072-3300504

הרושם כן קובע

ראיונות אישיים הם כלי ידוע ומקובל כמעט בכל תחום שבו צריך לקבל החלטה לגבי קבלה או אי קבלה של מועמד. אספנו עבורכם מספר טיפים על מנת לעבור את הראיון בשלום.

| 19-06-2006 11:37:00

הרבה מאמרים ומחקרים נכתבו על היעילות של ראיונות אישיים כדרך החלטה או הכרעה. יש כאלה הטוענים שמדובר בכלי אמין ואפקטיבי ויש כאלה הטוענים שמה שנמדד הוא הקשר בין המראיין למרואיין וככל שמידת הכימיה בין השניים גדולה יותר כך למרואיין יש סיכוי טוב יותר להתקבל בלי קשר לכישוריו האוביקטיביים.
מה שברור הוא שכדי להתקבל לבתי הספר לעיצוב , אתם צריכים לעבור ראיון (גם אם אתם נגד הרעיון).

אז איך בכל זאת אפשר להתכונן? הרי הכי מתסכל זה לעבור את כל התהליך כמו תיק עבודות ויום מבחנים ולהגיע עד הראיון..ו...לא לעבור!

ונכון אולי נפלתם על המראין ביום ממש רע ואולי אתם צריכים להשתפר....

ניסחנו עבורכם כמה טיפים חשובים הלקוחים מסדנת הראיון האישי:

א.רושם ראשוני - רושם ראשוני עושים בכמה שניות הראשונות ו..זהו. יש לו השפעה מאוד גדולה על התנהלות הראיון כולו משום שהוא מאוד מחובר לרגש, בעיקר בראיון קצר שאורך כמה דקות. חשוב לזכור שאמנם כל אחד מכם הוא אינדיודואל ושונה מהשני אבל יש כללי התנהגות על פיהם כולם צריכים להתנהג. אז רצוי להגיע לראיון בלבוש נקי ומסודר. אין צורך כמובן לבוא בלבוש רשמי כמו חליפה, אבל כדאי לחשוב מה בדיוק אתם רוצים לשדר בראיון - הלבוש יכול להיות מעניין ומקורי אולם צריך לשדר רצינות.

ב.לדבר בנימוס ובכבוד (להישאר cool)– סביר שישאלו אתכם שאלות קשות או לפחות כאלה שהתשובה עליהן היא לא פשוטה וברורה. בשום פנים ואופן אסור להתעצבן או להיראות כאילו השאלה הזו היא הדבר האחרון שאתם רוצים לדבר עליו. התשובה יכולה להיות קצרה ועניינית, אולם צריכה להיות מנוסחת היטב ולהאמר בטון רגוע.

ג.היישירו מבט כשאתם מדברים (ביטחון עצמי תמיד עושה את זה...) – גם אם אתם נבוכים ולחוצים אל תרכינו ראש ובטח אל תתחילו למלמל בשקט משפטים קטועים. נסו להפגין ביטחון בעצמכם ובדברים שאתם אומרים. תנו לבוחנים את ההרגשה שאתם יודעים שאתם מעניינים!

ד.לא להתווכח! – יש מראיינים שמאוד אוהבים להעיר הערות ציניות ולעורר פרובוקציות. בשום אופן אל תיפלו לשם! אם תתחילו להתווכח, גם אם בסוף תנצחו בויכוח תפסידו במלחמה (כי לא תתקבלו) כי מה שישאר בסופו של דבר, זה אפילו לא הנושא המדובר אלא הטונים הצורמים. אבל כן נסו להעביר מסר חד וברור שיבהיר "שאתם יודעים על מה אתם מדברים".

ה.דעו לקבל ביקורת – יכול להיות שבמהלך הריאיון ידברו איתכם על תיק העבודות, ישאלו שאלות ויעבירו ביקורת. הרכינו ראשכם בענווה ותנו למראיין/מראיינים את ההרגשה שאתם שותים בצמא את דבריהם...אל תגידו משפטים כמו: "לא הבנת את הרעיון.." ובסיום הביקורת תגידו תודה ותאמרו שקיבלתם הרבה חומר למחשבה.

ו.עברית שפה קשה – אל תשתמשו במילים גבוהות שיראה שאתם מנסים להרשים, בטח ובטח אל תשתמשו במילים שאין לכם מושג מה המשמעות שלהן. דברו בשפה פשוטה וברורה שתעביר את הרעיון שלכם. הכי חשוב הוא להשתדל לא לעשות טעויות בשפה כמו: עשר שקל למשל ולהמעיט ב "כאילו" ו"כזה".

ז.שפת גוף – שפת גוף איננה אסטרולוגיה, זו תורה שבמידה זו או אחרת כולנו עושים בה שימוש. אנחנו יודעים לזהות את השדרים הבסיסיים שאנשים מציגים סביבנו. שפת גוף היא כמו מראה לדברים שאנחנו מרגישים או חושבים באמת, הפה יכול להגיד הכל אבל לגוף קשה לשקר. באופן כללי מגע בפנים לא יכול לעזור לנו (מגע באוזניים לדוגמא-מעיד על ניסיון לשקר או על חשד בשקר, מגע בפה מעיד על ניסיון להסתיר משהו), לכן רצוי להשאיר את הידיים פתוחות, נינוחות, רחוקות מהפנים ולא משולבות.

ח.ו...הכי חשוב - היו עצמכם! - אל תנסו לחקות אחרים או להיות מי שאתם לא- זה יצור פער ויבלוט החוצה.

שיהיה בהצלחה!


המידע באדיבות המכינה הבינתחומית לעיצוב ואדריכלות

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד