072-3300504

הפתרונות של אולמרט

יו”ר ארגון הסטודנטים מרגיש שמזלזלים באינטליגנציה שלו. לכן, הוא לא מהסס לתקוף ישירות את מ”מ רה"מ אולמרט, על הצעתו להעלות את שכר הלימוד ולנהוג בשיטת הגבייה הדיפרנציאלית.

גל דאי | 19-03-2006 11:44:00

עלות התואר ראשון מסתכמת ב 30,000 ¤ לשנה כולל הוצאות נלוות. רבע מהמבקשים ללמוד בלימודים גבוהים אינם יודעים איך הם יממנו ולא נכנסים, למדינה אין משאבים עודפים ואחד היקרים שבהם הוא ההשכלה הגבוהה, שבמצבה כיום יכולתה להוציא מדענים, אזרחים משכילים ואנשי רוח איכותיים, מוטלת בספק.

האפשרות שמעלה אולמרט בדבר העלאת שכר הלימוד והנהגת שיטת גבייה דיפרנציאלית, לכאורה נשמעת צודקת ונכונה אך לא כך. האפשרות הזאת, שלמרבה האבסורד מוצגת כפתרון המיוחל לעוני, חושפת בורות מביכה, מנותקת מהמציאות, שגויה, ובוודאי שלא שוויונית. מנגנון כזה יגרום להנצחת הפערים בחברה, לפגיעה במעמד הביניים וסרבול המערכת עד אובדן שליטה.

אדוני שר האוצר, יש לנו מספר שאלות, ברשותך...
איך תבדוק מי הוא העני? תפשיט אותו ותראה כמה בולטות לו עצמות הריאות מרעב? תספור כמה נפשות בבית ואם הכו אותו כשהיה קטן? אם הוריו עדיין בחיים? ואם כן, כמה מרוויחים? איזה מכונית יש להוריו ואם הם מקבלים כבר הבטחת הכנסה? רק אז יקבל את תעודת ה"מסכנות" המיוחלת או אז יזכה בהנחה ומלגה? אה, ומאיפה המלגות, מתורמים ומקורות חיצוניים? זה לא מזכיר לך פירוק של תשתיות רווחה אלמנטריות?

אנחנו כבר לא בחסות ההורים
זה שלילד שלך אתה קונה מכונית ועתיד ורוד לא אומר שככה כולנו חיים. תגיד, אדוני, שאלת את עצמך למה צעיר בגיל 24 צריך עזרה מההורים? אני אומר לך, כי הוא תורם למדינה שלוש שנים ללא שכר, עובד, במקרה הטוב יוצא לטיול לרענון מהמסגרות, וחוזר בגיל שבמדינה נורמאלית היה כבר עם אישה ושני ילדים, אבל כאן הוא עוד נתלה ונעזר בהורים, ושוב רק מי שיכולים.

כבר שכחת שקיים מעמד בינוני? זה שאינו עומד בעול מצד אחד אך גם לא עונה לדרישות הקבלה לקבוצת ה"מסכנים" מצד שני, הוא לא יקבל מלגה או הטבה נכון? הוא יצטרך לשלם עוד יותר לשיטתך, ואלו הם הרוב, להזכירך. מעמד שמאבד משקל ונשחק היטב בגלל ההמצאות כשלך.

אדוני שר האוצר, אנחנו כבר גדולים ולא בחסות ההורים, אנחנו לא טיפשים מספיק ומבינים שאתה משתמש בנו הסטודנטים כדי לקבל במה ולהציג רגישות סוציאלית מזויפת בקלישאת "הילד מנתיבות והילדה של אריסון" שהיא זלזול באינטליגנציה עד כדי חוצפה.

הצגת "מלחמה בעוני" ואתה נלחם בעניים ומשתדל ליצור עניים חדשים, מנסה לחסוך תקציבים על השכבה היחידה שעוד יכולה לתקן את הטעויות שאתם עושים היום, הסטודנטים.

לזכותך יאמר שהצלחת להפיל בפח המתוחכם שלך את ועד ראשי האוניברסיטאות שהביעו תמיכה, יומיים לאחר שפרופ’ קווה נשיא בר אילן ביקש מיליארד שקל להשכלה הגבוהה, אתה מוציא שפן מהכובע והם קונים, מבינים כי מצאו מקור מימון קלאסי - הסטודנטים! הם שנרדמו אי שם גבוה במגדל השן, הוכיחו ניהול תקציבים כושל ומומחיות מרשימה ביצירת גירעונות, בנסיעות מיותרות לחו"ל, ובשאר ירקות. לבוא כעת ולדרוש יותר כסף מהסטודנטים היא חוצפה, הייתי אומר שערורייה.

ההשכלה הגבוהה היא המפלט האחרון
אדוני, ההתנכלות של שרי האוצר למסקנות וינוגרד נמאסו, זה ששינוי וגמליאל כיו"ר התאחדות הסטודנטים מכרו אותנו בעבר בעבור מנעמי השלטון, לא מחמיא לנו אך אין זה אומר שזה יחזור.
זה שכיום אנו עומדים על 26% מתוך חמישים אחרי שעברו כבר 5 שנים, זה הממשלה לא עומדת בהתחייבויות והסכמים שלה זה מביך ומתסכל, ואם כוונתך היא לפתוח דיון שיחסוך מכם את ההפחתה, אתה מתבלבל!

אהוד היקר, יש לך אוצר ביד ואתה מנסה בכוח לאבד אותו, ההשכלה הגבוהה היא המפלט האחרון של צעירי המדינה, שנחבלו ממערכת החינוך הכושלת שהנהגתם, אם תאבד גם את ההשכלה תהרוס סופית את התקווה למדינה שוויונית מתפתחת ונאורה. אין בעיה עם עזרה ל"מוחלשים", להיפך אנחנו בעד, גם דיפרנציאלי מקובל רק שמחיר התקרה לתואר יעמוד על 5,000 ש"ח כמו שהובטח, לאחר מכן תעזור לחלשים, תן הלוואות הנחות ומלגות - זה צודק!

עד אז עשה טובה לנו ולשרון ותתרכז בבחירות ולא בניסיונות חלולים, מעוררי חמלה להציג אותך ואת "קדימה" כמי שדאגה בעבר או תדאג בעתיד לעניים!

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד