072-3300504

חיילי לוט"ם בבן גוריון

נבחנת האפשרות לשילובם בלימודים טכנולוגיים לאחר מעבר היחידה לבאר שבע. באגף התקשוב בוחנים דרכים נוספות לצ'פר את חיילי היחידה

| 26-03-2006 15:01:00

באגף התקשוב בוחנים לאפשר לחיילי היחידה לתקשוב ולטכנולוגיית המידע (לוט"ם) להשתלב בלימודים באוניברסיטת בן גוריון שבנגב ולצבור נקודות אקדמיות במקצועות טכנולוגיים.

ראש אגף התקשוב, האלוף אודי שני, התבטא בעניין במהלך הכנס השנתי ליישומי טכנולוגיות המידע, שנערך לפני כחודש. לדברי האלוף שני, קיצור שירות החובה ובריחת הקצינים משירות קבע למשרות נחשקות באזרחות, הובילו למחשבה על תגמול אקדמי לחיילים תוך כדי השירות. "קיצור השירות מהווה בעיה בעבור המערך הטכנולוגי", אמר שני. "משך ההכשרה של כוח האדם הטכנולוגי צריך להתקצר בהתאם, ואנחנו לא יודעים עדיין מה יהיו ההשלכות של קיצור השירות על ההיבטים המקצועיים".

כחלק מהתוכנית הממשלתית לחיזוק הנגב והפריפריה, יעברו כל יחידות לוט"ם למתחם ענק בן עשרות אלפי מטרים רבועיים במתחם האוניברסיטה בבאר שבע. במקום יוקמו מבנים ייעודיים שיכללו חוות שרתים, מעבדות, מערכות שליטה בקרה ואינטגרציה וכיתות לימוד. בין היחידות שיעברו, יהיו בתי התוכנה "לשם" ו"שוהם", מרכז הצופן והבקרה (מצו"ב) ומרכז התקשורת הצה"לי "חושן".

ההחלטה על המעבר לדרום מתבססת, בין היתר, על המגמה של מפעלי היי-טק רבים, שמעתיקים את מיקומם לדרום. עבודות ההקמה בדרום צפויות להתבצע כבר בתחילת השנה הבאה ולהסתיים, במידה שלא יעוכבו, בתוך כשנתיים.
לדברי האלוף שני, מעבר לוט"ם דרומה יאפשר הכשרה טובה יותר של קציני היחידה. "כפי שרופאים צבאיים, יוצאים במהלך שירותם לעבודה בבתי-חולים, גם אנשי ההיי-טק שלנו יטעמו מהסביבה האזרחית והעסקית", אמר.

מיחידת לוט"ם נמסר ל"במחנה" כי "מעבר היחידה לקמפוס אוניברסיטת בן גוריון הוא בעל פוטנציאל להרחבת ההשכלה הטכנולוגית של אנשי היחידה ולשילובם בפעילות בעלת מאפיינים אקדמיים. ראש אגף התקשוב הנחה באופן עקרוני למצות ככל האפשר את הפוטנציאל הזה, כחלק מהמהלך הכולל, אך עדיין לא הבשילו הפרטים עצמם".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד