072-3300504

חיות סובלות, אז איך אתה ישן?

הפגנות נגד הקמת מעבדה לניסויים בבע"ח במכללת תל אביב. נשיא המכללה ושני מרצים פנו לביהמ"ש להרחיק את המפגינים מביתם.

מערכת יורם | 21-05-2006 17:15:00

מכללת תל אביב היא המכללה הראשונה שמקימה מעבדה לניסויים בבעלי חיים. המעבדה מיועדת לסטודנטים וחברי סגל שמתמחים בפסיכו-ביולוגיה. נשיא מכללת תל אביב, פרופ' נחמיה פרידלנד, "אנחנו המכללה היחידה בישראל שיש בה תוכנית לימודים לתואר שני בפסיכולוגיה, אבל עד היום לא היתה למכללה תשתית רצינית למחקר.

עם הישמע על דבר הקמת המעבדה, קמו המפגינים להגן על זכויותיהם של בעלי החיים, עד אשר המחלוקת המתמשכת בין המפגינים הגיעה השבוע לבית המשפט המחוזי. ביום שלישי האחרון המפגינים הגיעו לרחוב בו מתגורר פרופ' פרידלנד. המפגינים קראו "נחמיה- צא ממגדל השן, חיות סובלות אז איך אתה ישן? ו"חשמול, סימום וגם כוויות, נחמיה מענה חיות". כמו כן, לפני מספר שבועות אלמונים ריססו את המילה "רוצח" על מכוניתו של פרידלנד.

בשבוע שעבר הגישו אורגלר, זיסאפל ופרידלנד בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ארבעה מהמפגינים: יוסף מקיטון, אמנון קרן, מירב צור ושלי אברט. לטענתם, המפגינים עוברים על חוק איסור לשון הרע. הם ביקשו מבית המשפט לאסור על הארבעה להימצא ברדיוס של פחות מחצי קילומטר מבתיהם של בכירי המכללה.

לדברי פרופ' פרידלנד, כל האוניברסיטאות בארץ וכן מוסדות מחקר מקבילים בחו"ל, מחזיקים מעבדות כמו זו שעתידה לקום במכללת תל אביב. "רק באוניברסיטת תל אביב, יש חמש מעבדות". המעבדה במכללה תקום על אף המחאות, אם לא אקים את המעבדה, כאילו אבוא לחברי הסגל ולסטודנטים, שיש תחום שבו אני לא נוגע ולא מדובר בתחום אזוטרי. בעיני זה פסול אקדמית.

פרופ' פרידלנד, מדגיש כי הוא אינו מערער על הזכות למחות נגד ניסויים בבעלי חיים, הבעיה היא כאשר הם חודרים לפרטיות. אמנון קרן, מפגין, אמר מנגד, לפרידלנד צריך להיות ברור שהוא לא יכול להתפרנס מגרימת סבל בין תשע לחמש ואז לנעול את דלתות המעבדה ולצפות לחסינות בשטח המגורים".








אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד