072-3300504

"איזהו החכם? הרואה את הנולד"

סרן הרב אשר לנדאו, רב צבאי

| 29-12-2005 11:31:00

איזה מפקד השפיע עליך?
"למדתי רבות משני מפקדים, כל אחד בתחומו. בכל מה שקשור להסברת ערכי היהדות לחיילי צה"ל, למדתי רבות מהרבצ"ר, תא"ל ישראל וייס. כל הופעה שלו היא קידוש שם שמים אמיתי. אני זוכר הרצאות שלו שיזמתי כשהייתי רב מחנה 80, ומאות חיילים יושבים בפה פעור ומאזינים לדבריו. בתחום הכשרות למדתי רבות מרמ"ח כשרות והלכה, אל"ם הרב יהודה מחפוד, שפורש בקרוב מצה"ל. הוא ניחן בראיית הכשרות הכלל צה"לית. התובנה לראות את הנולד כמו גם המחשבה המעמיקה לפני תגובה על תקלה, בבחינת סוף מעשה במחשבה תחילה, הן תכונות שאני מאוד מעריך".

אילו תכונות לדעתך חשובות למפקד?
"חכמינו אמרו: איזהו החכם? הרואה את הנולד. הנולד בשתי משמעויות. האחת - הנולד כבן-אדם. לראות את העומד מולי ולדאוג שלא יחסר לו שום דבר. המשמעות השנייה - לראות מה שעתיד להיות כתוצאה מכל מעשה שעושים. אדם נולד בשביל לתת ולא בשביל לקבל. זה מה שמנחה אותי".

מה הדבר האהוב עליך בתפקיד?
"אני שמח על כך שלמרות הניסיון והידע שיש לי בתחומי הכשרות, התפקיד הנוכחי מאפשר לי בכל יום ובכל ביקורת ללמוד דברים חדשים, שדורשים ממני להשתלם עוד ועוד בהלכות הכשרות בפן המעשי והאקטואלי של התחום".

אם לא היית רב צבאי, מה היית עושה היום?
"הייתי מחפש דרך להוביל מערכות של שיעורי תורה - להיות מגיד שיעור או רב קהילה ולהשפיע בתחומי היהדות. בעבר העברתי שיעורים, והיום אני עושה את זה הרבה פחות כי אני במערכת הצבאית".
מדוע טוב להיות במערכת הצבאית?
"המפגש עם כמות גדולה של בני נוער בפן הערכי-הסברתי, ועם כמות מטבחים ומסעדות שלא מביישת רב של עיר גדולה מצד ההכשרות - קיים רק במערכת הצבאית".

איזה ספר השפיע עליך?
"איגרת הרמב"ם. כתוב שם 'וכאשר תקום מן הספר תחפש באשר למדת אשר תוכל לעשות כי העיקר הוא המעשה'. אדם צריך להיות בבחינת מוסיף והולך בעשייתו החיובית לאור החוכמה אותה הוא לומד במשך ימי חייו. כי תמיד יש מה ללמוד".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד