072-3300504

מסלול עוקף פסיכומטרי

משרד המשפטים יעניק תמיכה תקציבית לתוכניות אקדמיות שמטרתן קבלת צעירים מהפריפריה ללימודי תואר ראשון לפי הישגיהם בבגרות ביחס לשכבה בתיכון בו הם לומדים ולא ביחס לסטודנטים מהשכבות החזקות

מערכת "יורם" | 14-03-2006 13:04:00

ועדת עזבונות המדינה במשרד המשפטים תממן תוכניות לקבלת צעירים מצטיינים מהפריפריה לאוניברסיטאות ולמכללות. התקציב שיינתן יהיה בסך של 7 מיליון שקל.ההחלטה התקבלה בעבות תוכנית שכבר קיימת בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.

ועדת הקבלה במסלול זה מתעלמת מהציון הפסיכומטרי של המועמד ובמקום זה נמדדים הישגיו בבחינות הברות ביחס לשאר בני שכבתו בתיכון בו למד. בהתאם לאמות מידה אלה יילקחו בחשבון נתונים סוציו-אקונומיים, כולל: הרקע המשפחתי וההשכלתי של המועמד, השכלת ההורים, מספר הנפשות במשפחה, אזור המגורים שהוא עיירת פיתוח או שכונת עוני ובכלל אזורי מצוקה כלכלית ברחבי הארץ.
המועמדים לתוכנית הם אלו שציוני הבגרות שלהם נכללים בחמשת המקומות הראשונים בשכבה.

על פי תוכנית זו, מוערכים התלמידים על סמך הצטיינותם בתנאים שניתנו להם בבית ולא בהשוואה לסטודנטים מהשכבות הגבוהות שזכו לתנאי למידה משופרים גם בבית הספר וגם לאחר שעות הלימודים בעקבות שיעורים פרטיים למשל. בשנה הבאה תגדיל האוניברסיטה את מכסת הסטודנטים בתוכנית ל-75 מקומות. אוניברסיטת בר אילן פתחה גם כן תוכנית דומה אך בעקבות קשיי תקציב החלו ללמוד בתוכנית רק 2 סטודנטים.

מועמד, הרואה עצמו מתאים להתקבל במסגרת העדפה מתקנת, מתבקש למלא טופס לבדיקת התאמה למסלול הקבלה בהעדפה מתקנת. בדיקת ההגדרה של המועמד כ "ראוי לקידום " תיעשה באמצעות האגודה לקידום החינוך . בדיקת הבקשה ותוצאותיה אינה מחייבת את האוניברסיטאות, ובכל מקרה תשובה על קבלה או אי קבלה ללימודים תינתן למועמד ישירות ע"י האוניברסיטאות.הטופס נמצא באתר האגודה לקידום החינוך.

אוניברסיטת תל אביב דואגת למלגה בסך 10,000$ לכל סטודנט על מנת שזה ישקיע את זמנו בלימודים ולא יתעסק בבעיות פרנסה. מכיוון שהמלגות ממומנות ע"י תרומות פרטיות וכדי שהאוניברסיטאות יכולו להעניק מלגות דומות בעתיד לסטודנטים בתוכניות מיוחדות אלו הן יזדקקו למילינו דולרים בשנה. וועדת העזבונות של משרד המשפטים תיתן בהחלטתה אוויר לנשימה לאוניברסיטאות ותחליט לקראת סוף השנה לאלו מוסדות יוענקו המענקים.

העדפה מתקנת למתמחים
בנוסף, אישרה הממשלה השבוע את יוזמת שרת המשפטים ומנכ"ל משרדה לפיה תינתן במשרד המשפטים העדפה מתקנת לקליטת מתמחים מקרב האוכלוסייה הערבית, הדרוזית, האתיופית, הצ'רקסית וכן למועמדים בעלי מוגבלות חמורה.

שרת המשפטים סבורה כי העדפה מתקנת כבר בשלב ההתמחות תהווה נקודת זינוק משמעותית עבור אותן אוכלוסיות, תקדם אותן ותסייע למיצובן בקהילייה המשפטית.

במסגרת מחויבותו של משרד המשפטים לקידום הייצוג ההולם של האוכלוסייה הערבית, של אנשים עם מוגבלות, ושל האוכלוסייה האתיופית בשירות המדינה, יזם מנכ"ל משרד המשפטים, אהרן אברמוביץ', את המנגנון של ייעוד משרות, כך, שכ-10% מהמחזור השנתי של המתמחים במשרד המשפטים ייועד אך ורק לבני האוכלוסיות שנמנו לעיל.

בשלב הראשון, בהתאם להחלטת הממשלה היום, יקצה משרד המשפטים 45תקני מתמחים המיועדים, באופן בלעדי, לקליטת מועמדים מקרב האוכלוסיות הנ"ל.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד