072-3300504

צפון ודרום

עם בלורית לתפארת וטרום תקופת הזקן והמשקפיים עם מבט קשוח בעיניים התגייס הנ"ל לצה"ל. היום הוא עושה הלוך ושוב בין חיפה לירוחם, מזהים?

| 12-02-2006 13:37:00

מבין כל התמונות של מפורסמים בזמן שרותם הצבאי שהיו במדור זה את החייל הזה אין סיכוי שתזהו. גם אם תסתכלו על התמונה בזכוכית מגדלת.
את תחילת הקריירה המפוארת של בצה"ל התחיל עמרם מצנע עת גיוסו לשריון ב1963. במהלך שירותו מילא תפקידים רבים, ביניהם: מפקד קורס קציני שריון, קצין אג"מ של גייסות השריון, מפקד אוגדת שריון סדירה, מפקד בית הספר לפיקוד ולמטה וראש מחלקת מבצעים במטה הכללי.

בשנת 1986 קודם לדרגת אלוף והפך חבר במטה הכללי. שלושה תפקידים מילא כאלוף: עוזר ראש אג"מ, אלוף פיקוד המרכז וראש אגף התכנון.
במסגרת שירותו הצבאי השתתף מצנע ולחם בארבע מלחמות וזכה לאותות: במלחמת ששת הימים הוענק לו עיטור מופת, במלחמת ההתשה, במלחמת יום כיפור קיבל צל"ש הרמטכ"ל ובמלחמת של"ג היה ראש מטה לחזית הסורית בלבנון. הוא נפצע פעמיים, בקרבות מלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפור.

עוד בהיותו לובש מדים קבע מצנע תקדים כשחתם יחד עם קצינים נוספים על הודעת סירוב מפורשת לשירות בלבנון וזאת לאחר אירועי סברה ושתילה.

מנובמבר 1993 עד 2003 שירת מצנע כראש עיריית חיפה, לתקופת כהונתו השנייה נבחר ברוב של 65%. באוגוסט 2002 הודיע על מועמדותו לראשות מפלגת העבודה ואכן בפריימריס הוא נבחר. בבחירות ינואר 2003 הוא נחל כישלון צרוב מול אריאל שרון והודיע על פרישתו מראשות המפלגה. מצנע נשאר חבר כנסת מטעם העבודה. במהלך שנתו הראשונה בכנסת הוא הספיק לשמש ראש האופוזיציה עד מאי 2003 וחבר בוועדת הפנים ואיכות הסביבה, מ"מ בועדת כלכלה. באוקטובר 2003 היה שותף ל"יוזמת ג'נבה".

לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-17 הודיע מצנע על פרישתו מהכנסת. ב16/11/2005 מונה על ידי שר הפנים ליו"ר הוועדה הממונה על ירוחם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד