072-3300504

הכשרה מקצועית

מי שרוצה לעשות הסבת מקצוע או לשדרג את חייו המקצועיים יכול לעבור הכשרה מקצועית מטעם משרד העבודה

09-06-2006 17:31:00

מה מקנה תעודה המוכרת ע"י משרד העבודה?
תלמידים שלומדים בבתי ספר המוכרים על ידי משרד העבודה, צריכים לגשת לבחינה של משרד העבודה לקבלת תעודה מקצועית.

התעודה מקנה כניסה לשוק העבודה ועזרה במציאת עבודה בשטח על ידי משרד התעסוקה.

מקצוע

אלו הכשרות מקיים משרד העבודה?
האגף להכשרה ולפיתוח כוח אדם מופקד על הכשרת כוח אדם מקצועי וטכנולוגי למשק. האגף מקיים הכשרות במסלולים לנוער, לטכנאים ווהנדסאים. עוד מציע האגף הכשרה מקצועית למבוגרים, הכשרה והשתלמויות ערב בבתי ספר עסקיים, שירותים למעסיקים בענפי המשק השונים, מוסדות הכשרה לעניין חוק חיילים משוחררים, השתלמויות מורים ועזרי לימוד.

מהם תנאי הקבלה ללימודי מקצוע במשרד העבודה?
מטרת ההכשרה המקצועית למבוגרים היא להקנות מקצוע למבוגרים שהם אזרחים מעל גיל 18, מחוסרי מקצוע ו/או שמבקשים לשנות את המקצוע, או שברצונם לשדרג את מקצועם.

מבוגר שהופנה להכשרה מקצועית מגיע לוועדת קבלה במרכז ההכשרה. וועדה זו, בוחנת אם המועמד עומד בתנאי הקבלה לקורס ואת ההתאמה שלו ללימודים ולעבודה במקצוע. במידה והחליטה הוועדה על קבלת המועמד לקורס, הוא נרשם במרכז ומוזמן לתחילת הלימודים ביום פתיחת הקורס.

איזו תעודה מקבלים בסיום לימודי המקצוע של משרד העבודה?
בסיום הלימודים מתקיימות בחינות עיוניות ומעשיות. העומדים בהצלחה בבחינות אלו, מקבלים תעודת סוג במקצוע שלמדו. על סמך תעודה זו, המבוגר מוכר כבעל מקצוע על ידי שרות התעסוקה. כבעל מקצוע הוא רשאי לבקש שיופנה לעבודה במקצוע שלמד.

מה הם תחומי הכשרת המבוגרים?
הסבה מקצועית לאקדמאים; הכשרה למבוגרים ובתי ספר עסקיים; הכשרה בתעשייה ובבנייה; קידום נשים וכישורי עבודה ויישום חוק חיילים משוחררים.

האם ניתן לממש את הפקדון להכשרה מקצועית?
חיילים משוחרים הלומדים בהכשרה מקצועית, זכאים על פי חוק לממש את כספי הפיקדון העומדים לרשותם ובכך לרכוש מקצוע. על פי החוק ניתן לממש את כספי הפיקדון בחמש השנים שאחרי השחרור מהצבא באמצעות ההכשרה המקצועית.

מי מופנה להכשרה מקצועית?
ההפניה לפעולות הכשרה מקצועית למבוגרים, ניתנת על ידי שירות התעסוקה, בעיקר לדורשי עבודה מבוגרים אשר: א.לא מצאו עבורם פתרון תעסוקתי מספק וב.בחרו לרכוש מקצוע מתוך מגמה לשפר את מעמדם המקצועי ואת סיכויי התעסוקה שלהם כבעלי מקצוע.

האגף מקיים פעולות הכשרה מותאמות לקבוצות אוכלוסייה של דורשי עבודה מבוגרים:

-מובטלים-דורשי עבודה מבוגרים שאינם בעלי תארים אקדמאים.
-אקדמאים מובטלים-בדומה למובטלים אך הם בעלי השכלה אקדמאית ומטופלים ומופנים להכשרה על ידי לשכות התעסוקה לאקדמאים.

-חיילים משוחררים-צעירים שהגיעו לאגף עד 3 שנים מיום שחרורם משרות סדיר. הם רשאים להשתתף בכל הקורסים להכשרת מבוגרים בהתאם לתנאי הקבלה לקורסים. בתקופת הכשרתם הם זכאים לדמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי.

-עולים חדשים- עד 3 שנים מיום עלייתם לישראל.

-אוכלוסיות מיוחדות כגון: בני מיעוטים, מוגבלים (שיקום מוגבלים), אסירים ואוכלוסיות נשים מיוחדות.

מי זכאי לגמול השתלמות?
קורסים המזכים בגמול השתלמות לעובדי הוראה, הם קורסים המוכרים על ידי משרד החינוך. מורים הזכאים לגמול השתלמות לא צריכים לשלם שכר לימוד וזאת במידה שלמדו במקומות המוכרים על ידי משרד החינוך. לגמול השתלמות זכאים עובדי הוראה העומדים בקריטריונים.

מה זה מה"ט ?
מה"ט הינו הגוף החתום על תעודת הדיפלומה, המוכרת בארגונים ובתעשייה הישראלית ובמוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובעולם.

במקביל לדיפלומה מקבל סטודנט להנדסה, תעודת רישום, המקנה לו את הזכות להירשם בפנקס ההנדסאים של מדינת ישראל ולהתקבל כחבר בהסתדרות ההנדסאים והכרה של משרד החינוך. התעודה הינה בינלאומית ומכילה כ-2272 שעות. היא מוכרת לצורכי שכר במוסדות המדינה וכן מסמיכה את בוגריה להמשך לימודים לתואר מהנדס או תואר ראשון.

במסגרת לימודי הנדסאים הסטודנטים נדרשים לעמוד ב-4 מבחנים חיצוניים של ה-מה"ט (בדרך כלל כל שנה נערכים שני מבחנים), יש להגיש מבחנים פנימיים ופרוייקט גמר בתחום הנלמד (כולל הגנת פרוייקט).

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד