072-3300504

סגול לילך מה זה מהמם

פח צבע, מברשת וסטודנט. זה כל מה שאת צריכה בשביל לצבוע את החדר שלך, אז למה לחכות ?

יובל כרמי – המעצב שיצא מהקווים | 10-01-2006 15:39:00

מסיבות של יכולות שונות והבדלי גישות בסיסיים, הכתבה הזו פונה בנפרד לסטודנטיות ולסטודנטים. ראשית הסטודנטיות: כשאתן רוצות לצבוע את החדר שלכן עליכן להצטייד מראש בציוד הבא – פח צבע, מברשת וסטודנט. הסטודנט הנדרש הוא ממין זכר. יש להם רק שני תפקודים אפשריים. ככה אלוהים עשתה אותם, פשוטים לתפעול. התפקוד העיקרי הוא כמובן לעבוד עבורך. נכון, את יכולה לצבוע לבד, אבל למה לטרוח.

לפני שתתחילי עליך לתכנן, לחשוב מראש ולהתאים צבעים. תפקוד זה אינו חלק מהחבילה שבאה עם הסטודנט הזכר המצוי. אם הוא אומר משפט כמו "ירוק זה יפה", זה פשוט כי הוא אוהד של מכבי חיפה. אם הוא אומר "השילוב של ורוד פוקסיה עם סגול לילך פשוט מהמם"... המממ... תמצאי מישהו אחר שיצבע את החדר בשבילך. אני מתכוון, תסתכלי על ההליכה שלו, גם הידיים שלו יותר יפות משלך. תשלחי אותו ללמוד עיצוב פנים.

בהתאמת צבעים ישנם גורמים רבים שניתן להתייחס אליהם. יש צבעים קרים (כחול, ירוק וכדומה) ויש צבעים חמים (אדום, צהוב וכדומה). יש זוגות צבעים שנקראים צבעים משלימים : כחול – כתום למשל. שמתם לב לפתיח של מהדורת החדשות? צבעים משלימים בולטים אחד על רקע השני. לכל הנושאים האלה יש תיאוריות ארוכות ולא ממש חשובות.

תתחילי בהחלטה על האופי שאת רוצה לתת לחדר. חמים? אינטימי? רגוע? חושני? זרוק? אחרי שיש לך משהו בראש אני ממליץ לנסות ולמצוא את השילוב הטוב ביותר עבורו. את יכולה כמובן לצבוע את כל החדר בצבע אחד אבל כדאי לשקול אפשרות לשילוב. חברת טמבור מפרסמת עכשיו שיטה שהם מכנים בשם 60-30-10. זה שם יפה בשביל להסביר רעיון פשוט ומומלץ. 60% מהחדר בערך יהיו בצבע רקע. 30% (קיר אחד) יהיו בצבע שונה. 10% (וילון, מיטה, ארון) יהיו בצבע מודגש. באתר האינטרנט שלהם תוכלי למצוא תמונות של חדרים ובהם שילוב צבעים. זה מקום מעולה לגנוב רעיונות.

הצבעים עולים לא מעט ולמרות שאת צריכה רק כמויות קטנות, בכל זאת, סטודנטית? כאילו דה? ההמלצה שלי היא לקנות צבע אקרילי לבן פשוט. בכדי להגיע לגוונים שאת רוצה תקני בקבוקוני צבע קטנים, "פיגמנטים" (כ 10 שקלים לבקבוקון). כעת את יכולה לערבב בעצמך את הצבע עד לגוון הנדרש. אני חייב לצרף אזהרה: תמיד, תמיד, תמיד !!! – תוסיפי פחות פיגמנט ממה שנראה לך שצריך. הדרך לבחון צבע היא לא בקופסה. תוסיפי טיפות פיגמנט (כן, טיפות), תערבבי טוב ותצבעי קטע קיר קטן. תמיד תעצרי בגוון חלש יותר ממה שנראה לך. כשכל הקיר יהיה צבוע האפקט יהיה חזק יותר.

ועכשיו אליכם הבנים. אה, על מי אני עובד. אתם תצבעו רק אם זה כתוב לכם בחוזה השכירות: לבן זה הכי זול, תנקו את הרצפה. בשבוע הבא נעבוד על משהו בשבילכם. המצב שלכם קשה. אף אחת לא ביקשה מכם אפילו לצבוע את החדר שלה. בשבוע הבא – איך לסדר תאורה לפיתוי.

הכותב: אדריכל יובל כרמי, מרצה במכון קווים לעיצוב ואדריכלות.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד