072-3300504

בילבול של בחירות

"אני לא רואה את התשדירי בחירות בטלוויזיה, זה מעצבן אותי שהכסף של המדינה הולך לשטויות כמו תשדירי תעמולה במקום לדברים יותר מהותיים וחשובים".

קרן קלינסקי | 27-03-2006 15:53:00

נלי מועלם, 30, בוגרת לימודי הנדסאי תעשיה וניהול, עובדת במשרד עורכי דין, במרכז תל אביב, נשואה לשלומי ואמא לשני בת חמישה חודשים. כמה ימים לפני הבחירות והיא עדיין לא יודעת במי לבחור...

כמו רבים אחרים, גם מועלם עדיין בהתלבטויות באיזו מפלגה לבחור לממשלה הבאה ועדיין לא יודעת מי הוא ראש הממשלה שהייתה רוצה שיכהן בשנים הבאות..

מועלם, שגדלה בשכונת מצוקה בעיר ראשל"צ, עם עוד שלושה אחים שגדולים ממנה ואמא שפרנסה לבד את המשפחה, (מאחר ואביה היה מאושפז בבית חולים שיקומי כמה שנים לאחר אירוע מוחי), נלחמת קשה בשביל לשרוד להחזיק בית ולגדל תינוקת.

"אני לא יודעת כיום במי לבחור, רציתי לבחור בשרון, אבל לצערי הוא לא איתנו, רציתי לבחור במפלגה שלו, אבל אני לא סומכת על אולמרט".

איזה מפלגה כן היית רוצה שתעלה?
"אם הייתה מפלגה שמסבסדת את המעונות והגני ילדים, שתכיר בנושא כהוצאת מס, אז הייתי בוחרת במפלגה כזאת. להורים צעירים שיש ילדים קטנים וקשה להם להתפרנס זה מאוד חשוב העזרה בנושא זה".

מועלם שמרוויחה שכר מינימום נשואה לשלומי 33 שסיים שני תארים באוניברסיטת בר אילן ועובד בתור בנקאי ומרוויח משכורת זעומה
"כולם מבטיחים ולא עושים, עמיר פרץ, אין לו שום רזומה חוץ מההסתדרות, אנחנו לא מאמינים בו, אולמרט בעל ניסיון פוליטי עשיר, אבל אנחנו לא מכירים אותו מספיק, אם הייתי יכולה הייתי בוחרת בבעלי".

האם גם בחיי היום יום את טיפוס שמתלבט?
כן. יש הרבה תחומים שאני לא החלטית לגביהם, אבל זה הדברים הקטנים, כמו בחירת בגד, מה לאכול בצהריים אבל בהחלטות הגדולות אני החלטית ביותר".

מה בחרת בבחירות הקודמות?
"בבחירות הקודמות בחרתי ליכוד, תמיד בחרתי ליכוד".

למה בחרת ליכוד בבחירות הקודמות?
"הם דברו אליי יותר מאשר המערך, פנו לביטחון, היו המון פיגועים עם המערך, הם הבטיחו להוריד את האבטלה וזה דבר אלי באותה תקופה"

מועלם שנשואה באושר לבעלה מתמודדת עם קשיי היום יום, של חיים ללא כסף והתמודדות של גידול ילדה ללא עזרה מצד המשפחה. כמו משפחת מועלם, יש עוד זוגות צעירים רבים שסיימו תארים, התחתנו ומגדלים ילדים ללא עזרה מההורים. "מי שיש לו ילדים, זה נוגע בו..., עוד המון אנשים כמוני, ניצבים בפני הדילמה במי לבחור, העתיד לילדים שלי כרגע מעורפל...."

איך את מסתדרת כספית?
"אני חיה תמיד באוברדראפט, הכרתי את בעלי שלולא החסכונות שלו לא היה לי היום בית, ויש לי ילדה שדורשת הרבה כסף"

מה בעלך הולך לבחור?
"ביום שהוא יגיע לקלפי הוא יחליט, הוא חושב על הירוקים או על בנימין נתניהו. נתניהו כי הוא רוצה שהוא יכנס לממשלה והירוקים כי יש להם סדר יום לגבי איכות הסביבה".

בינתיים הם מקווים שיגיע יום שלישי, ושעד אז תגיע גם ההחלטה הסופית במי לבחור.







אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד