072-3300504

שני שקל טיפ

אומנם זו לא עבודה ביזארית, אך אין ספק שהיא הנפוצה ביותר, על כל גווניה, עיסוקיה וטעמיה. מלצור עם תלוש, שחור, קייטרינג, פאב, בית קפה ומסעדות. זקנים, ילדים, ערסים, קמצנים, להמונים או השמנא והסלתא. כולם רוצים אותו דבר, כולם רוצים שירות כאן ועכשיו.

| 09-02-2006 13:34:00

זו לא תורה מסיני להיות מלצר, בחלק מהמקומות יש דרישה מוקדמת לניסיון ואת זה לא בעיה לרכוש בבית הקפה השכונתי. אבל רגע לפני שתהיו מלצרים מין המניין, ידרשו מכם את ההתלמדות. אותה הליכה עיוורת אחר המלצר הותיק, עם דרישה ללמידה של כל התפריט, וללא תשלום. הבעיה היא שאין מקום למיקוח, המעסיק מצידו רוצה כמה שיותר ימי התלמדות ובחינם והמלצרים, מבחינתם כמה שפחות ואם אפשר אז בכלל לא. הסכמתם מצוין, לא הסכמתם, עברו למקום הבא.

הכרתי אף מקומות שהחליטו שמה טוב ומה נעים, לעשות ראיון עבודה, למלצר התמים. אז מעבר לשאלות של איפה מלצרת, נשאלות גם השאלות אילו מאכלים אתה אוהב לאכול ובאילו מקומות אתה אוהב לסעוד..(אני שאלתי למה, נעניתי בככה).

אחרי שכבר עברתם את כל הראיונות ואת כל התשאולים, כך תבטיחו את עצמכם מלעבוד במשמרות שבהם אף אחד לא רוצה לעבוד. פשוט, יש פעמים שלא משנה כמה כסף תרוויחו, הרצון להיות בבית עם בני הזוג, החברים והמשפחה, יגבר על הרצון להרוויח עוד שקל אחד... אז כדאי ליצור קשרים עם הבוס ופתאום לא תצאו בשום הגרלה...

אבל המלצרות כמלצרות נועדה לא כדי להעביר לכם את הזמן אלא כדי להביא לכם פרנסה. אז אם הצבתם לעצמכם מטרה להרוויח והרבה, אז זה אומר לטחון משמרות. כן, בוקר, ערב, כפולה, הכל הולך. במקומות ההומים אפשר להגיע ל 400 שקלים, בכפולה יש אפשרות להגיע ל 900-1200 שקלים. תעשו את החישוב לבד, בסוף החודש אתם יוצאים עם סכום די נכבד. אבל אם בכל זאת אתם רוצים רק דמי כיס חודשיים, אז אין ספק שבתי הקפה השכונתיים עם הקבועים, יעשו את העבודה.

הקלאסה האמיתית היא העבודה במסעדות, אומנם הם הכי רציניים בדרישות; ביגוד נקי ומגוהץ, אין דרישה למינימום מחשוף, מבחנים דקדקניים על התפריט, אך לעיתים הדרישה לימי ההתלמדות רבים יותר מהמקובל. אבל איך לומר את זה בעדינות, זו יחסית עבודה קלה ולא מאומצת עם שכר הולם. והפריבילגיה הגדולה ביותר היא שמקבלים ארוחה אחת, אומנם היא תהיה המנה הזולה ביותר, אבל עדיין גורמה וכמובן תרכשו ידע רב על יינות וכך תוכלו להרשים את האנשים מסביב במילה אפיצות.

ומה לגבי עבודה בקייטרינג, העבודה היא בעקרון עונתית, למרות שאולי בימינו אנו כאשר אין עונות וכאשר אופנת האולמות שבה, יש עבודה, כמעט תמידית. אך שוב תלוי באיזה קייטרינג אתם עובדים? אם אתם עובדים בקייטרינג יוקרתי, אז הרווחים יהיו בהתאם, מאחר שכמעט כל קייטרינג "סוגר" עם בעל האירוע על סכום כסף שיתחלק בין המלצרים. ושוב זו עבודה קלה, עם שכר בצידה במיוחד אם נבחרתם להיות בהגשה ולא בפינוי, האם שוב יש צורך להזכיר את המילה קשרים? אז מה זה אומר? שכל אחד אוכל את הדייסה שאותה הוא מבשל.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד