072-3300504

תנאי קבלה לאקדמיה

כיצד נקבע חתך הקבלה לאוניברסיטאות ולמכללות? מהו ציון התאמה ואיך מחשבים אותו? כל מה שלא ידעת על תנאי קבלה

13-03-2006 15:13:00

כיצד נקבע חתך הקבלה?

בתחומי לימוד מסוימים, נקבעת נקודת חתך מינימלית, לקבלה באורח בלתי תלוי במכסה. נקודות החתך לקבלה משתנות משנה לשנה על פי היחס בין מספר המועמדים למספר המקומות בחוג. כלומר: ככל שמספר המועמדים גדול יותר או מספר המקומות קטן יותר, כך יהיה חתך הקבלה גבוה יותר.

ניתן ללמוד באוניברסיטה עם תעודת בגרות חלקית?
תעודת בגרות מלאה היא תנאי קבלה הכרחי לאוניברסיטה למעט מספר מצומצם ביותר של מועמדים מבוגרים (בני 30 לפחות) חסרי תעודת בגרות, שיוכלו להתקבל למספר מצומצם של חוגים במעמד של מועמד לתלמיד. במכללות רבות עם זאת ישנם חוגים שניתן להתקבל אליהם עם תעודת בגרות חלקית.

מהו ציון הפסיכומטרי הבסיסי אתו ניתן להתקבל?
הציון הפסיכומטרי המינימלי המאפשר דיון בקבלה לאוניברסיטה הוא 450, כאשר קיימים מספר מצומצם של חוגים שניתן להתקבל עם ציון של 400. הציונים יכולים להיות נמוכים מזה רק במקרה שציון ההתאמה של המועמד הוא 500 לפחות.

מהו ציון התאמה וכיצד מחשבים אותו?
כל מוסד אקדמי יצר לעצמו, על פי נוסחה משלו ציון התאמה, תקן, סכם. ציון ההתאמה מהווה חישוב של ציון הפסיכומטרי וממוצע הבגרות על פי הנוסחה.

מהו מצרף?
בשנים קודמות תנאי הקבלה כללו, תעודת בגרות מלאה וציון פסיכומטרי. לפני השנה נוסף מרכיב שלישי והוא גיליון תעודת מצרף. החלופה היא, קבלה על סמך הבחינות החיצוניות של הבגרות, באחד משני המצרפים הבאים: שפת אם (חיבור או ערבית), אנגלית והיסטוריה או שפת אם, אנגלית ומתמטיקה. מס' היחידות המינימלי האפשרי בתעודת המצרף הוא, אנגלית 4 יח"ל, מתמטיקה – 3 יח"ל, שפה – 2 יח"ל והיסטוריה 2 יח"ל.

האם המצרף מהווה תנאי קבלה לאוניברסיטאות או למכללות?
השנה החליטה ועדת ראשי האוניברסיטאות לבטל את המצרף כתנאי קבלה חלופי לפסיכומטרי. עם זאת מכללות אקדמיות רבות כן אמצו לעצמם את המצרף .

מה הם תנאי הקבלה בגיל 30?
מספר של מועמדים מבוגרים (בני 30 לפחות) חסרי תעודת בגרות, יוכלו להתקבל במעמד של "מועמד לתלמיד" לתחומי הלימוד הבאים: מדעי הרוח, אמנויות ), מדעי החברה, (למעט פסיכולוגיה ותקשורת), ניהול, מדעים מדויקים, מדעי החיים, בית-הספר לחינוך, בית-הספר לעבודה סוציאלית והחוג לסיעוד . תנאי קבלה: על מועמדים אלה להיבחן בבחינה הפסיכומטרית ולעמוד בתנאים ובדרישות הקבלה הכלליות וכן באלה של יחידות הלימוד המסוימות, אליהן הם מנסים להתקבל. הקבלה תהיה לשנת לימודים אחת. הישגי המועמד בשנת הלימודים הראשונה ייבדקו, והרשות האקדמית המוסמכת תדון בסוף השנה בהעברת התלמיד למעמד "מן המניין" או בהארכת לימודיו במעמד זה בשנת לימודים נוספת. בחוגי מדעי הרוח מועמדים בעלי ממוצע של 7.5 בגרות משוקלל יכולים להירשם ללא בחינה פסיכומטרית אך יאלצו לעבור בחינות כניסה.

האם צריך רמת אנגלית גם אם מתקבלים ללא פסיכומטרי ?
כן. מי שאינו חייב בבחינה פסיכומטרית חייב לגשת לבחינת המיון באנגלית – "אמיר", של המרכז הארצי לבחינות והערכה.

האם פסיכומטרי ובגרות תקפים לתואר שני?
לא. הבגרות והפסיכומטרי אינם רלוונטים להגשת מועמדות לתואר שני, ואין צורך לצרפם למסמכים.

מהי רמת האנגלית הנדרשת באוניברסיטה?
הרמה הנדרשת ברוב החוגים באוניברסיטה כתנאי להתחלת לימודים, היא רמת בינוני למעט מועמדים לשנה א' ברפואה, רפואת שיניים ומשפטים, שנדרשת בהם רמת מתקדמים לפחות.

האם ניתן להתקבל לתואר שני עם תעודת גמר?
לא. תנאי הכרחי לקבלה ללימודי תואר שני הוא תעודת תואר ראשון. יש ללמוד קודם לתואר ראשון ואז לנסות להתקבל לתואר שני.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד