072-3300504

מעל ומתחת לשטיח

פיפי של כלב, שערות של חתול, הקפה של השותף הדביל ובנוסף לכל אתה אלרגי לאבק. למה בכלל צריך שטיח ?

יובל כרמי – המעצב שיצא מהקווים | 24-01-2006 13:14:00

אני חייב להודות שהכתבות כאן מהוות אתגר מאד מעניין. לכתוב על עיצוב, בלי אפשרות להכניס תמונות, עם טיפים שניתן ליישם בזול ושאינם מצריכים אישור של בעל הבית. לא שוברים קירות, לא מחליפים מטבח, אפילו לא מזיזים כיור. למעשה זה עיצוב על סף הדקורציה. קצת צבע, ריהוט, תאורה. האתגר שהכתבות מכתיבות לי הוא להשיג את האפקט המכסימלי במחיר מינימלי.

אז היום נדבר על הדבר הזה שאנחנו דורכים עליו – הרצפה. בדירה השכורה היא באה במספר גוונים שמסגיר כמה פעמים התפוצצה הצנרת של המקלחת. היא יכולה להיות עקומה ושבורה אבל מובן שבעל הבית לא הולך להחליף אותה. אתם יכולים, רק בשביל לעצבן אותו, לבקש ממנו להחליף את הריצוף ולשים פרקט. תעשו את זה רק אחרי שיש לכם חוזה חלופי ותאריך פינוי קרוב.

הפתרון הזול ביותר הוא כמובן כיסוי הרצפה בשטיח. בימי החורף הקרים האפשרות הזו קוסמת מתמיד. לשטיח יש יתרון בכך שניתן לקפל אותו בקיץ ולחזור לריצוף הקריר. יתרון נוסף הוא שאפשר בסוף החוזה לארוז ולקחת אותו לדירה הבאה. זה בהנחה שהשותף שלך לא שפך עליו דבק או מיץ רימונים. מכל השאר אפשר להיפטר בניקוי.

כשבאים לבחון איזה גודל שטיח מומלץ לקנות, צריך ראשית להחליט על המיקום. בסלון סטנדרטי מומלץ לבחור שטיח רחב יותר מהספה בכדי לתחום את פינת הישיבה כולה. גם צבע השטיח יקבע על פי הגוונים של הריהוט והקירות. למרבה הצער, אצל מרבית הסטודנטים, התקציב מאפשר רק לקבל במתנה את השטיח של הדודה ורדה מפרדס חנה. השטיח בא אינטגרלית עם דיונת חול ושערות של כלב "בילד–אין".

אפשר לנסות לנקות את השטיח על ידי כך שהופכים אותו לכמה ימים. אפשר לקרצף אותו עם מברשת, לחבוט בו במקל, או להשאיל את השואבק של אמא. לאחר שבעבודה מדעית מאומצת (ומברשת קירצוף קשה) הוכחתי את חוק הטבע שקובע כי כמות האבק שניתן להוציא משטיח הוא פונקציה של מספר הניעורים, ולא מתכנס לעולם למספר סופי כלשהו, אני ממליץ לקחת את השטיח של דודה ורדה לניקוי יבש.

שטיח מאפשר לנו להגדיר את החלל בחדר, ליצור מעין מסגרת או לתחום אזור משני. בדירות סטודנטים השטיח יכול להיות ממוקם בפינה, עם שני פופים לידו וכמה כריות הוא יוצר פינת "זולה" די נעימה. ניתן להשלים את תחימת האזור עם תמונה, וילון או צביעה של הקיר. מאפרה, כוס קפה ונגן MP3 ואתה מסודר לכמה שעות של שלווה קוסמית... לפחות עד שתיזכר בבוחן באינפי.

מה טוב בשטיחים: מקטין את השטח שצריך לטאטא ומספק מקום להסתיר את הלכלוך. מה רע בשטיחים: אלרגיה לאבק, פיפי של כלב, שערות של חתול, הקפה של השותף הדביל. מה המסקנה: אם אין לכם כלבים, חתולים, שותפים ואלרגיה ידועה – זה אחלה דבר. אני אישית על היסטמין.


הכותב: יובל כרמי, מעצב פנים, מרצה במכון קווים לעיצוב ואדריכלות

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד