072-3300504

בחירות מקוונות

בחירות 2006 בפתח, והמפלגות מנצלות כל מדיום אפשרי להעברת המסר שלהם ואתרי האינטרנט צצים כפטריות אחרי הגשם.

מרב שובל | 15-02-1994 13:16:00

בחירות 2006 מעוררות הרבה ספקות, הרבה לכלוך והרבה אי וודאות. מצבו הרפואי של ראש הממשלה אריאל שרון, טרף את הקלפים ושינה למעשה את מפת מערכת הבחירות.

מי ציפה שאולמרט ירוץ בראשות מפלגת קדימה? אבל האמת, מי ציפה שעמיר פרץ באמת ייבחר ליו"ר מפלגת העבודה? בכל אמצעי התקשורת ניתן למצוא דיונים, עדכונים וכו'.

ואיזה מדיום תקשורתי, טוב יותר לשוחח ולדון במסע הבחירות, בשינויים ובהתפתחויות מאשר האינטרנט? המדיום שבו אתה יכול להגיב מיד. ישנם אתרים של המפלגות השונות, ישנם אתרים עצמאיים שעוסקים בבחירות, יש אתרים של עסקנים פוליטיים וישנם אתרים של המתמודדים עצמם.

אתרי מפלגות:
מפלגת העבודה, מיוצגת בצבעי כחול ותכלת. האתר משדר ידידותיות, עדכניות וקלילות יחסית (קריקטורה של עמיר פרץ). באתר ניתן למצוא פרטים כמו: עיקרי המצע של המפלגה, חדשות המפלגה, טופסי הצטרפות ומידע על פעילים, תמונות וסרטי וידיאו שנשלחו על ידי גולשי האתר, דעות של המתמודדים מטעם העבודה. כמו כן, קיים גם אגף וידיאו, הקרוי "וידאומט" שרובו ככולו נאומים של עמיר פרץ. האתר שרובו ככולו, עוסק בתעמולה ובעיקר כנגד אהוד אולמרט ומפלגת קדימה, עושה רושם קליל מדי בעיקר כשעומדים לפני מערכת בחירות והסקרים לא מנבאים הצלחה יתרה למפלגה ולעומד בראשה.

ליכוד: האתר של הליכוד חזר לפעולה רק באמצע חודש פברואר וצבעו, כחול ותכלת. באתר שזורים תמונות של צעירים מאושרים, התייחסות אל העתיד? באתר יש ספרית וידיאו שכוללת בינתיים פרסומות, נאום של ביבי וכדומה. מצע התוכנית הביטחונית והתוכנית הכלכלית באתר מופיעים בפרוט. כמו כן, ישנו פירוט של הצעות החוק שהגישו חברי הכנסת מהליכוד, זאת תחת כותרת "בשירות הציבור" בנוסף יש כתבות ומידע על עבר המפלגה. מדור "בחירות 2006" מראה למעשה את הקמפיין שלהם שרובו מתנגח באולמרט. היה שווה לחכות לאתר שיעלה לאוויר, השאלה אם הוא ישפיע גם על אלה שעוד לא הושפעו...

קדימה: האתר נקרא "קדימה שרון", כי הדומיין על שם קדימה, כבר היה תפוס. האתר אף הוא בצבעי התכלת והכחול. האתר עובר שינויים יחד עם המפלגה; אם בעבר, הייתה תמונה של אריאל שרון, עתה יש תמונה של שרון ואולמרט כשביניהם הסלוגן "קדימה ישראל". באתר יש מידע מפורט על אריאל שרון ואהוד אולמרט. באתר ניתן למצוא תוכנית פעולה שעוסקת אך ורק בתוכנית בפן המדיני ואין כל התייחסות לחינוך, תרבות ועוד. האתר, לא פסח על יוצאי רוסיה, יש לינק למידע ברוסית, כולל מידע על המתמודדים, כתבות וידאו ועוד. באתר אין התייחסות יתרה למתמודדים ולמפלגות האחרות, האם כבר בקדימה נחים על זרי הדפנה? כנראה שבקדימה מאמינים לסקרים.

ומה בין מרצ שינוי לש"ס
מרצ-יחד: הצבע השולט באתר הוא הירוק. האתר כולל מידע נרחב על הנבחרים, אמנת מרצ יחד, שאלות ותשובות, מידע על פעילויות וקישורים לנושאים שונים כמו איכות הסביבה, יהדות, ארגוני שמאל ועוד. האתר של מרצ-יחד "יורד" על כולם, בערך כמו מסע הפרסום שלהם, ניתן לראות עקיצות המופנות לכל עבר. אולי זה חלק מהרצון של מרצ יחד להצטייר ולהתחבר יותר לצעירים, דבר שבא לידי ביטוי בקישורי מידע לצעירי מרצ.

שינוי: האתר של המפלגה נוח למשתמש. ישנו בר המפרט את מצע המפלגה מדת ומדינה, יהדות תאונות דרכים ועד השכלה. כמו כן, באתר יש מדור דיעות בו חברי המפלגה מביעים את דעתם על נושאים שונים. אין באתר איזכור על שאר המפלגות. אם אין אני לי, שינוי לי.

ש"ס: האתר בהשראתו של הרב עובדיה יוסף, ישנם קישורים לדרשות וידיאו של הרב, דרשות כתובות, תולדות ש"ס, תמונות ושמות מועצת חכמי התורה ועוד. האתר נראה חובבני בתחום העיצוב. התוכן מתאים לבוחרי ש"ס ואין התייחסות יתרה למצע בחירות מלבד מפת הדרכים.

אתרים עצמאיים
בחירות 2006: האתר שמושתת על הדומיין "קדימה", עסק עד לפני הבחירות בלקויי למידה. לאחר ההתעניינות האדירה בשל השם, הוחלט לשנות את התוכן לקראת הבחירות. באתר ניתן למצוא מידע על כל המפלגות כולל מצעים, כתבות, מועמדים, קישורים ועוד. האתר נוח לשימוש ומתעדכן בתדירות גבוהה.

YNET:
ערוץ בחירות שניתן למצוא בערוץ החדשות. ניתן למצוא בערוץ כתבות, קישורים למפלגות שבתוכם ניתן למצוא עיקרי המצע, אישים בולטים, תולדות המפלגה וסיסמאות הקמפיין. בערוץ זה ניתן למצוא ביחד עם ידיעות ועדכונים גם כתבות מיוחדות.

NRG:
גם פה יש ערוץ מיוחד לבחירות תחת ערוץ החדשות. המיוחד פה שיש שעון רץ שסופר את הימים, השעות, הדקות והשניות עד לפתיחת הקלפיות. באתר לא ניתן למצוא מצעים מאורגנים' אלא בעיקר כתבות. ישנם מדורים כמו "המרוץ אל הבוחר" ו"בדרך אל הקלפי", עדכונים וידיעות.

ועוד עצמאות
הארץ: באתר זה מפורסמים סקרים, כתבות, מועמדים ודעות. עיצוב ערוץ זה יותר צעיר מהעיצוב הרגיל של האתר. ניתן למצוא כתבות מהשטח, ציטוט יומי, חדשות ודעות.

וואלה!: אתר בחירות, הכולל אף הוא מאמרים, סקרים, מפלגות (היסטוריה של המפלגה, דמויות מפתח וחדשות). האתר מאפשר, הורדה לסלולרי של טפטים ועליהם המתמודדים. באתר יש מדור "השאלון", בו כל יום מתמודד אחר עונה על שאלות זהה.

ומה לגבי הסטודנטים, האם הם נותנים לבחירות לעבור ללא כל התייחסות? התייחסות לבחירות ניתן למצוא באתרים של התאים הפוליטיים שפועלים באוניברסיטאות ובמכללות.

מה שמסתמן מהסקירה: עומס של אתרים, מחסור במידע, תעמולות זולות ואי ניצול המדיה האינטרנטית על שלל אפשרותיה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד