072-3300504

אליפות סביבתית

דורון אמיץ, סטודנט לכלכלה בן 27, מהקמפוס האקדמי אחוה, זכה במדליית זהב באליפות אס"א הארצית, ברכיבת אופני הרים. אמיץ נבחר להוביל את "קמפוס אחוה למען הסביבה".

אבי אורעד | 30-03-2006 12:31:00

כמאה רוכבי אופניים השתתפו ב"קמפוס אחוה למען הסביבה", לקראת שביל האופניים המתוכנן בין הקמפוס לקרית מלאכי, כעיר למגורי הסטודנטים. אמיץ הוביל את הרוכבים עם נשיא המכללה האקדמית אחוה פרופ' יוסי צלגוב, מוטי מלכה ראש עיריית קרית מלאכי ודרור שור, ראש המועצה האזורית באר טוביה.

דורון אמיץ, איך אתה רואה את פרוייקט אחוה למען הסביבה?
אני מעודד כל יוזמה שקשורה באופניים, החל מפיתוח שבילים לתחבורת אופניים, ודרך אירועי רכיבה עממים ותחרויות. כל יוזמה שתגרום לציבור לזנוח מעט את המכוניות המזהמות ולשלב קצת תחבורה "ירוקה" איכות סביבה עם בריאות גופנית-היא מצויינת.
אני מקווה שזוהי התחלה של מסורת, ויחד עם הסטודנטים בקמפוס, וכל תושבי אזור קרית מלאכי ובאר-טוביה, נצליח להביא לאירועי רכיבה נוספים, גם על הכביש וגם בשטח. ראשית, לגרום לתושבים להכיר את האזור היפה הזה, שהוא אזור רכיבה מצויין - וכך גם לשפר את איכות כפעילות אקדמית-קהילתית-ספורטיבית.

אתה רואה בדמיונך סטודנטים רוכבי אופנים מצטיינים, מצטרפים אליך למגורים בקרית-מלאכי?
מלגת עידוד בהחלט יכולה להוות גורם משיכה לסטודנטים רוכבים מצטיינים נוספים. זו יוזמה מבורכת שיכולה לחזק גם את קמפוס אחוה וגם את האזור כולו, עם ציביון ספורטיבי ייצוגי, וחיזוק נבחרת הרכיבה המשותפת לקמפוס אחוה עם אוניברסיטת בן גוריון.

אני כרגע מתגורר בקיבוץ כפר מנחם, הקרוב גם הוא לקמפוס אחוה- ונהנה מאוד מהירוק בעיניים, הצמחייה והשלווה. הקרבה לשטחים ולשדות הפתוחים וליער חרובית. בארצות המערב, ובעיקר ארה"ב מלגות עידוד לספורטאים מובילים הן דבר נפוץ ומבורך, וכל מכללה מובילה מטפחת נבחרות ספורטאים במגוון ענפי ספורט. קמפוס אחוה יכול להיות חלוץ יזמה כזו בארץ.

מתי התחלת לרכב על אופניים?
התחלתי ב-1994 במסע חוצה ישראל במשך 3 ימים ממטולה עד אילת.

מהו "הפרופיל" הדרוש לרוכב אופניים מצטיין?
הכושר הגופני והטכניקה נבנים עם הזמן, החשוב הוא הרצון להתגבר על קשיים וההתמדה בדרך. אתה מפעיל את כל הגוף, המתחרים האחרים לא מוותרים והניצחון מגיע בסוף, למי ש"הכי חזק בראש".

תאר את הסיפוק שבניצחון.
לדעת שביום הניצחון, אין יותר מהיר ממך על המסלול, וכל האימונים המפרכים, בשבועות קודם לכן, משתלמים ביותר.

במה שונה ספורט האופניים מספורט אחר?
זהו ספורט מגוון, המשלב נופים מגוונים וטבע, יחד עם מהירות וכושר גופני גבוה. כל איור בארץ "מרגיש" אחרת דרך גלגלי האופניים, מהנגב הסלעי, דרך הרי ירושלים והגולן עם העליות המשופעות, ועד יערות הכרמל והצפון עם השבילים המפותלים ואזור הקמפוס אחוה. כל רכיבה ואימון הם חוויה בפני עצמם. האנשים והמסלול שונים בכל רכיבה.

איך משפיעה התחרות על שיתוף הפעולה בין הרוכבים?
אופניים הם ספורט מגוון, שבו 20 סוגי תחרויות לטווחים, קושי וסיבולת שונים. ספורט האופניים, בייחוד רכיבת כביש, מבוסס על עזרה הדדית, והקרבה של הרוכבים לטובת הקבוצה (בטור דה פרנס, למשל, הרוכבים מקריבים את עצמם לטובת ניצחון הקבוצה, וקידום הרוכב המוביל), גם בתחרות הרים, למרות היריבות, יש אחווה בין הרוכבים, והסכמה ביניהם, שהרוכב החזק ינצח.

איך אתה בונה את סדר יומך כסטודנט-רוכב בקמפוס אחוה ?
ישנו קושי לשלב מערכת אימונים יחד עם מערכת לימודים מלאה, אך הקמפוס מעודד בכל שאפשר, כולל מלגת לימודים למצטיינים. הרמה הלימודית והדרישות גבוהות, ולכן ישנם ימים המיועדים רק ללימודים, וימים אחרים, שבהם אני מנצל את זמן הבוקר הפנוי או לאחר הלימודים, לצאת אל השטחים הפתוחים והיערות כדי להתאמן - ולא פחות חשוב: לנקות את הראש!

מה אתה ממליץ לסטודנטים רוכבי אופניים כמוך?
2-3 רכיבות בשבוע מספיקות כדי להיכנס לכושר בסיסי, והדבר הראשון שמרגישים לאחר אימון טוב, הוא רגיעה גופנית ונפשית. הגוף משחרר לאחר האימון אנדרופינים, שהם "סם האושר" והם גורמים לנו לאחר המאמץ הגופני, להרגשה טובה ומשוחררת. תוסיפו לזה שאנו זוכים לרכב בנופים מקסימים ו"לחוש את הטבע", וזוהי דרך מצויינת להתחיל את יום הלימודים או העבודה. בהחלט מומלץ!

הסטודנטים בקמפוס האקדמי אחוה, פועלים במסגרות חברתיות שונות בקרית-מלאכי ומסייעים לתושבי וילדי העיר בלימודיהם - ולקידום השכלתם, בייעוץ אישי מיוחד. במסגרת "קמפוס אחוה- למען הסביבה", יעודדו הסטודנטים את תושבי האזור לרכיבה על אופניים, תוך קריאה לנהגים, לשמור על חיי רוכבי האופניים: "אל תדרסו - תתייחסו"!




אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד