072-3300504

אתה, יש לך מבטא

אנגלית, שפה קשה. הסטודנטים האמריקאים אינם מצליחים להתמודד עם מרצים בעלי מבטא.

רוי רגב | 30-04-2006 13:31:00

הפוליטיקאים האמריקנים ממשיכים לעורר אנטגוניזם. אם זו לא המלחמה בעיראק, אז כעת הם שוקלים להגביל את העסקתם של מרצים זרים בעלי מבטא כבד. בדיון שנערך בבית הנבחרים האמריקני, עלה נושא המבטא הכבד של חלק מאלפי המרצים הזרים, שעובדים באוניברסיטאות הרבות ברחבי צפון אמריקה.

לדברי נציגי אוניברסיטאות ברחבי ארה"ב, הם לא מפסיקים לשמוע תלונות מסטודנטים רגישים, שהמבטא הכבד של המרצים הזרים, מונע מהם לקבל ציון גבוה. בכתבה שפורסמה השבוע ב'ניו יורק טיימס', נטען כי בשנים האחרונות הולכות וגוברות התלונות, על קושי של סטודנטים אמריקנים לעבור קורסים משום שהם לא מבינים את האנגלית הקלוקלת של מרצם.

בכתבה צוטטו מספר סטודנטים שטענו, כי בגלל המבטא של עובדי ההוראה, נכשלו בקורסים או לא קיבלו את הציון שהגיע להם. ג'ונתן ליר, סטודנט להנדסה מאוניברסיטת פנסלווניה, טען כי עוזר ההוראה באחד מקורסי החובה שלו, היה בעל מבטא כבד, ובשל כך לא יכול היה להמשיך את לימודיו. לדבריו, רוב עוזרי ההוראה בקורס זה ובמקביליו, הם זרים. דבר שפוגע לטענתו, בציוני הסטודנטים האמריקנים.

תלונות דומות, נשמעו מאוניברסיטאות רבות, המבקשות כעת להחמיר במבחני האנגלית למרצים ולעוסקים הזרים בהוראה. בנוסף ובנימה גזענית מעט, דורשים הפוליטיקאים לעשות מבחנים בעל פה למרצים, ולא לקבל מרצים זרים בכזו קלות. באד הידגרקן, נציג מינסוטה בבית הנבחרים, טוען כי חייבים לקדם החלטה כזו. לטענתו, טענות אלו נשמעות כבר 25 שנים. הידגרקן מספר על אלפי סטודנטים, שהתלוננו בעבר על המבטא הכבד של המרצים הזרים.

למרות תפיסה זו, יש גם כאלה היוצאים נגד מחשבה זו, דניס דהטורק, דיקן קולג' למדע ואומנויות, טוען כי יש הבדל גדול בין אנגלית לא טובה, לבין אנגלית עם מבטא. דהטורק טוען, כי ארה"ב רק תפסיד עם תוותר על אלפי מוחות מכל העולם, שמעשירים את האקדמיה האמריקנית.

בית הנבחרים האמריקני עומד בפני שאלה קשה, האם לגזור גזירות שיכולות להתפרש כגזעניות ולספוג ביקורת על כך? או להקל על הסטודנטים האמריקנים "הרגישים", שבסופו של יום, הם אזרחי ארה"ב, ואותם הם משרתים?

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד