072-3300504

מבט חסר ישע ומגנטים

האם אתם לא מסוגלים לשמור על סדר? האם החדר שלכם נראה כמו אתר ארכיאולוגי, כשהחפצים מסודרים לפי הסדר בו הושלכו? אם אתם כאלה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשלוט במה שקורה.

יובל כרמי, אדריכל, מכון קווים | 27-12-2005 12:45:00

ישנם אנשים, לא אנחנו כמובן, אנשים אחרים, שהחדר שלהם בנוי במראה שכבות. כשחופרים את השכבות מלמעלה למטה מגלים אצלם גרביים מאתמול, מונחים על עיתונים מסוף השבוע האחרון, מתחתם חולצה מלפני שבועיים, שמכסה מטען לסלולרי (או, הנה זה! כבר שבוע אני מחפש אותו), שמונח על מכנסי טרנינג, על סדין בדרך לכביסה, על... בחיי... יש כאן כיסא מלמטה! לאנשים האלה כדאי לקרוא את ההצעות הבאות.

ראשית, אם אתם לא מסודרים – תדאגו שכל האחסון שלכם יהיה סגור. אם את יכולה לבחור בין ארון סגור לכוורת תאים פתוחה – לכי על הארון. אם אתה מתלבט בין מדפים לשידת מגירות – השידה עדיפה.

לפעמים לא הכל פשוט כל כך. אולי קיבלת בירושה מהדייר הקודם ארון מדפים פתוח. זה מה שיש והכסף שיש לך... הכסף... בוא נשתמש בביטוי "מצומצם למדי". הדרך הקלה ביותר לסגור ארון מדפים, הדלת הזולה ביותר שיכולה להסתיר אזור מבולגן, היא וילון. כל החומר הנדרש הוא בד ומוט תלייה, אין צירים, אין חיבורים מסובכים, אין צורך במדידה מדויקת וידע מסובך. בדים הם חומר שניתן להשיג באלפי צבעים וטקסטורות. וילון צבעוני גם יכול לשבור קצת את המונוטוניות של הקירות הלבנים.

הבעיה היחידה היא שצריך לדעת קצת לתפור, בשביל לחבר את הלולאות, וקצת לקדוח, בשביל לחבר את מוט התלייה. בוא נניח שאת, או אתה, יודעים רק אחד מהשניים. מעולה! עכשיו יש לכם אחלה תירוץ להתחיל עם מישהו/מישהי בקפיטריה. אין דבר חינני ומחמיא יותר מבחור או בחורה שמבקשים עזרה במבט חסר ישע (זה הזמן לתרגל מול הראי מבט חסר ישע). כשאני הייתי סטודנט... אח, כשאני הייתי סטודנט... אתם לא יודעים כמה בנות ביקשו ממני עזרה כשגילו שאני יודע לתפור.

נושא דומה הוא אי הסדר על השולחן שלכם. כדי שלא תפזרו את הדפים והפתקים בכל רחבי החדר, מומלץ מאד להכין לוח תלייה. הלוח הפשוט ביותר הוא כמובן לוח שעם עם נעצים. אפשרות נוספת היא לקנות לוח פח, לחבר אותו לקיר, ולהצמיד אליו דברים בעזרת מגנטים. אחד הדברים החדשים ביותר נקרא "צבע מגנטי". הצבע מגיע נטול גוון ואפשר להוסיף אותו לכל צבע על בסיס מים. כמה שכבות של הצבע על הקיר, או הארון, וקיבלתם משטח שאפשר להצמיד עליו מגנטים. זו הזדמנות מעולה לצבוע חלק מהקיר בפינת העבודה שלכם בגוון שונה משאר החדר. קצת אפור או כחלחל אולי? כחול יתאים מאד לאתרים אליהם אתם גולשים כל הזמן במקום לעשות כבר את התרגיל בדיפרנציאלים.

עכשיו, כשקצת יותר מסודר, החדר מתחיל להראות סביר. ואז, בדיוק כשאתם חושבים שהכל מאחוריכם, מגיעה שיחת הטלפון ממנה חששתם. ההורים באים!!! בשבוע הבא - הכר את האויב - איך לסדר את הדירה לארוחת ערב עם ההורים ומתי להזמין אותם.

יובל כרמי, מדבר על החיים, על סטודנטים, על עיצוב ועל מה שביניהם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד