072-3300504

עזרה לחיילים בודדים

מי שהוגדרו כ"חיילים בודדים" או "זכאי סיוע" במהלך השירות, זכאים לסיוע נוסף מהקרן להכוונת חיילים משוחררים גם לאחר השחרור

05-06-2006 10:07:00

אם במהלך השירות שלכם, רשויות הרווחה של צה"ל הגדירו אתכם בתור "חיילים בודדים" או בתור "זכאי סיוע", זה אומר שאתם יכולים לקבל עוד עזרה. אז חוץ מהפקדון האישי ומענק השחרור, תקבלו גם עוד כמה דברים כדי לעזור לכם להתחיל את האזרחות בטוב.

הלוואה חד פעמית
קודם כל, יש לכם אפשרות לקבל הלוואה חד פעמית של עד 5,000 ש"ח (או 12,000 ש"ח כחריג), שתשמש למטרת דיור, לימודים, נישואין, טיפול רפואי, פתיחת עסק או לצרכים מיוחדים. הבאסה היא שצריכים להחזיר את הכסף הזה בסופו של דבר, וזה יקרה במשך 12, 24 או 36 חודשים, ללא הצמדה ובריבית נמוכה (שאלה דווקא תנאים לא רעים בכלל).

כדי לקבל את ההלוואה צריך להראות אישור שהוצאת את הכסף הזה (כדי שלא יתנו לכם הלוואה גבוהה יותר ממה שהוצאתם) והצגת מישהו שיערוב לכם בבנק (ערב הוא מי שהבנק רואה בתור אחראי במקרה שלא תחזירו את הכסף. הוא מבטיח לבנק שתחזירו לו את הכסף כמו שצריך, והבנק מבטיח לו שאם לא תחזירו את הכסף, הבנק יחפש אותו וידרוש שהוא ישלם עליכם). את זה עושים בבנק אוצר החייל, וכדאי לברר איתם אם יש להם תנאים נוספים.

הלנה
חיילים משוחררים הזכאים לסיוע, או שהם "חיילים בודדים" כמוגדר בהוראות הצבא, זכאים לבקש הלנה בבית-החייל, ללא תשלום, במשך 30 הימים (הרצופים) שלאחר מועד שחרורם משירות סדיר, ללא תשלום. במקרים חריגים תישקל הארכה.

עזרה במימון לימודים
יש כמה סוגי עזרה שקשורה בלימודים:

- מכינה קדם אקדמית להשלמת השכלה תיכונית: הקרן להכוונת חיילים משוחררים תסייע במימון מלא של שכר הלימוד במכינה (כ-1,000 ש"ח בחודש), כולל דמי קיום חודשיים בסך1,000 - 1,500 ש"ח בחודש, לפי תנאי הקרן.

- השלמת בגרות באמצעות בית ספר אקסטרני: היחידה להכוונת חיילים משוחררים יכולה להמליץ להעניק הנחה בגובה של עד 50% משכר הלימוד במוסדות הכנה אקסטרניים לבגרות. ביצוע ההנחה לאחר המלצת היחידה מותנה בהסכמה המוסד.

- קורסי הכנה לפסיכומטרי: היחידה להכוונת חיילים משוחררים יכולה להעניק סיבסוד בגובה 1,250 או 2,500 ש"ח. כדאי להתעדכן בלשכות ההכוונה המחוזיות.

- היחידה להכוונת חיילים משוחררים תממן במלואה את דמי ההרשמה למבחן מימד או לבחינה הפסיכומטרית (באופן חד פעמי) - בתנאי שההרשמה בוצעה מראש באמצעות היחידה, טרם ביצוע התשלום ע"י המועמד (רק למכינות הקדם אקדמיות).

- היחידה מפקחת על הענקת מלגת הלימודים של "קרן גרוס": סכום של 5,500 ש"ח בכל שנה, במשך שתי שנות לימוד. הסכום יוענק לחיילים זכאים בכפוף להמלצה מנהל הלשכה להכוונת חיילים משוחררים באזור מגוריו של החייל המשוחרר, ורק לאחר שהחייל המשוחרר סיים לממש את כספי הפיקדון האישי שלו.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד