072-3300504

חריקת שיניים

אוניברסיטת תל אביב, אינה רושמת יותר סטודנטים ללימודי רפואת שיניים

מערכת יורם | 07-05-2006 14:45:00

במהלך ה 3 שנים האחרונות, אוניברסיטת תל אביב, הובילה את התהליך לסגירת בית הספר לרפואת שיניים בפקולטה לרפואה. הודעה על הפסקת רישום סטודנטים חדשים לתוכנית הלימודים לרפואת שיניים מקבלת תוקף משנת הלימודים הקרובה.

אוניברסיטת תל אביב נקלעה לגירעון כבד, שנגרם בשל התנהלות כושלת, דבר שהקשה על המשך ההתנהלות. במסגרת תוכניות ההתייעלות שיזם נשיא האוניברסיטה, פרופ' איתמר רבינוביץ, הוחלט לסגור את ביה"ס לרפואת שיניים.

כיום, קיימים 2 בתי ספר לרפואת שיניים, באוניברסיטה העברית, עין כרם ובתל אביב. בית הספר בתל אביב קיבל בשנים האחרונות למעלה מ 500 בקשות ללימודים בכל שנה, כך שהביקוש עולה בהרבה על ההיצע. סגירתו של ביה"ס תביא לכך שסטודנטים רבים יצאו ללמוד בחו"ל, לירידת איכות רופאי השיניים, פגיעה חמורה בבריאות הציבור ולעליית מחירים דרמטית לאור העובדה שיהיו פחות רופאים טובים, הטובים יעלו את המחירים וכל השוק יישר קו עם עליית המחירים.

החלטת האוניברסיטה לסגור את בית הספר לרפואת השיניים עומדת בניגוד לעמדת יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה (מל"ג), בניגוד להחלטת ועדת החינוך של הכנסת, בניגוד לעמדת משרד הבריאות תוך מעילה באמון והתעלמות מהצרכים של כלל הציבור. גם ההסתדרות רופאי השיניים ובית הספר "המתחרה", באוניברסיטה העברית בירושלים מתנגדים נחרצות לסגירת בית הספר בתל אביב.

בוגרי שני בתי הספר לרפואת השיניים, מהווים את גרעין האיכות הקבוע את רמת רפואת השיניים. גרעין זה מהווה כ 20% מהמורשים לעסוק ברפואת השיניים בישראל. שימורו ופיתוחו של הגרעין הזה הם אינטרס מובהק וחיוני של כלל הציבור ולצורך כך אישרה מל"ג ב 1975 פתיחת בית ספר שני לרפואת השיניים באוניברסיטת תל אביב, מכשיר מדי שנה כ 30 סטודנטים באיכותיות הקליניות והמחקריות מהגבוהות בעולם המערבי.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד