072-3300504

סיפורים מהצבא

"ניצוצות" הם לא רק שם השיר המפורסם שלו אלא חלקים שעפו כשהוא שגר את טילי הנ"מ ביחידה בה שרת. יש לכם ניצוץ בעיניים מי זה?

| 20-02-2006 12:37:00

לא, הוא לא עבריין מין נמלט וגם לא הזוכה בתחרות הקלסתרון המזעזע של השנה. לעומת ההווה בתקופת הצבא שלו הרחוקה היו לו שערות על הראש ואפילו הרבה. בצבא הוא לא היה בלהקה צבאית אולי בגלל גוון קולו המחוספס והלא צלול אלא בנ"מ, אך את כשרונו הרב הוא הפעיל גם דרך האש והטילים. יש לכם כבר "ניצוצות" על מי מדובר?

רמי פורטיס נולד בקרית אונו. כשהיה בן שמונה, עבר להתגורר עם הוריו בתל אביב. הוא שר וניגן מגיל צעיר, אך רק כשהיה בן 19, כששירת כחייל קרבי במלחמת יום הכיפורים, הבין שמוסיקה בשבילו היא יותר מתחביב, ושמותר לו להיות שונה ומיוחד.כבר עם שחרורו הקים את זבוב, להקתו הראשונה שזכתה להופיע שש פעמים והתפרקה במפח נפש עז. אחרי מספר התנסויות קוריוזיות למחצה הוציא בשנת 78' את "פלונטר".

באותם ימים פגש את ברי סחרוף. השניים החלו לנגן יחד, ומתוך אקט שניתן לפרשו כתעוזת יתר, החליטו לצאת ולכבוש את השוק האירופי עם הרכב שנקרא BOS. כעבור זמן לא רב, שבו לארץ שפופים ומדוכאים. פורטיס חבר למספר הרכבים, ביניהם כרומוזום (עם שולץ האיום), כרומוזום צווי (בלי שולץ האיום), ומאוחר יותר גם ז'אן קונפליקט. התקופה ההיא נחשבה לתור הזהב של המועדונים בתל אביב. פורטיס אייש כמעט מדי ערב את במותיהם של הפינגווין, קולנוע דן, הקולוסיאום הישן ועוד.


ההצלחה של פורטיס עם סמי בירנבך, מלכה שפיגל וסחרוף, תחת קורת הגג של מינימל קומפקט, הפתיעה מעט מאוד אנשים שהכירו את רמת הכשרון של הנפשות הפועלות. מינימל יצאה לאירופה, עבדה באמסטרדם ובבריסל, ומכרה קרוב ל-200 אלף עותקים. אחרי השיבה לארץ פורטיס וסחרוף עבדו ביחד, הוציאו יחד את "סיפורים מהקופסה", ועוד אלבומים רבים וטובים. ב-1992 נפרד הצמד בפרידה מתוקשרת .

בשנת 2000 נבחר פורטיס ע"י המקומות התל אביבי "העיר" ל"יקיר העיר" בתחום המוסיקה. בספטמבר 2001 השתתף פורטיס במופע "איך כש..." לזכרו של יוסי אלפנט ז"ל. באותו חודש יצא למסכים סרטו של הבמאי ישראל ירושלמי "1999?" העוסק בחייו של פורטיס בשנת 1999. בראשית נובמבר 2001 יצא שיר ראשון מאלבומו הבא של פורטיס "בחיק המשפחה" בהלחנת השיר ועיבודו השתתף עם פורטיס אייל אבן צור.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד