072-3300504

האקדמיה סגורה לחד הוריות

למרות הסכם שחתם משרד האוצר ובו אמהות חד הוריות יוכלו לקבל הבטחת הכנסה וללמוד באוניברסיטה הנושא נופל בין הכיסאות משום שהן אמורות לעבור מבחני הכנסה שביטוח לאומי לא יכול לבצע

| 27-03-2006 11:11:00

כאשר כיהן בנימין נתניהו כשר אוצר הוא הבטיח לפני שלש שנים שאמהות חד הוריות יוכלו ללמוד באקדמיה גם אם הן מקבלות השלמת הכנסה וזאת כדי לשפר את סיכוייהן להתפתח כללכלית במשק. נתניהו הציע את זאת מכיוון שחוק הביטוח הלאומי אסר על מקבל הבטחת הכנסה ללמוד במוסד להשכלה גבוהה כי זה נחשב למותרות. חשש נוסף היה שאלפי סטודנטים יבקשו הבטחת הכנסה ויגרמו לגרעון בקופה.

היוזמה של נתניהו קיבלה הד חיובי בקרב גופים רבים שהתגייסו לעזור לאמהות החד הוריות ליישם את ההצעה. עם זאת מאות אמהות חד הוריות שעומדות בקריטריונים אינן יכולות להירשם לשנת הלימודים הבאה כי משרד האוצר דרש כתנאי לקבלת הקצבה שהן יעברו מבחני הכנסה. ביטוח לאומי שאחראי על המבחנים אינו יכול ליישם אותם משום שאם האמהות הללו ילמדו באוניברסיטה או במכללה הן ייפלטו מהמערכת של מקבלי קצבאות. אך עליה וקוץ בה ומי נופלות בין הכיסאות- כמובן האמהות.

העניין לא מעוגן בחוק אלא באמצעות הסכם בגלל התנגדות משרד האוצר.לפני כמה חודשים הושג סיכום עם משרד האוצר לפיו אמהות חד הוריות יוכלו לקבל תמיכה מהמדינה שתקרא מלגת קיום ולא הבטחת הכנסה והיא תשולם שלש פעמים בשנה ותהיה גבוהה במקצת מהבטחת הכנסה. בשנה אמורות להיכנס לתוכנית כ-200 נשים.

משרד החינוך החליט לצאת לעזרת הנשים ולנסות להתיר את הסבך וזימן דיון עם כל הגורמים לעניין כדי לנסות לפתור את המחלוקת.

דניאלה, אם חד הורית לשני ילדים, שבקשה להכלל בתוכנית סקפטית לגבי הפתרון. " שמחנו שמישהו סוף סוף לקח יוזמה והחליט לקדם את החד הוריות מניקיון בתים לישיבה על ספסלי האוניברסיטה אבל כנראה שהמשפט היינו כחולמים הוא באמת חלום אבל לא חיובי". גם כשנותנים משהו כבר במדינה הזו לוקחים לנו אותו עוד לפני שאנחנו מתרגלים לרעיון. חבל".

מכללת עמק יזרעאל התגייסה לעזרה והודיעה שתעניק מלגות לימודים מלאות לכל אם חד הורית שתבקש לקדם את סיכוייה לעצמאות כלכלית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד