072-3300504

הספינה שטה לנצח

כבר בימיו הראשונים בלהקת חיל הים ידעו שהוא יגיע לגדולות ולא בגלל שהוא היה חבר של ריקי גל; בתקופה ההיא לא היית צריך לצאת עם מישהי מפורסמת כדי להגיע למשהו. מספיק שהיה לך כשרון והרחת שעוד כמה שנים תכבוש את קיסריה. מזהים?

| 13-03-2006 11:31:00

הוא התחיל את שירותו צבאי בחיל התותחנים אך עבר ל"השיט את ספינתו" בחיל הים יחד עם חברתו לשעבר רבקה מנשה הידועה כריקי גל ועם רבקה זוהר. כבר בלהקת חיל הים הוא נחשב לכוכב , כזה שהבנות היו מתות שהוא יהיה "המלח שלהן". מן יהודה לוי של סוף שנות ה-60. מי מוכנה לעלות איתו לסיפון?

שלמה ארצי נולד ב?1949 במושב השיתופי אלוני אבא. אביו, יצחק ארצי, היה איש ציבור ואף חבר הכנסת ה-11. בילדותו עבר עם משפחתו לצפון תל אביב. צה"ל שרת תחילה בחיל התותחנים ולאחר שנה וחצי הצטרף ללהקת חיל הים, שם היה הסולן והכוכב הראשי, בין היתר שר סולו בלהיט "כשאהיה גדול". לקראת שחרורו אף זכה לתואר "זמר השנה" ברדיו.

ארצי קיבל הזדמנות להופיע בפסטיבל הזמר, שם זכה בפרס הראשון עם השיר "אהבתיה". בהמשך קיבל הזדמנויות להופיע ולהנחות בתוכניות טלוויזיה. הוא זכה בפסטיבל הזמר של שנת 1974 עם השיר "הבלדה על ברוך ג'מילי". ב-1975 ייצג ארצי את מדינת ישראל בתחרות האירווזיון שהתקיימה בשטוקהולם עם השיר "את ואני". ארצי דורג במקום ה-11 מתוך 19 מדינות משתתפות.

ב-1977 הוציא ארצי את אלבומו "גבר הולך לאיבוד" . אלבום זה שניפתח עם שיר הנושא בנגינת פסנתר שנימשכה למעלה מדקה, סימלה למעשה את כניסתו של ארצי אל פנתיאון המוסיקה הישראלית. בהדרגה עבר ארצי משירי ארץ-ישראל היפה ושירי משוררים ליריים, לסגנון של פופ ורוק רך עם שירים אישיים ואסוציאטיביים שאת רובם כתב והלחין בעצמו. את המגמה הזו החל באלבום "דרכים" מ-1979 עם השירים "אף פעם לא תדעי", "אחרי הכול את שיר" ו"צוותא" ולאחר מכן המשיך באותו סגנון באלבום "חצות" מ-1981.

לאחר צאת אלבומו "תרקוד" ב-1984 התחיל לצאת מהאולמות הקטנים אל מופעים גדולים בפארקים. באלבומיו המצליחים "לילה לא שקט" (1986) ו"חום יולי אוגוסט" (1988) החל לגעת גם בנושאים כואבים, כמו התמודדות עם היותו דור שני לשואה ומוות של חיילים. רחב. הקהל הצעיר הצביע ברגליים ובא בהמוניו להופעותיו של ארצי והפך אותו לאחד הזמרים הפופולריים ביותר בארץ, אם לא הפופולרי שבהם.

בשנות התשעים הוציא ארצי את האלבומים "ירח" (1992) ו"שניים" (1996) שזכו להצלחה רבה ביותר. ב-2000 הוציא ארצי את האלבום "אהבתיהם", הכולל עיבודים חדשים לשירי עבר שלו. בקיץ 2005 חבר ארצי לסיבוב הופעות מצליח עם שלום חנוך בשם "התחברות", שיצא גם על גבי אלבום.
ומי היה מאמין שהכל התחיל בסרטון שלו מתקופת חיל הים ובו הוא ישב באמבטיה ועשה את עצמו כאילו משיט אוניה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד