עממית טוענת כי כל אדם יכול להגיע ולהכיר כל אדם אחר בעולם דרך שישה מכרים משותפים. לכן, באופן תיאורטי, אתם בטח מכירים מישהו שמכיר מישהו (שלמד עם מישהו שהולך למכון כושר עם מישהו) שמשחק גולף עם נשיא "אינטל", או עדיף יותר: הולכת ליוגה עם אשתו של מנהל חטיבת משאבי אנוש ב"אינטל". הפיצו בין המכרים והחברים את העובדה שאתם מחפשים עבודה, וציידו אותם בקורות החיים שלכם. זה הזמן גם לחדש קשרים עם מכרים ותיקים יותר, שעבדתם איתם בעבר, ועשויים לדעת על הזדמנויות עבודה רלוונטיות.

מוסד הלימודים
ברוב מוסדות הלימודים יש לוחות המיועדים לפרסום מודעות דרושים בנושאים שונים, מטעם הדיקנט או אגודת הסטודנטים. בנוסף, במוסדות רבים פועלות יחידות הכוונה או חברות כוח-אדם המשרתות את בוגרי המוסד ואת תלמידיו בהווה. מהם לא בהכרח תצא עם קריירה לכל החיים אבל רוב הסיכויים שתוכל למצוא עבודה שתעזור לך לממן את המשך התואר שלך. מומלץ לעקוב אחר הפרסומים בקמפוס ולהגיע לירידי תעסוקה הנערכים מעת לעת. בירידים אלה תוכלו לפגוש נציגים של חברות רבות המעונינות בבוגרים או בסטודנטים בתחומים הנלמדים במוסד שלכם, והפגישה הראשונית במקום עם נציגי הגיוס עשויה לקצר את תהליך המיון לתפקיד. לכן מומלץ, אגב, להגיע לירידים אלה בלבוש ייצוגי ועם 5-6 עותקים מודפסים של קורות החיים שלכם.

לשכות שירות התעסוקה
שירות התעסוקה נותן שירות בכל הארץ למחפשי עבודה מכל התחומים: אקדמאים, נוער ועוד. אם כבר רכשתם מקצוע, שירות התעסוקה יפנה אותך לפקיד השמה המטפל במקצועות אלו. אם לא, תטופלו על ידי פקיד השמה העוסק בעובדים בלתי מקצועיים. שירות התעסוקה גם מפנה אנשים ללא ניסיון מקצועי לאחד הקורסים של משרד העבודה והרווחה. אל לשכת התעסוקה צריך להגיע עם תעודת זהות ותעודות המעידות על השכלה, מקצוע וניסיון בעבודה.

יוזמה אישית
יוזמה אישית חשובה מאוד. נסו פשוט לפנות למקומות העבודה המעניינים אתכם, ושבהם תרצו לעבוד. הציגו את עצמכם והשאירו עותק של קורות חיים שלכם. מי יודע? אולי זה היום שבו בדיוק התפנתה להם משרה המתאימה בול עבורך?

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד