072-3300504

הלוואות: מילון מונחים

יש לך חלומות לקנות, לעשות, להיות אבל יש דבר פעוט שחסר לך: כסף. אל דאגה, הבנקים ישמחו לתת לך כסף. בתנאי שתחזיר, כמובן

14-05-2006 17:52:00

הלוואה היא סכום כסף שאנו לווים מהבנק או מכל גוף פיננסי אחר, ומתחייבים להחזיר בעתיד, כאשר תנאי ההלוואה ידועים מראש. החזר ההלוואה, יכול להיות מחולק לתשלומים, או בתשלום אחד בסוף התקופה. בנוסף להחזרי הקרן (הסכום אותו אנו לווים), אנו מתחייבים גם להחזרי ריבית.

להלן מספר מושגים בסיסיים בתחום ההלוואות:

יד מגישה כסף

הלוואה בנקאית
רוב הסטודנטים שמחליטים לקחת הלוואה למימון הלימודים הגבוהים, עושים זאת באמצעות הבנקים המסחריים. ההטבות הן שונות במקצת מבנק לבנק (ראו מדריך מפורט), אך באופן כללי כולם מעניקים שירות דומה. סטודנטים לתואר ראשון נהנים גם מהלוואות מסובסדות, בהן הריבית היא נמוכה (ריבית פריים).

לרוב, תקופת ההלוואה היא עד שלוש שנים, אך ישנם בנקים המאפשרים לסטודנטים להחזיר את התשלום הראשון לאחר תום תקופת הלימודים. סכום ההלוואה הוא עד לגובה שכר הלימוד השנתי X מספר שנות לימוד, עפ"י התקן. בד"כ נע הסכום בין 20,000 שקלים ל-80,000 שקלים.

הלוואה צמודה לריבית פריים
קבלת הלוואה לתקופה של עד 36 חודשים, צמודה לריבית הפריים. הלוואה זו מתאימה לאלה שכושר ההחזר שלהם בינוני.

הלוואה לטווח ארוך
הלוואה לטווח ארוך יותר. חלק מהבנקים מציעים הלוואה בהחזר של בין 4 ל-8 שנים. בזמן הלימודים, יכול הסטודנט להחזיר לבנק רק את תשלומי הריבית של ההלוואה ורק לאחר סיום הלימודים הוא יחזיר את ההלוואה עצמה ("הקרן").

הלוואה זו מתאימה למי שיכול להחזיר מינימום כסף, אך הוא אופטימי לגבי העתיד.

הלוואות שקליות
אשראי הניתן בשקלים ללקוחות פרטיים/עיסקיים, בסכום ידוע לתקופה מוגדרת ובתנאי החזר מוסדרים מראש. כגון זמני פרעון, צורת תשלום, שיעור הריבית.

הלוואות גרייס
הלוואת גרייס (Grace, "חסד" באנגלית) נועדה למי שמתקשים להחזיר את מלוא התשלום החודשי בתחילת ההלוואה. בהלוואה זו הקרן והריבית מוחזרות בסוף התקופה.

הלוואה צמודה למדד
הלוואה צמודה למדד בריבית קבועה: הלוואה בריבית קבועה הצמודה למדד המחירים לצרכן. המדד הבסיסי בהלוואות אלו נקבע על פי מדד המחירים לצרכן הידוע בעת ביצוע ההלוואה.

הלוואה צמודה למדד בריבית משתנה: הלוואה צמודה למדד המחירים לצרכן, שהריבית בה אינה קבועה, אלא מתעדכנת מדי תקופה הנקבעת מראש, על פי תשואות האג"ח.

הלוואת גרייס לקרן
הלוואה שבה הלקוח מחזיר את קרן ההלוואה בתשלום אחד בסוף התקופה. הריבית משולמת שוטף לאורך התקופה, בדרך כלל בתדירות רבעונית.

פרעון מוקדם
פרעון מוקדם פירושו ביצוע תשלום המזכה את ההלוואה במועד מוקדם מהמועד שנקבע בהסכם ההלוואה. ביצוע פירעון מוקדם מלא או חלקי מותנה, בקבלת הסכמתו המוקדמת של הבנק וכרוך בעמלת פירעון מוקדם, בהתאם לסוג האשראי.

עמלת פרעון מוקדם היא מעין קנס שהלווה משלם כשהוא מעוניין לפרוע את ההלוואה, לפני המועד שנקבע בהסכם עם הבנק. ככל שהריבית לחישוב הפירעון קרובה יותר לריבית שבה הלקוח מחוייב בעת על ההלוואה, עמלת הפירעון תהיה נמוכה יותר.

לוח שפיצר
תשלומים חודשיים של הלוואה, אלא אם כן סוכם אחרת, בין הלקוח לסניף. כל תשלום כולל שני מרכיבים: מרכיב על חשבון הקרן ומרכיב על חשבון הריבית. סכום כל אחד מהמרכיבים משתנה בכל תשלום, אך סך כל תשלום (סכימת שני המרכיבים יחד) שווה לאורך תקופת ההלוואה.

הלוואה באפס ריבית והצמדה
פריסת תשלומים ללא ריבית והצמדה. מסלול זה מתאים לסטודנטים שיש בידיהם את כל סכום שכר הלימוד לשנה, אך הם רוצים להשאירו בחשבונם ולהרוויח קצת ריבית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד