072-3300504

בוקר המבחן

בוקר המבחן הגיע, והבטן שלכם מלאה, מארוחת הבוקר או מהפרפרים. המומחים מייעצים איך לשרוד את השעות לפני המבחן

| 08-01-2006 11:36:00

קמתם בבוקר, והתברר לחרדתכם שזה לא היה חלום: המבחן אכן מתקיים היום. עדיין, זו לא סיבה להיכנס ללחץ.

לא ללמוד ברגע האחרון
בבוקר יום הבחינה, מומלץ לא ללמוד, אך כדאי לארגן את הזמן כך שתגיעו לכיתה רבע שעה לפני תחילת הבחינה. כדי לא להילחץ עוד יותר מומלץ להימנע מהתקהלויות עם חבריכם לצרה, ודיונים על מי למד מה וכמה: מה שלא נלמד עד עכשיו כבר לא יועיל.

ספרו לעצמכם (בלב) שאתם עומדים להצליח, נשמו מספר נשימות עמוקות, עצמו עיניים וחשבו על מקום נעים ורגוע, או על הצלחות שלכם (בעבר או בעתיד).

מה שלא נלמד עד הבוקר כבר לא יועיל
מה שלא נלמד עד הבוקר כבר לא יועיל

אוכלים נכון
"בבוקר הבחינה כדאי לאכול ארוחת בוקר שתכלול יוגורט גרנולה פירות יבשים וטריים ולא יותר משתי פרוסות לחם," ממליץ ד"ר סטיבן פולדר, ראש המרכז ללימודי רפואה משלימה במכללה האקדמית גליל מערבי, מומחה לצמחי מרפא ולתזונה. "לא מומלץ לשתות יותר קפה מהרגיל, שכן עודף קפה יכול לגרום למת ולעיתים גם לשכחה, למרות הדעה הרווחת על יכולתו לעורר."

"מומלץ לשתות לפני הבחינה שתייה מתוקה, או לאכול פרי יבש אחד, או קוביית שוקולד, כדי להרגיע את המחשבות. חשוב לא לצרוך יותר מדי סוכרים לפני או בזמן הבחינה, כדי שבמהלכה לא תיווצר נפילת סוכר שתפגע ברמת הריכוז."

נרגעים בעזרת עץ המחשבות
אם בבוקר הבחינה אתם עדיין מרגישים מתוחים ובראש מתרוצצות המחשבות באי סדר, ראש המגמה לרפואה משלימה במכללה האקדמית גליל מערבי יגאל אדר ממליץ על ביצוע "מדיטציית עץ המחשבות", לפי ההוראות הללו:

"יושבים בישיבה נוחה, עוצמים עיניים ומתרכזים בנשימות. מעלים בדימיון על מסך קולנוע את כל סוגי העצים שפגשנו בחיינו בארץ ובעולם ומתמקדים בעץ האהוב במיוחד. מתבוננים בעץ תוך כדי נשימה ותולים כל מחשבה שעולה בראש על אחד מענפיו. המשיכו להתבונן בעץ ובמחשבות התלויות עליו מבלי לפתח את המחשבות עצמן. לאט לאט תחושו שהעץ מתמלא והמוח מתרוקן. סגרו את המסך הדמיוני, הזיזו את האצבעות והבהונות ופקחו את העיניים". היכולת להיות צופה מהצד על עולם המחשבות שלנו, מנטרלת הזדהות רגשית ומקלה על הרגשת שחרור, רוגע ובטחון.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד